Wij hebben vanavond een feestje.. Daarom gaat ons zoontje logeren bij de ouders van mijn vriend. Hij kan zich daar altijd goed vermaken.. Ik ben 24 uur per dag met ons zoontje, omdat ik nog opzoek ben naar werk. Mijn partner en ik gaan bijna nooit weg, laatst een x uiteten geweest met mijn vriendtoen moest ons zoontje even huilen toen we weg gingen, logisch natuurlijk. Maar nu blijft hij daar logeren omdat hij toch meestal om 19.00 moe wordt. Maar ik vind het nog heel moeilijk als ik er zo aan denk om hem daar een hele nacht te laten.. zonder dat ik bij hem ben. Hebben veel vrouwen dat? Zal mijn kleine mannetje van 15 mnd het erg vinden denk ik dan..
Ik herken dat niet. Wel dat ik haar mis, daarom logeert ze niet langer als 1 nachtje. Maar ik denk niet zou ze dat wel leuk vinden? En waarom zou ik bij haar moeten zijn? Opa en oma kunnen ook goed voor haar zorgen. Of bij wie ze ook logeert. En als ze het zelf niet leuk vindt of ze raakt overstuur of wat kan ik haar altijd nog ophalen.
Ik heb daar persoonlijk niet zo'n last van, ben wel altijd benieuwd hoe het gaat. Want bij opa en oma wil hij nog wel eens niet zo makkelijk gaan slapen. Maar over het algemeen gaat logeren erg goed, ook bij andere! Dus gewoon lekker genieten, opa en oma hebben vast genoeg ervaring om er mee om te kunnen gaan. Ook als hij ineens slechter slaapt ofzo. Het komt vast helemaal goed!
Ons meisje gaat eind van de middag tot morgen vroeg bij opa en oma, nou ik vind het heel erg moeilijk en heb al een lijste gedaan wat ze wel en niet moeten doen anders heb ik geen rust. Is ook eerste keer dus benieuwd hoe het zal gaan en hoe ik mij straks voel, momenteel vind ik het erg moeilijk pfft!!!
Hij is nu iets van 4x uit logeren geweest en heb er eigenlijk niet zo heel veel moeite mee, geef wel altijd een uitgebreide gebruiksaanwijzing mee We willen denk ik allemaal dat alles op onze manier gaat maar je geeft je kind niet aan de eerste de beste mee neem ik aan dus tja, geniet van je avond
De eerste keer vond ik ook lastig. Had een hele lijst met tips gemaakt, soort van gebruiksaanwijzing. Het logeren ging perfect, dus daarna geen zorgen meer om gehad. Succes en geniet van je vrije ochtend.
Ik vond de eerste keren ook lastig, maar onze kinderen hebben enorm hechte band met oma en opa dat het heel natuurlijk voelt.
Ik vond de 1 ste x ook moeilijk ze was toen ook pas 4 mnd ma s perfect gegaan.. Tussendoor s ze af en toe blijven slapen nu word ze bijna 2 en belt ze zelf oma op om te vragen jaja oma bed!!!!.. kortom layla bij oma slapen bij oma in bed natuurlijk.. Gaat perfect en hier slaapt ze perfect in dr eigen bed.. De jongste is nog niet wezen logeren mawr dat zal binnenkort zeker voor gaan komen dies nu 5 mnd overginds..
Onze oudste logeerde met 3 maanden voor het eerst 2 nachten. Onze jongste met 7 weken 4 nachten. Wel met een boekwerk aan 'wanneer eten, waneer is ze moe .. Etc..'. Maar nee, weinig moeite mee gehad. Ze logeren bij de beste opa's in de wereld! Xxx
De eerste x logeren vond ik ook best moeilijk. T. Was toen 3 maanden. Vanwege ons werk slaapt onze kleine man regelmatig (ong. 1a2 nachtjes per maand) bij de opa's & oma's. Ik sms nog wel altijd ff voor ik ga slapen hoe het gaat en of hij lief is gaan slapen...
Thirza ging altijd bij onze gastouder logeren dan, omdat dat de meest vertrouwde plek dichtbij is, (opa's en oma's wonen hier 35 minuten en 2 1/2 uur rijden vandaan ). Daar had ik nooit moeite mee. Toen mijn ouders de eerste keer hier kwamen oppassen en Thirza op bed gingen doen, vond ik dat wel spannend. Of Thirza dat zonder problemen zou oppikken dan vooral. Maar dat ging dus voorbeeldig, was een groot avontuur, op bed gebracht worden door oma
Onze vent gaat in april voor het eerst uit logeren... En ik kan er nu al tegenop zien... Maar ik weet verstandelijk dat het harstikke goed gaat maar ja dat gevoel he...b
Julia sliep voor het eerst bij opa en oma toen ze 6wkn was. Mijn beste vriendin ging trouwen en het feest 'savonds is geen plek voor een 6wkn oude baby. Ze is naar mijn schoonouders gegaan. Vanaf de feestlocatie kon ik lopend heen desnoods en vanaf ons huis ook. Dus dat gaf veel rust (ik ben dichtbij) Ik heb een complete gebruiksaanwijzing klaar geschreven, waar naar mijn weten opa en oma zich aan gehouden hebben. De volgende morgen trof ik een tevreden meisje die heerlijk in de achtertuin lag te slapen in haar kinderwagen. Sindsdien logeert ze regelmatig bij onze ouders. Soms wordt een avondje visite wat later dan gepland en ze ligt dan heerlijk te slapen boven in haar bedje. We laten haar dan wel eens liggen en halen haar de volgende morgen weer op. Win-win situatie, Julia hoeft niet laat meer mee over straat, opa en oma vinden het geweldig en het wekkertje van pap en mam gaat niet heel erg vroeg na een gezellig avondje Zijn er onderhand dus wel wat makkelijker is geworden. Julia vindt het ook niet erg ergens anders te slapen, dat is ook wel fijn!
Onze zoon lieten we voor het eerst bij opa en oma slapen toen hij 5maanden oud was. Hij werd zo'n keer of 5/6midden in de nacht wakker en dat elke nacht. Icm met een pnd bij mij trok ik het niet meer. Dus om in ieder geval 1nachtje in de week goed te kunnen slpen ging hij daarheen. En dan was ik gewoon thuis,hoefde ook niet naar mn werk of wat dan ook. De eerste keren miste ik hem wel en kon niet wachten om naar hem toe te "mogen". Nu wil hij zelfs heel graag daar slapen en als ik hem op ga halen wil hij geeneens mee naar huis hahaha. Kleine meid moest ivm met mijn werk daar logeren toen ze drie maanden oud was. Daar had ik op een of andere manier minder moeite mee. Komt goed,als je kleintje wat waker gaat logeren zul je het steeds makkelijker gaan vinden. En dat ze het naar haar zin heeft als ze bij je schoonoiders is,is toch al een fijn idee? X
Ik vond het de eerste paar keer ook wel lastig, met de 2de weer. Maar inmiddels logeert mijn oudste bijna iedere week een nachtje bij opa en oma! Dit omdat het wel lekker is om even wat 1 op 1 tijd te hebben met haar broertje, het op het moment door de zwangerschap wel zwaar wordt maar vooral omdat ze het zo leuk vindt! Ze kan gewoon boos worden als ze niet bij oma mag blijven Ik ben ook thuis maar denk zelf dat het daardoor voor mij wat makkelijker is. Ik hoef haar niet te missen overdag en of ze nou 1 of 2 dagen bij opa en oma is of op de creche....