Wie denkt er even met me mee??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door houda, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo dames,

Ik ben zwanger van ons eerste kindje en ik werk zelf op een KDV. Ik doe er invalwerk en vang iemand haar zwangerschapsverlof op vanaf 1 juni tot 1 oktober.
    Nu ben ik dus zelf zwanger na 4 jaar proberen en ga met verlof zo rond 5 oktober. Mijn leidinggevendenweten dat ik bezig ben met zwanger worden in het ziekenhuis, dus dat het ieder moment kan gebeuren.
    Na het zwangerschapsverlof dat ik opvang ga ik dus zelf met verlof. Mijn contract daar loopt dus tot 1 oktober en ik zou daarna weer invalwerk gaan doen.
    Nadat mijn eigen verlof is afgelopen is het niet handig om invalwerk te doen omdat dit natuurlijk geen vaste dagen zijn.

Ik wil graag 2 of 3 vaste dagen werken na mijn verlof. Op mijn werk weten ze nog niet dat ik zwanger ben, (ben nu 10,5 weken) maar ik weet zeker dat ze me nu nog niet kunnen vertellen of er na mijn verlof 2 of 3 vaste dagen beschikbaar zijn voor mij.
    Want er veranderd nog weleens wat qua bezetting, dus het zou zo maar kunnen dat het wel kan maar ja misschien ook niet..

Ik zit nu dus een beetje met het probleem van kinderopvang aanvragen. Ik wil het zo snel mogelijk aanvragen maar ik weet dus nog niet welke dagen en vanaf wanneer precies omdat ik tegen die tijd nog niet eens zeker weet of ik al vaste dagen heb meteen na mijn verlof. En later inschrijven is helemaal geen optie vanwege de lange wachttijden.

Daarbij komt ook nog eens dat ik overweeg om het KDV waar ik nu werk mijn kindje op te plaatsen omdat ik dit een goed kinderdagverblijf vind.
    Dan zou ik dus in een ander KDV werk moeten zoeken en dat vind ik niet erg want dat moet ik sowieso wanneer er na mijn verlof geen plaats is op mijn huidige werk.

Wat zouden jullie doen? Wel alvast inschrijven maar nog geen specifieke dagen opgeven (kan dat eigenlijk wel?)
    En waar zou ik dan mijn kindje aanmelden, bij mijn eigen KDV die ik zeker weten goed vind maar waarschijnlijk ook een goede kans maak om zelf te werken of een ander kinderdagverblijf??

PS, ik wil niet dat mijn kindje op het kinderdagverblijf zit waar ik zelf werk...

Nou dames alvast bedankt voor het lezen, het kan een beetje warrig overkomen maar ik ben nooit zo goed om iets uit te leggen op papier...

Liefs Houda

2. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Oja en een andere optie is dus wachten met inschrijven tot na mijn verlof en dan eventueel als ik niet bij mijn huidige werk kan blijven ergens anders solliciteren.
    Zodra ik dan werk heb en de vaste dagen weet kan ik opvang gaan zoeken. Maar dat is dan natuurlijk al veel te laat door de wachttijden. Ik heb verder niemand in de buurt die tijdelijk kan oppassen tot er plek is...

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier heeft het niet eens zin om specifieke dagen op te geven aangezien bijna iedere ouder zegt 'doe mij maar de eerste dag die vrijkomt! maakt niet uit welke!'. Zodoende kun je je hier prima inschrijven terwijl je nog niet weet op welke dagen je opvang wil. Het maakt niet uit voor de wachtlijst namelijk. Het gaat puur om inschrijfdatum, ongeacht de opgegeven datum, en de eerste op de wachtlijst krijgt de beschikbare plaatsen aangeboden en dan kun je dan zeggen of dat de juiste dagen zijn of niet.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    dat is bij ons niet het geval hoor. De dinsdag en donderdagen zijn altijd drukbezet. Wij hadden Justin pas na zijn geboorte ingeschreven maar alleen de woensdag en vrijdag waren toen over. Hier gaat het om de dagen dus. Ik ben zelf ook invalkracht en werk ook af en toe op de locatie waar mijn kleine zit (wel op een andere groep) en dit gaat goed. Ik heb geen idee hoe je dit aan moet pakken. Scheelt echt per kdv.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja dat is hier ook het geval, maar dan maakt het vooralsnog niet uit op welke dagen je je inschrijft? Je krijgt een aanbieding voor de eerst beschikbare plaatsen en dat waren in mijn geval de dinsdag en woensdag. Al snel kreeg ik de vrijdag er bij die ik na een tijdje heb kunnen omruilen met de maandag. Ik sta nog steeds op de wachtlijst voor de donderdag want die willen we ruilen met de woensdag. Mijn voorkeur was dan ook maandag, dinsdag en donderdag maar die dagen heb ik dus niet in eerste instantie gekregen. Maar ik heb, nu ik eenmaal daar zit, wel voorrang op de populaire dagen.

6. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Hier (Eindhoven) is het ook zo dat je dinsdag en donderdag nauwelijks kans hebt om binnen te komen. Ik heb gewoon alle dagen aangekruist en gekeken wat er kwam. Nu hebben we de mazzel dat we per 1 oktober terecht kunnen op dinsdag-woensdag-donderdag, precies de dagen die we willen, maar dat komt omdat onze dochter dan een jaar oud is. En ze hebben meer plek voor 1+ dan voor babies...Maar is er bij jullie in de buurt geen flexibel kdv? Wij hebben er hier een waar je steeds dagdelen kunt opgeven (per maand geloof ik). Ook bij zoiets kun je je voor alle dagen aanmelden en dan kijken wat er beschikbaar komt. Ik zou me in ieder geval nu meteen inschrijven!

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ja ik had sophie ook opgegeven voor hele andere dagen dan dat ze nou bij kdv zit. ze komt gewoon op een wachtlijst en op een gegeven moment krijg je een aanbieding thuis gestuurd (of ze bellen, dat weet ik niet meer). en dan is het aan jouw of je het accepteert of niet, en dan kunnen hele andere dagen zijn dan je wilt. heb ook een tijd woensdagmiddag gewerkt, en heb toen aangegeven dat ik liever 'smiddags wilde werken, na een aantal maanden kwam de middag vrij.
    nou heb ik wel het geluk dat ik een hele flexibele werkgever heb, als ik mn uren maar maak.

8. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hoi
    kan je niet aangeven dat je een flexibel contract wilt?? mijn zus heeft dat ook voor haar zoontjes en eens in de twee weken (geloof ik) moet ze opgeven welke dagen de kids komen. Je betaalt wel iets extras per uur geloof 50 cent, maar is in jou geval met inval dan goed te doen.
    groetjes.

Deel Deze Pagina