schilfers op gezichtje en droge huid, Berg?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by demi79, May 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. demi79

demi79 Actief lid

Aug 15, 2008
    187
    0
    16
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje van drie maanden heeft nog steeds last van berg.
    Maar ik maak me meer zorgen om de schilfers op de zijkanten van zijn gezichtje.
    Verder heeft hij echt schrale wangetjes.
    Ik gebruikte zarqa baby-haarlotion voor de berg en baby-olie voor het gezichtje. Maar vanochtend is het alleen maar erger geworden, wat betreft die schilfers.

Ik geef nog steeds borstvoeding, maar ik maak me toch zorgen dat het straks eczeem gaat worden.

Mijn vraag is eigenlijk: Horen die schilfers op de zijkanten van zijn gezichtje nou bij de berg of is het gewoon een ontzettend droge huid?
    Ik hoop op reacties,

Groetjes
    Demi

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

op deze site staat bovenaan bij de content het antwoord op je vraag en adviezen van mensen met babietjes met berg.
    groetjes

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Je borstvoeding heeft geen invloed op berg of droge huid, werkt zelfs beschermend tegen allergiën. Dus als je bang bent voor eczeem (wat vaak allergiegevoelig is), is het goed om bv te blijven geven. Daarnaast legt bv een laagje over de darmwand waardoor allergenen minder makkelijk het lichaam in kunnen komen. 1 flesje Kv zorgt ervoor dat het vier weken volledige bv duurt voor het weer opgebouwd is, maar dat even terzijde.

Voor de droge huid zou je locobase-repair kunnen halen bij de apotheek. Het zorgt ervoor dat de lipiden in de huid beter en meer vocht vast kunnen houden. Ik gebruik het voor mijn dochter (die heeft wel eczeem), en ik vind dit echt heel goed werken. Het smeert wel wat stug, dat wel. Maar ze heeft er echt baat bij. Andere neutrale "vette" cremes en zalven leggen alleen een laag op de huid waardoor er geen vocht kan verdampen. Ze zorgen er niet voor dat het vocht ook goed in de huid blijft. Een tube van 100 ml kost bij de apotheek 15.50. Het wordt niet vergoed door de verzekering.

4. Ons Kleintje

ik heb dat gelezen maar klinkt mij in de oren als Broodje aap verhaal. Misschien wordt het wat minder dik maar helemaal weggaan door 1 flesje kv, onzin.

5. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0

Staat op de website van Eurolac he? Wat is dat trouwens, Eurolac? Betrouwbare vereniging?
    Ik vond het ook een beetje overdreven klinken. Maar als het een betrouwbaar wetenschappelijk onderzoek is, dan geloof ik het. Ik vind het alleen zo moeilijk controleren wat nou betrouwbare info is...

Ik heb trouwens ook gehoord dat je droge plekken kunt insmeren met een beetje bv. Schijnt heel goed te werken. Of een beetje bv aan het badwater toevoegen.

6. demi79

demi79 Actief lid

Aug 15, 2008
    187
    0
    16
    Dat van de borstvoeding en darmwand heb ik ook gehoord van mijn lactatiekundige aan het begin van de BV. Dus het klopt wel, ik denk niet dat de LC dit uit haar duim zou zuigen.

7. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Ik heb het net nagevraagd in het forum aan de lactatiekundige. Zij zei dat eurolac.net een heel betrouwbare site is en dat het idd klopt van dat laagje.

Dus dan geloof ik het.

8. Ons Kleintje

Eurolac promoot het geven van borstvoeding en naar mijn idee is het een manier van bangmakerij, zodat mensen bv blijven geven.
    en lactatiekundige, ach ja, ik heb er een gehad in het ziekenhuis een paar weken lang, maar uiteindelijk heeft die ook wat steekjes laten vallen. Ik geloof ook in gezond eigen verstand!

9. christina

christina Niet meer actief

hier ook een zoontje met veel schilfers en berg op het hoofd, daar begon het allemaal mee. Hij heeft nu wel exceem over zijn hele lichaam. Zijn gezicht en hoofdhuid is nu erg rustig. De berg had ik met een week weg, dmv smeren met huidolie van Neutral, iedere keer als hij ging slapen lekker een vet koppie maken en borstelen en eventueel de schilfers weg halen met een anzichtkaart of stukje karton. Verder de shampoo en wasgel van Neutral gekocht. Zijn gezicht heb ik veel ingesmeerd met vaseline lanette en dit heeft ook goed geholpen. Voor de rest gebruik ik nu zemelenbad en dit doet zijn huid ook goed. Overgens ik had vorige week een topic geopend droge huid en exceem, wie heeft er tips. Voor de exceem gebruik ik een hormooncreme, ben er wel tegen, maar hij heeft anders zo'n jeuk dus het is niet anders. ben er al wel achter dat als je een droge huid hebt het belangrijk is geen parfum en andere troep in de badprodukten ed te hebben. suc-6

Share This Page