hi, ik heb een vraagje ik woon zelf niet n nederland nu moet mijn zoontje 6 mei vaccinaties halen.. maar het ziijn er 6 in 1 keer ik vind dit echt veel te veel nu vroeg ik me af wanneer en welke vaccinaties ze krijgn in nederland alvast super bedankt
leeftijd - Vaccins 2 maanden DKTP1 en Hib1 (hep B1) 3 maanden DKTP2 en Hib2 4 maanden DKTP3 en Hib3 (hep B2) 11 maanden DKTP4 en Hib4 (hep B3) 14 maanden BMR1 en MenC 4 jaar DTP5 en een aparte acellulaire Kinkhoest 9 jaar DTP6 en BMR2 dus nooit meer dan 2 tegelijk
6 in 1 keer dat is inderdaad veel... hier is het 2 per keer... en alysia heeft er gehad bij de 2 maanden.. de DKTP en HIB toen bij de 3 maanden weer de DKTP en HIB en bij de 4 maanden weer die 2 DKTP en HIB toen bij de 11 maanden DKTB en HIB en vanaf 14 maanden de MEN C en BMR dus 6 in 1 keer lijkt me niet normaal en erg zielig voor je kleintje
jeetje wat een verschil cailynn heeft menc niet gehad .. die laat ik later wil halen dan in nedreland yorgos krijgt rotavirus hepb dtap polio hib influenza b ofzoiets en dan met 4 maand krijgen ze er 5 dan weer met 6 9 en 12 maanden dat zei de dokter 6 spuitjes nou ik denk toch dat ik er sowieso van 1 afzie de hep b zie daar t nut niet van in en een par andere een paar weken later laat geven want met cailynn toen ze 1 was zat ze ook net onder de groeicurve en ze kreeg een koortstuip en was toen buiten bewust zijn 2 dagen na de vaccinaties ze moest toen met de brandweer ( hier is dat geen ambulance) naar t zh was zooo bang.. nou ben bang dat dat weer gebeurt....
Die hepB lijkt mij juist heel erg belangrijk! Vooral omdat jij in een ander land woont. Ik vind juist die Rotavirus prik onzin. Het is wel een heftig virus maar het is in feite alleen een buikgriep virus. Oohja onzin klinkt wel heel erg vreemd, maar ik bedoel dus dan zou ik kiezen om die te laten vallen.. heel erg gemeen van hun dat ze een kindje zovaak prikken
hep a is idd via voedsel maar het gaat om hep b.. wordt alleen overgedragen via gemeenschap of bloed en ik heb geen hep b mn man ook niet dus zie echt t nut niet
Hier in NL krijgen sommige kindjes ook hep B vacc. Maar dat zijn kindjes die in "risico gezinnen" geboren worden. Gezinnen die uit een gebied komen waar veel Hep B voorkomen en waarvan de ouders Hep B hebben.
Dat lijkt me eigenlijk ook, of zijn het echt 6 prikjes? Nou, dan zou ik weigeren. (nou doen wij dat so wie so, want hier hebben ze alleen de eerste 3 DKTP prikjes gehad, meer nog niet). Kan je daar bij jullie niet zelf een 'schema' maken hoe je de prikjes wil laten geven?
In Nederland krijgt in principe ieder kind de dktp en hib. En volgens mij als je uit een bepaald land komt ook de hepb, omdat het daar meer voorkomt en dan kan je maar beter beschermd zijn. Dtap staat voor ongeveer hetzelfde als dktp, alleen zit polio er niet in en daarom krijg je het apart. Zal wel per land verschillen. Voor het rotavirus lijkt me inenten niet echt nodig en voor influenza (griep) lijkt me ook niet... tenminste, in Nederland. In Nederland is volgens mij geen inenting voor het rotavirus en de griepprik alleen in 'bijzondere' gevallen.
het zijn echt 6 prikjes had het aan de dokter na gevraagd .. je mag eigenlijk niks zelf indelen ze doen hier zo moeilijk maar ik wil er echt nietzoveel te gelijk en ga dus alleen voor de hib.. dta en polio... derest doen ze maar later of helemaal niet de influenza b is een sterkere vorm van de griep ofzo iets maar dat mensen hier echt grie hebben komt bijna nooit voor hier want is bijna altijd warm.. als je meer naar t noorden gaat dan wel.. nouja ik weet nu wat ze in nl krijgen en zie dus dat ie 6 prikjes niet echt nodig zijn.. bedankt voor de reacties
Misschien zijn die prikjes bij jou wel nodig, omdat die ziektes daar meer voorkomen... en griep komt niet per definitie meer voor op plaatsen waar het koud is. Ik weet niet of je binnenkort weer in Nederland gaat wonen?
ja volgend jaar gaan we weer naar nederland .. want mey kienderen hier is gewoon geen pretje kinderen hebben hier niet echt een jeugd zoals wij ze kennen in nederland.. maar ik ben dus bang voor de gevolgen van de prikjes het was van de week ook op tv.. dat kidneren er ook autistisch van kunne worden schijnt..
Tja, kinderen kunnen ook overlijden aan de ziekten als ze geen inentingen krijgen... het is een overweging die je maakt.
HIB heeft wel influenza in de naam staan, maar het heeft weinig met griep te maken. Het is een van de soorten hersenvliesontsteking die je hebt. In Nederland krijgen ze ook 5 of 6 verschillende vaccins per keer, maar die zitten dan meestal in één of twee prikjes. 6 keer prikken lijkt me inderdaad vrij heftig. Ik heb mijn kinderen laten inenten voor HepB. Want al hebben ze geen risico-ouders, toen ze jonger waren werkte ik wel op een school met allemaal kinderen uit risicogebieden, en het is wel een vervelende chronische ziekte. Let wel op met prikken, in sommige landen kunnen je kinderen niet naar school als ze bepaalde vaccinaties niet gehad hebben!
hoi... nou morgen is t zover... we hebben besluit genomen alleen dtap en hib te doen.. ze krijgen eigenlijk nog het rotavirus hep b maar deze heeft ie al 1 keer gehad daar g ik over 2 weken wel voor terug.. verder ook influenza nog eens apart en poliio ook maar die zitten dus al in degene die we wel laten doen dus wij zien t nut dr niet helemaal van in om een dubbele polio en influenza te doen.... maar goed... ben benieuwd hoe yorgos erop reageert...