Hallo, Graag zou ik advies willen wat betreft de voeding van mijn zoontje van 7 weken oud. Een paar weken geleden moest helaas in het ziekenhuis blijken dat hij een vorm van (verborgen) reflux heeft. Hij heeft hier inmiddels ranitidine voor en wat betreft de pijn door het zuur is dit de oplossing. Wat de voeding betreft: We hebben inmiddels verschillende dingen geprobeerd. Hij geeft namelijk snel mondjes terug, en naar mijn idee meer dan gemiddeld. Echt braken doet hij gelukkig niet. We hebben altijd Nutrilon standaard 1 gegeven, daar doet hij het goed op. Op advies van het consultatiebureau zijn we dit gaan bereiden met 1 schepje nutriton op een fles van 120cc. Hij heeft hier onwijze kramp van gehad, uren gekrijst. Hier zijn we dus weer mee gestopt. Vervolgens hebben we Nutrilon omneo geprobeerd omdat hij nogal veel lucht hapt, maar hier raakte hij volledig van verstopt, dus dat was ook weer een tijd van ellende. Uiteindelijk deze dagen Hero Baby comfort geprobeerd, het spugen/teruggeven was zo goed als over, alleen werd z'n ontlasting hier weer heel slecht van. Veel en dun, dus daar ben ik ook mee gestopt omdat dit probleem dan groter wordt dan het teruggeven vd voeding. Het lijkt er dus op dat hij zeker baat heeft bij verdikte voeding, maar hij krijgt echt meteen kramp van de Nutriton. Ik ben dus weer terug bij de Nutrilon standaard, want hier poept hij netjes 1x per dag mee, alleen is het probleem nu nog dat hij wat meer teruggeeft. Is er nog een tip? Aan de nutriton durf ik niet meer eerlijkgezegd.
Goedemorgen, Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Groetjes, Nutricia voor jou - Paulien