Hallo, Even een vraag...onze zoon had behoorlijke refluxklachten, daarom zijn we eerst zijn voeding (Nutrilon 1 standaard) gaan verdikken met Nutriton. Daar kreeg hij veel kramp van en hij raakte verstopt, dus zijn we overgegaan op Friso Comfort. Superfijn voor de reflux en het ging met de ontlasting ook beter dan op de nutriton. Tot een week of 2 geleden...toen kon hij ineens bijna niet meer poepen en poepte hij echte drollen, terwijl hij toch alleen melk krijgt. Veel huilen na de fles, ontroostbaar, kramp, overstrekken, schreeuwen en persen, echt heel zielig. Nu heeft hij ook een onrustige huid, maar niet echt eczeem. Ik kan zelf niet goed tegen koemelk en gebruik het ook niet. Daarom zijn we overgestapt op de pep variant. Hij heeft nu weer goede ontlasting en nagenoeg geen kramp meer, maar omdat deze voeding niet verdikt is krijgt hij zijn reflux klachten terug. Wat is nu wijsheid? Proberen deze voeding te verdikken? En dan met johannesbroodpitmeel van de natuurwinkel? Nutriton komt er hier in ieder geval niet meer in. Nu gaat hij van de ene klacht over naar de andere.......arm manneke. Ik weet het even niet meer zo goed, dus alle tips zijn heel welkom!
Hey lady luck Wij hebben ook zo'n probleem gehad. Onze zoon zat aan de H.A. Nutrilon. Toen hij zo bleef spugen zei het CB dat ik er nutriton bij moest doen. Met 1 klein schepje kwam er al een verstopping! Meteen gestopt met die zooi. Maar zonder kon hij ook niet! Maar om de verstopping eruit te krijgen zijn wij de Nutrilon Omneo gaan gebruiken. En het was zo weg. Leuke bijkomstigheid voor jou ook misschien is dat bij de omneo de eiwitten ook gedeeltelijk geknipt zijn. Beter voor allergie. Ik heb toen de nutricia lijn gebeld, want ik wilde naar de A.R voor zijn reflux. Maar zij raadde aan om nutriton bij de omneo te doen. Huiverig als we waren ervoor hebben we het toch geprobeerd. Hij krijgt maar 2 schepjes op een 200 fles, want de omneo voeding is van zichzelf ook al wat dikker. En het werkt super! Geen verstopping! Reflux gaat icm medicijnen(renatidine) ook goed. We hebben ook de flessen van dr brown. Fantastisch! Wat is dat buikkrampen???!!! Wel een iets groter gaatje gepakt. Anders was hij zo lang bezig. Heel verhaal, maar ik hoop zo dat je er iets aan hebt. En na het eten wat langer rechtop en het bedje schuin zal je al wel hebben gedaan. Dit alles bij elkaar heeft bij ons goed gewerkt. En hebben een super vrolijk kind. Hoop zo dat het beter wordt voor je. Ook voor je kindje. Maar voor een mama gaat die pijn van je kind, door merg en been. Succes ermee. Ben ook blij dat ik eens mijn verhaal aan iemand kwijt kan. Groetjes.