Goedenavond allemaal, Ik zit met het volgende: Mijn zoontje Mike geeft aardig wat mondjes melk terug na zijn voeding. Hij krijgt nu Nestle 1. WIj hebben geprobeerd Nutriton (Johannesbroodpitmeel) toe te voegen. Maar hier kreeg hij diarree en krampen van, dus dit is geen optie. Wij zijn vandaag met hem bij het Consultatiebureau geweest en deze gaven als advies andere voeding namelijk Nutricia Omneo. Maar Omneo comfort is toch enkel tegen buikkrampjes? en niet tegen Reflux? Nutricia A.R. is tegen reflux maar daar zit Johannesbroodpitmeel is verwerkt en gaat dat dan niet op zijn darmen werken. Wij willen niet teveel switchen met voeding. Bovendien lezen wij ook weleens wat over Friso comfort? Die is goedkoper maar schijnt tegen zowel Reflux als krampjes te werken? Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen! Bedankt alvast! Mike is trouwens 7 weken, 3880 gram, en groeit wel goed (3 weken te vroeg geboren) Hij krijgt nu 6 x 120 cc per dag! groetjes, Denise
Of de krampjes van de Johannesbroodpitmeel komen is niet zeker want rond de 6 weken zijn de krampjes sowieso op zijn hoogtepunt. Hier ook diaree gehad door Johannesbroodpitmeel maar ik vond de reflux erger dan de diaree, dan maar wat vaker de luiers verschonen. Hij krijste echt bij elke voeding van de pijn aan zijn slokdarm dus ik moet de voeding echt verdikken.
7 weken en krampjes, je ontkomt er denk ik niet aan.Blijft pijnlijk om te zien bij je kind:'/.. Maar 1 ding, ik las op een internationale website (babycentre geloof ik) dat het indikken van voedsel een verouderde methode is van reflux voorkomen/ verminderen en dat het juist niet meer aangeraden wordt omdat het dan en zwaarder op het maagje valt en langer erover doet om de maag te verlatrn waardoor de klachten juist kunnen toenemen.Hier worden soms ook middelen voorgeschreven die ervoor zorgen dat de voedsel sneller de maag verlaat. Nu wordt hier in NL nog steeds Johannesbroodpitmeel aangeraden bij reflux, ook door ka blijkbaar.Ook wordt de methode kind in slaap laten huilen toegepast (ook voor reflux babies)..Terwijl dit sinds de jaren 1970 een grote NoNo is in de rest van de Westerse wereld. Ik weet het niet meer, is dit waarom NL grote babysterfte heeft?Beetje eng..Dat allemaal gezegd. Ik heb de cb methode 'kindje even laten huilen' een aantal keer toegepast, en het is effectief maar of het ook echt GOED is betwijfel ik. Hetzelfde met Johannesbroodpitmeel. Het is ook wat.😕
Mn zoon heeft ook reflux, je hoort de melk vaak gewoon omhoog klokken en daarna hartverscheurend huilen. Nutriton en JPBM van natufood kan hij beiden niet tegen, enorm veel windjes en krampen. Onze kinderarts gaf aan wat de behandelmethode is voor reflux; 1. Leefregels; Na een fles 30 minuten rechtop. Veel dragen, bedje aan het hoofdeind verhogen, kleinere porties drinken etc. 2. Verdikken van de voeding 3. Maagzuur medicatie. Stap 1 werkt hier, maar niet voldoende. Stap 2 valt dus af, dus krijgt zoonlief 2x per dag Nexium tegen het maagzuur. Hij doet het het beste op kleinere voedingen, 150ml ( Hij is bijna 6 maanden ) wat als nadeel heeft dat hij 6x drinkt waarvan 1 a 2x in de nacht. Maar drinkt hij 180ml dan is hij bijna gegarandeerd 's nachts aan het huilen. Nog een edit; hij slaapt op zijn buik, om 2 redenen; zo heeft hij minder last van opkomende melk doordat zn maagje en slokdarm in een andere houding liggen. En als hij spuugt, loopt het er meestal gewoon uit ipv dat hij half stikkend en kokhalzend op zn rug ligt ( Spuugt als in 1/4 fles in 1x eruit gooien, geen mondje op )
Heeft je kind last van het spugen? Zo niet, hij groeit goed, niks aan doen, dan hebben jullie een wasprobleem en geen spuugprobleem.
Wow, jij haalt wel even heel gemakkelijk een hoop ellende op 1 hoop zeg....! Middelen om de maag sneller te ledigen worden hier zeker wel voorgeschreven, maar niet als eerste optie. Wij hebben er twee geprobeerd, maar zijn met beide weer gestopt omdat dan in plaats van de reflux darmkrampen ineens een huizenhoog probleem werden Die hebben dus ook forse nadelen: voeding die dan nog niet voldoende voorverteerd is door de maagsappen, komt dan al in de darmen, die dat nog helemaal niet aankunnen... Indikken van de voeding heeft hier veel minder nadelen dan de middelen die maaglediging bespoedigen. En werkt dus wel. Mij lijkt het toevoegen van een natuurlijk middel dus ALTIJD de voorkeur hebben boven het toedienen van een chemisch goedje.... Als dat indikken niet of onvoldoende helpt, wordt het een ander verhaal, maar je moet zeker niet te gemakkelijk medicijnen gaa geven aan je kind
Sluit ik me bij aan. Als je kind geen last aangeeft van het spugen, zou ik gewoon de leefmaatregelen bij reflux aanhouden: bedje ophogen, niet te grote flessen, (de voeding gewoon verdelen over meer flessen: wij zitten met Caitlyn nog altijd op 120/4 en meer gaat gewoon echt niet. Met 7 weken zat ze op 90/3), goed laten boeren tijdens en na de voeding en na de voeding 15-30 minuten omhoog houden.
Dames dank jullie wel voor de respons. Wij zijn op advies van de huisarts vorige week donderdag overgestapt op Nutricia H.A. omdat de voeding dan wat lichter op de maag zou liggen.. vrijdag leek het goed te gaan niet spugen en geslapen als een baby Maar in het weekend begon het spugen weer wel minder maar hij "vecht"nog steeds tegen maagzuur en je ziet hem melk terugslikken en met zijn tongetje steeds naar buiten. Weer HA gebeld en nu worden wij doorverwezen naar de KA (eindelijk) @ Suusjuh Wij houden hem inderdaad minimaal 30 minuten rechtop. Verdikken hebben we geprobeerd maar de krampen die volgde waren minimaal zo erg als spugen. Heeft iemand ervaring met Enfamil AR1 ? daar schijnt ook een verdikkingsmiddel in te zitten. Maagzuur medicatie in welke vorm krijgt hij dat dan? druppeltjes? En welke kregen jullie? Nexium? Ons 'probleem'met JOhannesbroodpitmeel is dat het te snel dik wordt ook al gebruikte we slechts half schepje op een fles van 120 cc. we konden er ook geen geschikte speen voor vinden Avent 1 en 2 hielpen niet, 3 of een 3 standen speen waren ook geen optie omdat ie binnen 5 minuten zn fles leeg had. Mikey is pas 8 weken vandaar dat grote spenen nog niet kunnen of mogen.
als je Johannesbroodpitmeel gebruikt zou ik geen nutriton gebruiken. Wij hadden dat probleem met snel dik worden ook (plus dat hij er zulke enorme verstopping van kreeg dat de medicatie waarvan ze zeiden dat het met een dag of 3 wel zou moeten gaan werken pas na 10 dagen begon te werken). Wij zijn overgestapt op Johannesbroodpitmeel van natufood (is puur zonder toevoegingen) en daar doet hij het zoveel beter op. De voeding wordt dik maar geen dikke kleffe bende meer zoals bij de nutriton het geval was en hij heeft er geen verstopping/krampen meer door. Misschien heb je er niks aan maar misschien is het het overwegen waard.
Johannesbroodpitmeel kreeg mijn zoon zo'n buikpijn van dat we na een week van veel windjes en gehuil gestopt zijn. We hadden eerst die van nutricia en toen die van natufood en daar kon hij nog slechter tegen. Maagzuur remmers krijgt hij inderdaad in een drankje, hij krijgt zantac ( randitidine ) drank, 2x per dag 2ml. Doordat het zo enorm vies smaakt, geef ik de 2ml in ca 20ml lauw water in een flesje.
Johannesbroodpitmeel van Natufood zeker het proberen waard..Wij wachten eerst de kinderarts af . Trouwens Mikey is echt verslaafd aan zijn speen hij kan vooral s'nacht niet zonder het lijkt de enige remedie tegen huilen en onrustig gedrag...wat resulteert in soms wel (serieus) 40 keer speen erin eruit....
Enfamil, is dat niet die voeding voor kids met darm/opnameproblemen? Dan moet je kind echt een darmaandoening hebben hoor, als dat nodig is... Als je voeding wilt waaraan je geen Johannesbroodpitmeel meer hoeft toe te voegen, heb je daar zowel van nutrilon als friso al voorgefabriceerde voeding voor. Enfamil is iig niet voor kids die, op de reflux na, verder gezond zijn....
Hier gebruiken we nutriton, (natufod ging hier niet, mogelijk gewoon geen handige combi met de nutramigen die we hier vanwege KMA gebruiken). Dat gaat in een difraxfles met M-speen. Andere flessen en spenen wel geprobeerd, maar hier werkte dit het beste.
Wij geven Mikey nu 2 dagen Nutricia met nutriton...het spugen is nog niet minder maar het zal even moeten duren voordat Johannesbroodpitmeel werkt denk ik? WIj gaan donderdag naar de kinderarts hopelijk biedt dat meer duidelijkheid. Wat ik jullie nog wilde voorleggen het consultatiebureau adviseerde ons vandaag om Mikey als hij "moet" slapen om hem in bed te leggen erbij te blijven (zonder zijn verslaving namelijk de fopspeen) en laten huilen tot wel 30 minuten...althans als je het bekende checklijstje doorgenomen heeft. uiteindelijk na 30 minuten toch speentje gegeven toen leek hij 15 minuutjes soort van in slaap te vallen mar toen ik de kamer weer uit ging *floep* speentje eruit en weer erin eruit etc.. Heeft iemand ervaring met dit soort consultatiebureau tips? en moet je het een paar dagen volhouden? Wij zijn bang dat hij geen ritme creeert op deze manier..
Huh? Een kind van 7 weken laten huilen en z'n fop al afnemen? Die zijn niet lekker joh! Je kind is bekend bij de kinderarts. Dat betekent dus al dat er dingen spelen die zijn leventje (wat) moeilijker maken dan gemiddeld. Huilen kan de reflux erg triggeren, dus lekker bij je nemen als dat nodig is, daar went hij nu nog niet aan hoor Heb ik bij Caitlyn ook veel gedaan en af en toe nog, (bij mij in slaap laten vallen en dan slapend in bed leggen), maar inmiddels valt ze gewoon ook zelfstandig in bedje in slaap na een partijtje lekker kletsen Zodra een kind lekker in z'n vel komt te zitten, gaat het echt wel slapen!
Als dit zo tegen je moeder gevoel in gaat moet je het niet doen hoor! Laten huilen is nergens voor nodig! Mijn zoon slaapt soms zonder moeite zelf in, soms pruttelt hij even ( En dan bedoel ik mopper mopper, weh, mopper, slaaaaaap. Net op 't punt dat ik op mn vingers zit "Nu ga ik hem pakken" valt hij in slaap ) en soms moet hij flink huilen en op schoot in slaap vallen. We doen wat er nodig is. Bij hem lokt huilen zn reflux ook enorm uit en dan kom je in een negatieve spiraal terecht. Een speen kind zo jong zelf in slaap leren vallen daar heb ik geen ervaring mee. Mn dochter sliep nooit zelf in en mn zoon heeft geen speen en slaapt op zn buik. Hij sabbelt dan soms op zn handjes.
Zo gaat dat hier idd ook. Caitlyn jengelt soms wat, maar valt dan zelf in slaap zonder echt huilen en al helemaal geen krijsen. Bij huilen neem ik 'r bij me en desondanks valt ze op momenten dat ze goed in d;r velletje zit gewoon zelf in slaap. Dus je hoeft iig niet bang te zijn dat je kind nooit zelfstandig gaat slapen als je 'm nu troost...