hoe lang bereide voeding bewaren?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anouk2005, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Momenteel geef ik nog Bv maar wil binnenkort afbouwen omdat ik weer ga werken en niet wil kolven.Nu gaat onze dochter straks 2 dgn naar het Kdv en zal ik een flesje mee moeten geven.Nu las ik op de verpakking dat bereide voeding binnen 1 uur moet worden gedronken.Bij mijn andere 2 kinderen maakte ik iedere avond 1 liter voeding klaar en gebruikte dit binnen 24 uur en ze hebben daar nooit iets van gekregen dus waarom zou dat nu niet meer kunnen en hoe moet ik het dan meegeven naar de crèche? Hoe doen jullie dat?

Gr. Ingrid

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wij gaven altijd voeding mee dat in een voedingstorentje zat. Zo'n torentje kan je kopen bij HEMA, Prenatal, BabyDump etc.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat wordt idd afgeraden ivm bacteriegroei. Gewoon per voeding klaarmaken is het beste.
    Volgens mij hebben ze vaak op een kdv kv en anders kun je zo'n poedertorentje kopen en daar de schepjes poeder doen en meegeven.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op veel creches hebben ze al kv staan, en anders kun je kv-poeder meegeven aan je kind.
    Je hoeft natuurlijk niet helemaal af te bouwen als je niet op je werk wilt kolven, het is voldoende om de ongeveer twee voedingen die onder werktijd vallen af te bouwen. Daarnaast kun je gewoon zelf blijven voeden.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Met bereid bedoelen ze denk ik warm. Die mag je een uur bewaren, maar zoals je deed 24 uur gewoon koude melk mag je zo bewaren in de koelkast.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nee hoor, dat wordt afgeraden. Mocht je het wel doen, hout dan 8 uur als max. aan (zie voedingscentrum). Maar beter is per voeding bereiden.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt voor de reacties!.
    Ik kijk wel even hoe ik het ga doen.
    Ik deed het indertijd gewoon met gekookt water wat was afgekoeld en dan met poeder erbij en klaar.Ik word er soms weleens een beetje beroerd van dat ze iedere keer alles veranderen terwijl het indertijd nooit problemen heeft gegeven.Volgende week heb ik gesprek op het KDV en zal dan eens horen.

Gr. Ingrid

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ligt eraan hoeveel dagen je kindje op de opvang zit. Ik kocht gewoon speciaal een pak voor op t kdv. En heb een fles voor daar die blijft daar.
    Nu eet ze max 2 voedingen op een dag vaak zelfs 1 en geef ik dus gewoon zo een poedertorentje mee. Daar zitten 3 voedingen in en neem ik daarna weer mee.
    Werkt prima zo.

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Bij ons zit de voeding bij de prijs in begrepen op het kdv dus hoeft niets mee te nemen. Als ze naar oma gaat doe ik het in poederbakjes, heel makkelijk. :)

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is veel makkelijker en hygienischer om poeder mee te geven als aangemaakte melk. De KDV medewerkers weten tenslotte niet hoe oud die melk is en hoe bewaard, dan moet je het in een koeltas vervoeren en stickeren van wanneer de melk is. De poeder mag 4 weken open en that's it!

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij het kdv hebben ze inderdaag gewoon vaak zelf voeding. En zo niet of ander merkt dan kan je het geweoon meegeven in een voedingstorentje. Hier lag er op het kdv standaard een diepvriesbakje met voeding in haar mandje.

Ennuh, lekker die voeding klaarmaken voor 24 uur;) heeft mn moeder bij alle 4 dr kinderen gedaan en ik ook bij mn kleine. Op advies van de kinderarts. Deze vertelde dat het voornamelijk in het buitenland afgeraden wordt en dat babyVoedingsfabriekanten dr waarschuwing uit bescherming voor zichzelf standaard op de verpakking laten staan. Overdreven gedoe met bacteriegroei:p
    Bronwater, schone kan en 24 uur in de koelkast. Komen echt niet zomaar bacterien in hoor. Ja, als je het buiten de koelkast bewaard......

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een deel van het probleem van 24 uurs voeding is ook dat de voeding bezinkt en dus niet elke voeding even zwaar op de maag is. Kan krampjes geven. Kan je gewoon oplossen door goed te roeren of schudden. Maar net als de spullen waar je 't in bereid echt brandschoon en gekoeld zal het wel vaak problemen gegeven hebben ( kan op aanrecht laten staan, bij volgende voeding oeps daar staat ie nog bijvoorbeeld ) raden ze het af maar er komt geen politie in huis als je het toch doet hoor!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die bacterieen waar een kind ziek van kan worden kunnen al vanuit de fabriek in het poeder zitten. Kun je zelf zo hygienisch te werk gaan als je maar wilt...als je de aangemaakte voeding bewaart kunnen die bacterien een risico voor je kind opleveren. En die bacterien groeien ook in de koelkast.
    Daarom is de officiele aanbeveling van WHO en Unicef ook om flessen per voeding aan te maken, met water dat net van de kook is. In heet water lost het kv-poeder veel beter op, en de bacterien worden met het hete water meteen onschadelijk gemaakt. Als je het poeder oplost in de helft van het water net van de kook en er dan als het opgelost is koud water bij doet weet je zeker dat je goed zit en is de fles ook meteen op de goede temperatuur.

Deel Deze Pagina