Hoi, Is er iemand bekend met dit product van Bambix? Wij gebruiken sinds 2 dagen de kant-en-klare variant, die voor in de fles. Deze: http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/556171_pb_01/430/bambix-dromerig-avondpapje-vanille.jpg We gebruiken 'm als flesje voor het slapen gaan, in de hoop dat ze er op doorslaapt. En dat doet ze! Wat een verschil met voorgaande nachten!! Maar ja, nu volgt de gewetenskwestie. Is dit product wel geschikt om iedere avond te geven? Zo ja, niets aan de hand want dan gebruiken we 'm voorlopig gewoon. Kost iets meer dan normale flesvoeding maar daar heb ik mij allang bij neergelegd. Zo niet, hebben jullie tips voor een goed alternatief? Als normale flesvoeding krijgt ze Friso Standaard nr. 3. We hebben de extra verzadigende variant van Friso al geprobeerd, helaas geen succes. Groetjes
Als je nou door de gewone fles de rijstebloem vanille erdoor doet? Volgens mij is dat zo goed als hetzelfde maar dan goedkoper.
Welk merk is dit? Kan me niet herinneren dat ik het in de supermarkt heb zien staan. En heeft dit niet dezelfde gewetenskwestie als dat avondpapje dat ik gebruik? Want het gaat mij niet om het geld.
Had twee van die kant en klare pakjes gekregen maar hij werd er niet dromerig van, integendeel!!! Vind het ook te zoet om elke avond te geven...
De kant en klare papjes zitten bom vol suiker! Er staat op geen suiker toegevoegd maar kijk je naar de ingredienten dan staat er allemaal fructose en maltodextrose etc op. Er zit zelfs insuline in, wat je dus geeft bij suikerziekte patienten, ik vermoed zelf dat dit is omdat er zoveel zoet in zit dat anders de suikers te hoog stijgen ofzo maar dat is mijn eigen opvatting. Ik vind het dus ZEKER geen geschikt alternatief voor opvolgmelk met fijne granen pap in de fles.
ik zelf zou dit niet geven, er word zoveel troep aan die kant en klare spullen toegevoegd je hebt ook allerlei pap in poedervorm die je zelf aan de fles melk toevoegd, dit vind ik zelf prettiger om te geven
Commerciële troep vind ik het. Weer een lokkertje van de frabrikant die zijn producten aan "wanhopige" ouders willen verkopen wiens kinderen nog niet doorslapen. Het verband tussen doorslapen en je kind volgieten met pap heeft niks met elkaar te maken. Maar goed, ik zou die zogenaamde avondpap niet geven. Veel te veel suiker. Als je al iets in de fles wil doen zou ik rijstebloem doen. Al dan niet met vanille.
Waarom geen gewone rijstebloem of fijne granen van Bambix? In die kant-en-klare avondpapjes zit allerlei troep, er staat inderdaad op geen suiker, maar zou het zeker niet elke avond geven. Een verzadigend avondflesje is ook heel makkelijk gemaakt met opvolgmelk en fijne granen van Bambix (al vind ik dit meer ontbijt) of rijstebloem.
Zijn gewoon pakken die bij de voeding staan. Mijn eerste papje dacht ik te gebruiken vanaf 4 maanden. Je heb een gewone en met een vanille smaak. Volgens mij zit daar nooit zoveel suikers in. Is ook minder zoet dacht ik. Ik denk dat het van Bambix is .
De kids vinden het heerlijk die kant en klare papjes, niet zo gek want het is mier zoet. Die van mij kreeg er juist veel meer energie van en sliep helemaal niet meer. Tot ik keek wat er allemaal in zat en toen begreep ik dat wel. Lekker rijstebloem of fijne granenpap er door heen doen. Slapen ze ook goed op, en is gezonder.
Ik heb de ingredientenlijsten van Friso Goeiemorgen en Nestle pyjamapapje voor me en idd er zit een boel in. Maar zeer zeker geen insuline (hoe kom je erbij?) en geen fructose en ook geen maltodextrose. Wel oligofructose (in het pyjamapapje) en maltodextrine. Maar die dingen horen bij de ingredienten van de opvolgmelk. En als je idd kijkt op een pak opvolgmelk Nutrilon 3, zie je daar dezelfde ingrediënten. In gewone simpele opvolgmelk zit: galacto-oligo-sacharide, maltodextrine, fructo-oligo-sacharide. Dus zo'n kant en klaar pakje is niet veel anders dan melk + zelf scheppen pap toevoegen (afhankelijk van de pap). De Friso Goeiemorgen papjes hebben wel veel minder toegevoegde mei als de Pyjamapapjes. Dromerig avondpapje heb ik hier niet. Pyjamapapje bevat meer suikers dan de Friso Goeiemorgen door het gebruik van zgn CHE granen denk ik. Plus de toegevoegde druivensap concentraat, perensap concentraat en appelsap concentraat. Er zit nogal verschil in de kant en klare pappakjes. Sommigen bevatten meer suiker dan anderen. Maar vergeet niet dat in simpele opvolgmelk ook suiker zit. Zo'n 6,5 gram per 100ml. Veel minder verwacht ik dus niet in pap, aangezien dit grotendeels opvolgmelk is.
Geen insuline, maar inuline. Gewoon een andere naam voor oligofrustoce, oftewel lange-ketensuikers. In principe...alles wat een fancy name heeft (dromerig pap...hoe verzinnen ze het) en duurder is dan nomaal, moet je flink wantrouwen. Was hier niet een paar weken geleden iemand die de klantenservice gebeld had omdat ze de ingrediënten naast elkaar gelegd had en het gewoon om opvolgmelk in een dure verpakking ging? Snap trouwens niet waarom je een kind van 10 maanden nummer 3 melk zou geen. Gewoon opvolgmelk of normale koemelk geen. Nummer drie is gewone koemelk met een vies smaakje...
Ingrediënten: opvolgmelk (94%) (magere melk, water, maltodextrine, plantaardige oliën (bevat soja), glucosesiroop, zetmeel, fructose, lactose*, natrium L-ascorbaat, ijzerlactaat, Dl-a-tocoferylacetaat, retinylacetaat, zinksulfaat, cholecalciferol, nicotinamide, calcium D-pantothenaat, thiaminehydrochloride, foliumzuur, D-biotine, fytomenadion, kaliumjodide, cyanocobalamine, kopergluconaat, pyridoxinehydrochloride, riboflavine), granen (4,7%) (gehydrolyseerde tarwebloem, haver, gehydrolyseerde rijstebloem, tarwe, rogge, mais, gerst, gierst, rijst), glucose, fructose, citroenzuur, kaliumhydroxide, calciumcarbonaat, calciumhydroxide, melisse extract, aroma (vanille). Oftewel: gewoon opvolgmelk, gemengde granenpap, extra suikers en smaakstoffen. Zonde van je geld.
Opvolgmelk mag zolang je wil, maar na 10 maanden mag je in combi met opvolg ook rustigaan overgaan op gewone zuivel. Nummer 3 is gewoon ontwikkeld om ouders geld af te troggelen, het heeft totaal geen toegevoegde waarde. Een kind dat nummer 3 verdraagt, verdraagt ook koemelk.