Hoi, Onze dochter heeft erg veel last van reflux. Diverse medicijnen sloegen niet aan. Inmiddels kunnen we er overdag goed mee omgaan, maar 's nachts is het moeilijker! Dochter spuugt namelijk tot uren na de voeding, en ze voelt zich daar niet prettig bij. 's Nachts wil ze altijd ook nog een voeding. Op zich vind ik dat niet erg, maar we zijn 's nachts niet echt in staat om dochter meer dan een uur rechtop te houden en dan nog tig keer haar bedje te verschonen. Dat is funest voor onze nachtrust en wij zijn eigenlijk ook gewoon te slaperig om haar veilig rechtop bij ons te houden 's nachts. Telkens vanaf een uur of drie, vier 's nachts wakker zijn is niet zo prettig, zeker niet als je een kindje hebt dat overdag natuurlijk het zelfde probleem heeft waardoor we overdag ook constant met haar bezig zijn. Niet dat we dat erg vinden hoor! Ze is een schatje en ze kan er niets aan doen dat ze reflux heeft.. Wie heeft tips voor de nachten? Kunnen we die nachtvoeding, alleen een nachtvoeding laten zijn? Misschien algemene tips voor doorslapen? Het zou al een hoop schelen als ze zes uur achter elkaar zou slapen in plaats van vier uur!
Wat een lastige situatie,zeg!Ik kan je helaas geen goede tip geven ,behalve dat jullie misschien om en om kunnen gaan voeden?Ik weet niet of je werkt,maar misschien overdag wat bijslapen ?Hopelijk zalze als ze wat ouder is dé avondvoeding laten Vallen .Heeft haar arts geen tip of het cb
Bedankt voor je berichtje Kelly1771. Ik geef borstvoeding dus om en om voeden is geen optie. Wel houdt mijn man haar meestal rechtop na de voeding 's nachts - maar ook hij kan dat geen uren doen. Ik werk niet, maar overdag bijslapen is niet echt een optie omdat mijn dochter overdag ook veel last heeft van de reflux, dus ik ben dan ook veel in de weer met troosten, verkleden, bedje verschonen e.d.
Hoi Danabelle, Is het mischien een optie om de nachtvoeding af te kolfen van te voren en te geven met JBPM er in. Bij mijn dochter hielp dit heel erg als het door de melk heen zat. Als ik het voor de borstvoeding en na de voeding gaf werkte het bijna niet. Ik hoop dat het werkt en dan kan je de nachtvoeding om en om geven de ene nacht jij de andere nacht je man. Heel veel succes. groetjes Tanna
Graag gedaan !Ik vind het echt knap hoe mensen zich in zo'n situatie behelpen!Respect! ik bedoelde ook net als Tanna idd met het flesje gekolfdé melk Ik hoop dat dat een optie zal zijn samen met het J h b p zoals Tanna zei.Wat lastig ook dat je niet even bij kan slapen . . .Ik hoop echt dat ze gauw mindergauw achter elkaar komt en dat je nog wat tips krijgt waar je wat aan hebt zoals hiërboven .Heb je ook haar bele al wat opgehoogd aan het hoofdeind ? dat lees ik hier vaak op dé site .Veel geluk
@ Tanna, jbpm voor en na de voeding hielp bij ons dus ook voor geen meter! Had er nog niet bij stilgestaan dat ik het ook dóór de bv kan doen, is allicht het proberen waard! @ Kelly1771, haar bedje en wiegje zijn al opgehoogd aan het hoofdeinde, heeft helaas weinig effect. Ze zit overdag heel veel in de wipstoel. Dan spuugt ze ook nog veel hoor, maar ze lijkt er wat minder last van te hebben. Maar om haar nou 's nachts uren in de wipstoel te zetten is ook weer zoiets
Nee idd!lastig hoor voor jullie alle3 .hoop dat jullie het nog even trekken. . . Ik hoorde dat al ze vast voedsel even het misschien beter gaat .Die tijd is gelukkig ook al in zicht(weet natuurlijk niet wanneer julli starten)maar daar ben je nu ook niet nee geholpen
Hoi Kelly1771, Ze krijgt idd al vast voedsel, maar het lukt nog niet zo goed om dat door te slikken. Ze vindt het niet vies ofzo, maar ze speelt er een beetje mee op haar tong en dan komt het grootste deel weer terug naar buiten. Volgens mij heeft ze sowieso een probleem met slikken of is de slokdarm vernauwd ofzo, gezien haar manier van drinken.. de voeding gaat namelijk als volgt: zuig-slik-huil-spuug. Blijkbaar krijgt ze wel iets binnen, want ze groeit wel weer nu. Enne, we trekken het niet echt hoor.. Ik heb nu WEER om HULP gevraagd, aan de bel getrokken bij de (vervangende) huisarts. Ben WEER naar huis gestuurd. Ze kunnen niets voor ons meisje en voor ons betekenen.. Ik ga nu nogmaals aandringen op een onderzoek, en niet alleen een praatje en dan 'oh dat is reflux'.
Wat moeilijk. . . Ook dat ze geen vast voedsel kan verdragen .Dokters kunnen zo irritant van hun oordeel overtuigd zijn, ze lijken daarin vastgeroest te zijn.(gelukkig niet elke arts)Ben je wel eens bij andere artsen geweest , zoals een g homeo paat of osteopaat?
Danabelle, Was benieuwd of jullie al geprobeerd hadden met afgekolfde melk met JBPM. Zo ja of dit ook wat verbetering geeft. Je kan het eventueeel ook eerst overdag proberen. Bij onze kleine meid hielp dit echt heel goed. Groetjes Tanna
Hoi Tanna, Ik heb het gisterenavond geprobeerd, maar ons meisje spuugde het weer net zo hard uit.. Doet ze trouwens ook met de broccoli die we haar geven, dus ook dikker voedsel komt er direct weer uit De huisarts belt me vandaag, zij zou haar best doen om op korte termijn een afspraak te maken in het ziekenhuis.
Dat klinkt niet lekker. Ik had zo gehoopt dat het voor jullie ook zou werken. Michelle is op genomen toen ze 8 weken was hebben toen een 24 uurs meting gehad. Ik ben geen medicus, maar in mijn zwangerschapsclub van die tijd was er een moeder met een jongetje die een vernouwde doorgang had. Wat ik van haar begreep was er een simple en snelle ingreep en daarna helemaal geen last meer. Ik hoop dat je snel in het ziekenhuis terecht kan en dat ze iets voor je kunnen doen. succes Tanna
Ik ken het, geef ook bv en 's nachts moet ik mijn zoontje ook wel rechtop houden. 20 minuten is echter genoeg. Misschien dat je haar wat rechterop kunt houden met voeden 's nachts? Ik doe dat door een kussen onder mijn arm te doen en dan mijn knie op te trekken, dan ligt hij minder vlak. 't Is maar een idee. Ik vind dat niet comfortabel hoor en overdag zitten we gewoon lekker lang na. Ik snap trouwens niet dat je al vast voedsel geeft? Hier is geadviseerd dor de kinderarts om daar zo lang mogelijk mee te wachten. Fruit en groente zijn zuur en dat zou het probleem kunnen verergeren! Het eerste half jaar hebben ze genoeg aan uitsluitend borstvoeding! De darmpjes van een baby van 3 maanden zijn nog niet echt toe aan groente en fruit-bijvoeding! Oh ja; mijn ha heeft nooit medicijnen voor de reflux voorgeschreven, hij vond dat er eerst maar eens goed onderzoek gedaan moest worden in het ziekenhuis door de kinderarts. Daar werd het een kleine week opname en observatie en nog een PH-metrie. Aan de hand daarvan zijn medicijnen en dosis bepaald.
Hoi! Kelly, ik ben idd al bij een osteopaat en homeopaat geweest. De osteopaat heeft de voorkeurshouding kunnen verhelpen, maar de reflux niet. De homeopaat heeft het een en ander voorgeschreven, waardoor onze dochter nu weer eens in de week ontlasting heeft. Het bleef namelijk veel te lang (12 dagen) weg. Tanna en zogelukkig, de huisarts belde, ze had de kinderarts gesproken. Hij gaat nu voor een week naar de VS voor een congres, maar volgende week bij de afspraak probeert hij een echo en slikfoto te regelen. Hij kon niets beloven, maar hij doet zijn best om het samen te laten vallen met de afspraak die we volgende week met hem hebben. De ha en de ka vonden het allemaal niet alarmerend genoeg om ons meisje op te nemen, want ze groeit nog. Ze krijgt trouwens juist op advies van de ka al vast voedsel. Moet zeggen dat het vandaag al iets beter ging, ze slikte de broccoli nu echt door De ka gaf wel aan dat het omstreden is om baby's al met drie maanden vast voedsel te geven; het kan idd zuur zijn en averechts werken, maar het kan ook juist de voeding beter in het maagje houden als je vóór de borstvoeding een hapje vast voedsel geeft. Want om meer dan een theelepeltje per keer gaat het niet hoor! De ka adviseerde te beginnen met broccoli en sperzieboontjes, want die zijn het minst zuur en roepen de minste allergische reacties op. Hij zei dat haar darmpjes het aan moeten kunnen, juist vanaf drie maanden.. Drie maanden is wel de absolute ondergrens. Overigens was ik sowieso niet van plan om zes maanden uitsluitend borstvoeding te geven, met vier maanden had ik toch al willen beginnen met groente. Over de vernauwing, dat kunnen ze dus volgende week zien met de echo en slikfoto. De ha gaf aan dat als het een ernstige vernauwing zou zijn, de voeding er met een enorm krachtige straal uit zou komen. En dat is niet zo. Maar er zijn natuurlijk vernauwingen in alle soorten en maten. Ik snap niet zo goed dat ons tot nu toe degelijk onderzoek is onthouden.. als ik het zo lees, werden jullie kindjes al sneller echt onderzocht, met observaties en ph-metingen enzo.. Of moesten jullie ook eerst twee maanden aantobben met medicatie die niet aansloeg en met 'kijk het maar even aan, hou je kindje rechtop'? @ zogelukkig, ik voed met een voedingskussen, maar idd knie optrekken 's nachts zal ik eens proberen. Overdag sla ik vaak mijn benen over elkaar (slecht, ik weet het) maar 's nachts voed ik op bed dus dat zit niet zo lekker Welke medicatie krijgt jouw zoon nu? @ Tanna, zie trouwens dat je alweer ruim 36 weken zwanger bent, wat leuk! Gaat het goed? Spannend hoor!
Danabelle, Fijn dat ze nu toch verder gaan kijken. De cb arts en daarna de HA herkende iets in mijn verhaal. Heb eerst alleen gaviscon gekregen en toen dit niet werkte gelijk naar KA en die gaf gelijk aan dat de enigste manier om het vast te stellen een ph meting was. Daarna was het duidelijk en gelijk zantac, motilium en gaviscon gekregen en dit werkte hier super. Alleen de borst voeding regelde zelf niet goed. Dronk 's ochtends gemiddeld 90ml dit ging goed en ' s middags en 's avonds 200 ml dit was een ramp. (hoeveelheid weten we door wegen). Na 3 maanden zijn we dus ook gaan afbouwen zodat ik de hoeveelheid melk kon bewaken voor haar. De zwangerschap nu is een heel apart verhaal. Vanaf 22 weken heb ik last van galstenen erg pijnlijk maar kleine maakt het goed. Na de senario's die met 22 weken langs zijn gekomen kan mij die pijn niet veel meer doen alhoewel ik wel hoop dat de kleine niet lang op zich laat wachten zoals zijn grote zus heeft gedaan. Wie weet heb ik nu de ellende tijdens de zwangerschap gehad en kunnen we straks van een heerlijke borstvoedings tijd gaan genieten. groetjes Tanna beetje lang verhaal geworden Sorrie