Wat zouden jullie doen? (logeren)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biccy, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hallo allemaal,

Dit weekend is er een verrassingsfeestje voor de baas van mijn man, en we zijn beide uitgenodigd. Nou heeft mijn svader aangeboden om op de kleine te passen voor de nacht. Mijn eerste idee was dat hij hier naartoe zou komen, in ons huis zou blijven terwijl de kleine slaapt en hem om 22.30 zijn laatste fles te geven. Maar hij wil liever de kleine bij hun thuis hebben.

Afgelopen zatedag hadden we voor het eerst de kleine daar 'achter gelaten' omdat we naar een rugby wedstrijd gingen. Toen we hem kwamen ophalen bleek dat hij maar 45 min over de hele dag geslapen had, waardoor ik dus thuis met een oververmoeide baby zat die weigerde te gaan slapen. Ze hadden hem meegenomen naar een kinderfeestje en hij heeft dus alleen tijdens de wandeling in de wagen geslapen.

Nou zijn ze echt wel goed met kleintjes hoor, zijn nieuwe vrouw haar dochter heeft er eentje van dezelfde leeftijd als van ons, en daar passen ze heel vaak op.

Maar ik weet niet wat ik wil, brengen we hem daarheen, en gaan wij naar het feestje (waar ik als thuisblijf mama echt wel zin in heb, omdat ik nog steeds geen tijd voor mezelf heb gemaakt sinds de kleine er is, met uitzondering die wedstrijd)..en riskeer ik dat de kleine daar dus niet slaapt en heel zijn routine in de war raakt, of zal ik maar gewoon thuisblijven?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Als hij de hele nacht komt logeren, zal hij toch wel een keer in bed gelegd worden?
    Ik maakte altijd een geschreven 'gebruiksaanwijzing' van mijn kinderen, waarin stond hoe ik het altijd deed (en soms ook nog waarom). Niet dat zij het precies moesten opvolgen, maar dat ze er in elk geval even bij stil zouden staan hoe het zit met heel kleine kinderen.
    Het allerergste wat er kan gebeuren is dat je zoon te weinig slaapt. Daar heeft je schoonvader dan vooral zichzelf mee, die zal dan ook weinig slaap krijgen die nacht.... Verder zal je zoon de dag er na misschien een beetje van de leg zijn, omdat hij uit z'n ritme is of omdat hij mama heeft gemist. Voor de rest denk ik niet dat hij er wat aan over zal houden.
    Ik zeg dus, doen, maar vertel de oppassers er wel bij hoe de dag/avondindeling er wat jou betreft het beste uit zou kunnen zien.

3. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ja, eigenlijk moet ik ook gewoon niet zeuren. Maar ik denk dat ik het stiekem toch een beetje moeilijk/eng vind om hem een nacht van huis te hebben. Hij slaapt zo moeilijk in andermans' huizen en ik weet bijna zeker dat ik dan de volgende dag met een kleintje zit die uit zijn ritme is. Daarnaast zijn ze gewend om met dat andere kleintje om te gaan, en wij wijken nogal qua opvoeding.

Ik denk dat ik het makkelijker had gevonden als het dichterbij zou zijn, maar het is ruim een uur rijden naar hun toe en dat vind ik toch wat minder.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En ze willen écht niet bij jullie op komen passen? Dat zou mijn voorkeur hebben :)

5. Bri

Bri Niet meer actief

Wat ik ook wel deed (maar dat moet maar net kunnen) is dat kleine uit logeren ging, maar dat ik na mijn uitstapje ook naar schoonouders toe ging om daar te slapen. Dan kun je 's nachts gewoon bij hem zijn mocht hij wakker worden.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Yep, of m gaan halen in de nacht, als hij misschien toch nog een late avond- of nachtvoeding krijgt? Dat gaat hier wel goed, dan slaapt ze de rest van de nacht wel thuis. Maar met een uur rijden heen en terug is dat natuurlijk ook niet te doen.

Ik zou het persoonlijk pas doen als het kindje al eens daar in een bedje heeft geslapen en dat dus "kent", en als het kindje al eens door de oppassers in bed is gestopt voor de nacht. Maar goed, ik vind het ook moeilijk hoor, en ze heeft dus ook nog niet gelogeerd.

Ik zou toch nog eens kijken of ze onder bepaalde voorwaarden het voor de eerste keer bij jullie thuis willen doen. Bijv in jullie bed kunnen slapen (als je geen logeerbed hebt), of met een lekker uit-etentje vooraf gezellig met jullie, zoiets. Of combineren met een uitje naar de kinderboerderij de dag erop bij jullie in de buurt, ik roep maar wat.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    dat heb ik ook gedaan maar onze dochter was toen pas 7 weken en had nog een nachtvoeding..

8. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ik sluit me bij Bri aan, lekker doen en gewoon een geschreven ''handleiding'' meegeven.

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik zou m gewoon uit logeren doen. Het voor jouzelf waarschijnlijk moeilijker dan voor hem. Geef inderdaad zoals is voorgesteld een 'gebruiksaanwijzing' mee.
    Iedereen doet het anders met kinderen maar wat is de juiste manier? Misschien is je zoontje de dag erna uit zijn ritme, maar als je dat niet te vaak doet wordt ie mijns inziens alleen maar flexibeler en heb je daar later profijt van als ie weer uit logeren gaat.
    Niet te zwaar eraan tillen, het komt vanzelf goed. En uit logeren gaan moet je toch ooit mee beginnen :)

Heerlijk dat je een avondje uit kan gaan!

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou 'm gewoon wegbrengen en 's morgens nog eens heerlijk uitslapen.

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik persoonlijk zou of daar gaan slapen of ze bij jullie thuis op laten passen, ik vind het veel te vroeg om te laten logeren. Maar dat is mijn persoonlijk ding.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het ook een lastige keuze vinden. Ben er ook niet zo makkelijk in.. :) Maar misschien is het wel goed voor je om het wel te doen. Je zou zijn ritme op kunnen schrijven, zodat ze dat een beetje aan kunnen houden. Vind jij of zij dat wat vervelend of lastig, dan zou je ook een schriftje/boekje kunnen gebruiken, onder het mom: daar kun je een leuk verhaaltje inschrijven hoe het ging, als je dat wilt. Doen wij ook als er mensen oppassen. Ik schrijf eerst wat, vooral over de weetjes en het ritme en de oppassers mogen er ook inschrijven hoe het ging. Als ze het leuk vinden.

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik sluit me hierbij aan:)
    Mijn dochtertje heeft ook nog nooit ergens gelogeerd en dat gaat ook niet gebeuren hoor:p hahaha kan ik niet aan;):)

14. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Nou, ik ben eruit, ik blijf lekker thuis en mijn man gaat naar het feestje.
    Eigenlijk wil ik het gewoon nog helemaal niet,we zitten nog maar pas in een vrij regelmatige routine, maar ik ging twijfelen omdat zowel mijn man als svader het een prima idee vonden :)

Bedankt voor de reacties!

15. MissT

MissT Niet meer actief

Snap dat je er moeite mee hebt hoor meis!
    Mijn kleintje heeft nog helemaal nergens geslapen...

Maar snap ook dat je er even tussen uit wilt. Misschien kan je vragen of ze alsnog niet bij jullie komen oppassen? Dan ligt hij lekker in zijn eigen bedje/omgeving? En weet je zeker dat hij lekker zal slapen :).

16. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ja, misschien doen we dat wel :) Neem ik gewoon op tijd een taxi naar huis, zodat mijn svader weer richting huis kan. Op die manier ben ik er even uit, en slaapt de kleine gewoon in zijn eigen bedje!

Deel Deze Pagina