Zwemmen, welk zwemvest, bandjes, ...?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by yoghurt, May 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yoghurt

yoghurt Bekend lid

Jan 31, 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Onze kleine meid is nu18 maanden.
    We hebben nu een grote band waar ze in gaat met zwemmen maar daar kan ze geen kant mee op.
    Wat gebruiken jullie voor jullie dreumes. Ik zit er aan te denken om zo,n zwemvestje te kopen maar zijn van die bandjes om de armen ook al fijn met zo,n kleine meid??

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met een zwemvestje geen ervaring maar op zwemles gebruiken we al heel lang bandjes...

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik heb een zwemvestje gekocht vd week (nu met korting bij intertoys).
    Heb bandjes geprobeerd maar hij doet dan niks meer met z'n armen en hij wil ze eraf trekken. Verder wordt heel zijn huid er rood van op zijn bovenarmen. Kortom met bandjes om is hij meer met die dingen aan het klooien als aan het genieten van het water.

Zwemvestje gister gepast en dat leek hij prima te vinden. Kan tot zijn 3jr mee. Verder vind ik het ook wel een fijn ding voor op vakantie.

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    In sommige zwembaden zijn vleugeltjes verplicht. Wij gebruiken ze al een tijdje bij onze kinderen, sinds ze een paar maanden oud zijn.

5. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Zwembandjes/vleugeltjes gebruiken ze hier met zwemles. Zelf hebben wij de swimtrainer classic gekocht en die bevalt ook heel goed. Daar liggen ze op hun buikje in en zijn de beentjes los. Zo kunnen ze lekker leunen en met hun beentjes leren om de zwembeweging te maken.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Gewoon vleugeltjes

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    gewoon vleugeltjes, er zijn nog steeds zwemvesten die juist gevaarlijk zijn omdat kinderen die daarmee op de buik kantelen, niet meer terug kunnen draaien...
    Bij vleugeltjes weet je verder precies waar je aan toe bent.

8. Eonah

Eonah Actief lid

Feb 7, 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Voor onze dochter ook een swim trainer aangeschaft. Maar om heel eerlijk te zijn gebruik ik hem eik niet. In het peuterbadje heeft ze niets om: ik ben altijd in de buurt en let op haar. Al heb ik nog nooit haar hoeven 'redden' ;) in het diepe bad ga ik natuurlijk mee en houd ik haar gewoon vast! Ze klimt en klautert over van die drijfplanken etc.

Zwemvestjes kunnen idd gevaarlijk zijn omdat ze niet meer om kunnen draaien maar ook vleugeltjes zijn best wel schijnveiligheid. Ze kunnen ze zo afsjorren als ze een beetje handig zijn (en dat is onze dochter wel hahah). Zwembanden, incl die swimtrainer kunnen ook omkukeken dan komen ze ook niet meer boven..
    Je moet er natuurlijk wel achter staan om kindjes 'zonder' het water in te laten gaan. En vooral zelf niet bang zijn, maar ik ervaar het als heerkijk!
    Als ze in het peuterbadje omvalt komt ze best wel eens net dr snoet onder water maar ze schrikt daar niet van en staat gewoon weer op en gaat weer verder!

Nu heb ik natuurlijk maar 1 kindje kan me voorstellen als je er meer in de gaten moet houden die nog niet (echt) kunnen zwemmen het knap lastig wordt ;)

9. yoghurt

yoghurt Bekend lid

Jan 31, 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Thanx voor jullie reacties.
    Ik ga er nog eens n paar nachtjes over slapen...

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Over het afdoen: Ik denk dat dat net zo is als met een handje geven: Dat kun je aanleren, dat dat niet mag.

En je mag verder op steeds minder plekken zwemmen zonder drijfmiddelen als ze nog geen zwemdiploma hebben. En ook wel terecht: Als jij onwel wordt, heeft je kindje weinig kans om het te redden...
    Vorig jaar hebben we het nog meegemaakt, dat een man onwel werd hij is van de bodem gehaald, gelukkig heeft hij het gered en het kindje wat er bij was dreef rond met zwemvleugels aan, maar je moet er niet aan denken, dat dat niet zo was geweest.

Verder vind ik zwemmen zonder drijfmiddelen eigenlijk ook véél prettiger hoor, bij zwemles is het ook zonder en kunnen ze lekker onder water etc, daar worden ze lekker watervrij van. Maar oke - ts: succes met kiezen ;)

11. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier al vanaf 9mnd of zo zwemvleugeltjes...
    In het water krijgen ze die overigens echt niet zomaar af hoor!
    Vanaf 14mnd zwemt ze met kurkjes om buik en armen, maar daarbij is het houden van evenwicht een stuk moeilijker en echt wennen.

Zou zeker niet meer voor een band, swimmtrainer of vest gaan op deze leeftijd!

12. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    De vleugeltjes zijn net zo gevaarlijk! Als ze daarmee kantelen b je precies hetzelfde. Ik (als zwrmonderwijzer) zou kiezen voor de schuimrubberen ronde bandjes. Kunnen ze niet mee op de buik kiepen veel veiliger dat zwemvesten en de zwemvleugels

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat ben ik niet met je eens. Ik zie eigenlijk altijd de kinderen prima op hun buik zwemmen met vleugeltjes en daarna terugdraaien (verticaal) naar hun rug. Hooguit als ze nog niet sterk genoeg zijn in hun benen en ze blijven stil in het water hangen, dat ze nét water happen, maar dat is eigenlijk altijd als ze nog nét te klein zijn voor de vleugeltjes (rond het jaar) - of het nog niet gewend zijn.

Met een zwemvest is het terugdraaien een stuk moeilijk en zwaarder omdat ze dan die hele druk nog op hun rug hebben, ze hebben veel meer weerstand en dat lukt vaak niet.

Met rondjes kunnen ze misschien weer wél beter met de armen zwemmen, omdat die minder oppervlakte innemen van de bovenarm. Maar ik weet eerlijk gezegd niet, waar je die zou moeten kopen.

Ik ben voorstander van vleugeltjes ;) . Redelijk veilig, goedkoop (89 cent bij de action) en het geeft de kinderen voldoende vrijheid om lekker te spelen.

14. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36

Lijkt mij ook eigenlijk...
    Met die vleugeltjes hing ze steeds stil in het water en bleef gewoon met haar hoofd boven water!
    Toen ze met de kurkjes ging zwemmen kostte het haar veel meer moeite om recht te blijven zonder steeds evenwicht te verliezen en dan naar de rug te draaien (dat is overigens wel het fijne van de kurkjes, als ze het evenwicht verliezen dan draaien ze automatisch op de rug).

Persoonlijk zou ik beginnen met vleugeltjes als je kindje verder nog niks gewend is wat dat betreft!

Share This Page