reflux en ranitidine, tot wanneer en dan?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by An79, May 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

Jun 8, 2015
    1,092
    575
    113
    Hallo,

Onze dochter van 16 maanden krijgt al vanaf een paar weken ranitidine ivm reflux. De kinderarts heeft ons terugverwezen naar de huisarts, zodat hij het recept kan blijven doorschrijven. Ik had verwacht dat het nu ongeveer niet meer nodig zou wezen. Maar niks blijkt minder waar. We werden wat makkelijk, maar dat ging toch niet helemaal goed. We wisten niet direct wat het was, totdat ik ineens weer een ingeving kreeg. Weer heel trouw 2 maal daags de ranitidine gaan geven en onze kleine meid slaapt weer lekker en zit veel beter in haar vel.

Maar wat nu? Natuurlijk kan ik weer een afspraak maken in het ziekenhuis voor informatie, maar ik wil gewoon even weten wat gebruikelijk is. Misschien is dit heel normaal en zijn er kinderen die hier tot hun tweede last van kunnen hebben en dat het daarna beter gaat.
    Of moeten we nu toch terug naar het ziekenhuis en gaan bespreken wat er evt. voor andere opties zijn. Ik heb weleens begrepen dat sommige kinderen toch operatief geholpen moeten worden

2. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

Sep 2, 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Misschien goed om terug te gaan naar kinderarts. Misschien kunnen ze een 24uurs ph meting doen om de reflux te objectiveren

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Meestal is de reflux rond 1 jaar wel over.

Onze jongste had dat echter niet, hij had tot 16 maanden medicatie nodig. Anders ging hij spugen en uiteindelijk voedselweigeren, ookal zagen we geen reflux klachten meer.
    Wel is het vaak verstandig om het heel rustig af te bouwen als een kindje meer last heeft. Ranitidine maakt het maagzuur minder zuur, dus ineens veel zuurder maagzuur kan vervelend zijn.
    Als heel rustig afbouwen niet lukt kan je langs je ha/ka

Share This Page