schoonma met koortslip kuste mijn baby!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vlinder84, Dec 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben een beetje heel erg over de zeik. We zijn nu op bezoek bij mijn schoonfamilie in het buitenland met ons 12 weken oude zoontje. Mijn schoonmoeder is nogal van het zoenen (op zijn mondje getverrr) en opeens zag ik dat ze een koortslip heeft! Ik gaf een krijs van schrik en heb hem gepakt, zijn mondje gewassen met een koud washandje (zal wel geen zin hebben maar het was in paniek) en haar gezegd dat ze nooooiiitt een baby mag zoenen met een koortslip. Ze deed er zelf heel laconiek over, zo van het zal wel. Maar ik kan nu al een paar dagen bijna niet slapen en ben heel erg ongerust. Ik neem steeds zijn temp. op, voel zijn fatanel, let erop dat hij voldoende drinkt en inspecteer zijn huid, zijn gedrag en eigenlijk alles wat ' anders' zou kunnen zijn. Ook wil ik hem niet meer uit handen geven en probeer zoveel mogelijk boven met hem te zijn, onder het mom van 'regeldagen' en de rust die hij nodig heeft. Ik bedenk me steeds dat ik direct de a,bulance zal bellen als hij ook maar iets mankeert en heb nachtmerries van hem met hersenvliesontsteking of veel en veel erger... Ik zal, zodra we thuis zijn, direct de huisarts bellen om te vragen hoe of wat, maar wie weet kan iemand hier iets meer vertellen over koortslip en baby's? Wat is de incubatietijd? Krijgt hij nu ook automatisch een koortslip of is het niet altijd besmettelijk? Waar moet ik nog meer op letten? Zijn temperatuur is goed, zijn fontanel ook. Zijn huid ziet normaal en hij gedraagt zich ook normaal. Alleen ik blijf zo ongerust... Wat kan ik het beste doen?

2. mama1

mama1 Actief lid

Aug 18, 2008
    189
    0
    0
    Hoi, snap dat je erg geschrokken bent! Wat mij altijd verteld is, is dat als het een korstje is, de besmettingsmogelijkheid minimaal is. Als het open is, heb je een grotere kans op besmetting.
    Ik zou het gewoon goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd naar een arts gaan.

Sterkte ermee!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, er zat een korst op, maar daar had ze aan gekrabbeld en toen was het dus opengegaan. Oh ik ben ook echt woest erover. Hoe stom moet je zijn om een baby te kussen met een koortslip? Iedereen weet toch dat dit besmettelijk is en dat wil je je eigen kleinkind toch niet aandoen? Ik weet dat ze het uit stommigheid doet, maar shit hey... Ik vind het echt *** en ben zooo blij dat we morgen naar huis gaan!

4. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    getverr helemaal hoe kun je een baby nu op zijn mondje kussen!
    dat begrijp ik gewoon niet dat is iets wat mischien alleen een mama doet.
    meis hou je gezonde verstand erbij ik weet zeker dat als er echt iets is met je kindje jij als mama dat meteen aanvoelt.
    rustig aan en laat maar goed merken dat je daar niet meer van gediend bent hoor!
    hier kust niemand amy-lynn op haar mondje alleen mama kust amy lynn overal(maar ook bijna nooit op haar mondje)

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oh mijn god wat zou ik kwaad zijn. Ik ben echt heel blij dat niemand in mijn omgeving mijn kind op haar mond kust. Nu ik er over nadenk, bijna niemand in onze omgeving geeft haar uberhaupt een kus (een aantal, en eigenlijk alleen op haar haar). Ik vind het zelf al raar om haar op haar mond te kussen omdat ze hem vaak open doet.

Gelukkig gaan jullie morgen naar huis, dan kan je gelijk even de huisarts bellen. Probeer je niet al te druk te maken, dat heeft weinig zin. Hou hem maar lekker dicht bij je/jullie!

6. 4days

4days Niet meer actief

Ja hier ook, alleen kusjes van mama (en papa heel soms? geen idee eerlijk gezegd) op het mondje! Dat vind ik echt te ver gaan als een schoonmoeder dat zomaar doet hoor! Opa's en oma's mogen wat mij betreft nog wel een kusje op de wang geven, maar dan vind ik het wel goed. Ik kan er echt niet tegen als zomaar iedereen aan mijn baby zit...

En met een koortslip al helemaal! :evil:

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    wij geven zelf niet eens kusjes op de mond zeg brrr en een vreemde moet dat al helemaal niet doen, tegen de tijd dat ze zelf kusjes kunnen en willen geven vindt ik het wat anders (wat de ouders betreft dan) en een kusje terwijl je een koortslip hebt, is ze gek ofzo, ik zou haar eens de risicos van laten lezen want waarschijnlijk is zij daar niet van op de hoogte, tenminste dat kan ik me niet voorstellen als je dan toch een kindje kust met koortslip (zonder zou ik ook niet willen trouwens) sterkte meid

8. Aphrodite

Aphrodite Niet meer actief

Ik heb zelf ook wel eens koortslippen en toevallig direct bij de geboorte van mijn dochter die ik dus ook heel lang geen kus heb kunnen geven. En ik doe het nog steeds niet echt op de mond, van vreemden wil ze nu ook alleen maar een kusje op haar voorhoofd. Als ik dit zo lees ben ik er ook wel blij mee. Beetje stom dat je schoonmoeder er zo laconiek over doet.

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Hè vervelend zo'n schoonmoeder! Misschien goed om haar eens een artikel te sturen over de mogelijke gevolgen van een koortslip bij een zuigeling. Maar.... lief vlindertje... de kans dat er iets gebeurd met je kleintje is heel klein hoor (zeker als er al korst gevormd was). Je houdt hem goed in de gaten en dat is prima. Als na enige dagen je kindje gewoon lekker zichzelf blijft, is er niets aan de hand. Wil je absolute zekerheid, ga dan maandag even naar de huisarts. Die vindt dat prima!

PS: misschien was je schoonmoeder ook wel een beetje geschrokken van je reactie en deed ze daarom even suf! Ik weet zeker dat als je het rustig aan haar uitlegt (nog een keer) dat ze een volgende keer heel goed zal opletten. Naast jou en je vent zal niemand zoveel van je kindje houden als opa en oma!

10. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Gatverdamme!

11. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    He jeetje... ik zou me ook kapot geschrokken zijn hoor. Poeh...
    Goed dat je het in de gaten houdt. Zou zeker ff de HA bellen maandag.

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Een baby op de mond zoenen door iemand anders als papa en mama vind ik zowiezo not done.. en al helemaal niet met een koortslip.. Volgens mij is het voor schoonma wel duidelijk..

[/code]

13. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Oooh meid, ik kan het me helemaal voorstellen.

Hier was het zo dat schoonpapa ons toen 4 weken oude zoontje een kus wilde geven met een dikke vette koortslip.
    Gelukkig zag ik het net op tijd ....

Je houd hem in ieder geval goed in de gaten, en het zal hopelijk allemaal met een sisser aflopen.

sterkte nog.

14. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik wil ook niet dat iemand haar op haar mond zoent..alleen papa en mama mogen dat...ik zou ook laaiend geworden zijn! iedereen weet toch dat je met een koortslip geen baby's mag zoenen...

15. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

Dec 10, 2007
    1,362
    0
    0
    Alkmaar
    Wat ik dus niet begrijp is dat mensen vinden dat ze een baby gewoon mogen zoenen als ze een koortslip hebben.

Een volwassene zoenen ze niet omdat ze hem/haar dan kunnen besmetten. Waarom een baby dan wel?

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

He bah! Wat kl*te zeg, kan je daar de HA niet ff bellen om je gerust te stellen (weet niet in welk land je zit?)

En over dat op de mond kussen, hier is het vol op de mond kussen, soms zelfs nog een lekker kwijlzoen ook. Maar alleen met papa en mama.
    Nathan is nu de hele tijd kusjes aan het geven (zo lief!) en dan ga ik hem echt niet afwijzen hoor :D :)

17. Penelope

Penelope Actief lid

Sep 3, 2007
    146
    0
    0
    Jeetje, wat super de super irritant zeg! Kan me je woede helemaal voorstellen!

Onze dochter is 3 jaar en we kussen haar niet op haar mond, snap sowieso niet dat dat zo leuk is, maar goed, dit is wel een baby van 12 weken, en dan nog eens met een koortslip.......! Begreep ze uiteindelijk wel dat ze fout zat of niet?

Groetjes

18. Niet meer actief

Heey meis

Herkenbaar herkenbaar... mijn moeder had 2 dagen na de geboorte van Kay (net op de dag dat ik thuiskwam van mijn ks) een koortslip... gelukkig bleef ze bij hem uit de buurt (ze hield hem zelfs niet vast) maar shit wat ben ik toen zenuwachtig geweest zeg!

Jezelf niet al TE gek maken, al is dat supermoeilijk... gewoon even je HA bellen als je thuis bent, al is het alleen maar ter geruststelling van jezelf!

19. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Ik snap dat zoiets kan gebeuren als je een koortslip hebt. Als ik een koortslip heb vergeet ik daar soms ook wel eens rekening mee te houden, maaaaaaaaaaarr.. achteraf laconiek erover doen vind ik wel HEEL asociaal :confused:

20. debie

debie VIP lid

Jun 5, 2007
    8,533
    0
    0
    bah wat vervelend. Heb het er wel eens met de huisarts over gehad endie zei dat baby's de eerste 3-4 maanden behoorlijk beschermd zijn door jou antistoffen en als je bv geeft nog meer en dat ik me niet al te druk moest maken dat de kans op besmetting zo jong heel minimaal is.

Echter zou ik me ook doodongerust maken en hier vreselijk van balen en zeggen dat kussen op de mond not-done is. En mijn kind ook super in de gaten houden.

Share This Page