Dag dames, Ik heb een oude versie van Oei ik Groei en die gaat maar tot de 55 weken sprong. Ik weet dat er nog sprongen zijn, maar wanneer zijn die? Aaron is al een week enorm dwars met alles, om alles huilen of boos worden, aan mijn benen hangen en de nachten zijn dramatisch. Hij wordt midden in de nacht wakker en besluit dan dat hij niet meer wil slapen . Hij heeft 2 weken geleden zijn BMR prik gehad en daar heeft hij wel last van gehad vorige week woensdag en donderdag, maar dit gedrag kan toch niet daarvan komen? Pfffff....het is een heel lief mannetje, maar het begint ons aardig op te breken mede doordat hij overdag ook niet te genieten is.
Met 15 maanden zou er volgens het boek inderdaad een sprong zijn. En dat hebben we gemerkt! Dreinen, driftbuien, janken, aan je been hangen, niet willen eten, gewoon oervervelend zijn etc. Het waren zware weken en ik was bang dat mijn zoontje qua karakter gewoon een heel irritant ventje was, maar gelukkig is hij sinds ruim een week weer zijn lieve blije opgewekte zelf. Ik merk wel dat hij steeds meer een eigen willetje heeft maar dat is ook wel weer heel grappig.
Wat je beschrijft, is precies zoals mijn zoontje nu dus ook is. Hij haalt echt af en toe het bloed onder mijn nagels vandaan. Terwijl het eigenlijk een heel lief mannetje is (en ondeugend maar dat geeft niet). Dit is gewoon niet leuk meer. Het kost me ook de grootste moeite om mijn geduld te bewaren. *hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase* :d
Boefjesmamma onze zoon heeft vorige week zijn BMR prik gehad en toen besloot hij ineens ook 3 nachten klaarwakker te zijn en te willen spelen en bij ons liggen gelukkig is dit na 3 dgn overgegaan. heeft ook rode schrale wangen, maar verder niets anders dan normaal. Hij is idd wat opstandiger, zeuren, veel aandacht willen...Verder speelt ie heerlijk en is ie wel te genieten en erg vrolijk, afgezien vd streken die hij uithaalt en niet wil luisteren HET IS EEN FASE !!! hahaha, latenw e t daar maar op houden he
Lieve Boefjesmama, jullie hebben al heel wat te stellen gehad met de kleine Aaron. Volgens mij vanaf 7 a 8 maanden bijna continu in een sprong gezeten. Succes met deze, je kan het aan, dat weet je! (al is het zwaar vermoeiend) Een flinke knuffel en richt je op wat Aaron straks allemaal weer gaat doen. Wat ik zo van je lees maakt Aaron MEGAsprongen. (ook een beetje succes voor mijzelf, want meestal komt Noor gelijk achter Aaron in de sprong :weird
Dank je wel lieve Daan! Vind het heel lief dat je dit zegt. Dikke knuffel. En komt vast wel goed met je lieve meisje. Ik moet zeggen dat we na zijn eerste verjaardag toen hij kon lopen in rustiger vaarwater zijn beland (op het krijgen van kiesjes na), maar zoals hij nu is...pffff.
Jups Ben al blij om te weten dat het inderdaad een fase is en meer mamma's hier door gaan. Klinkt heel slecht, maar geeft me toch weer goede moed dat er binnen aanzienlijke tijd weer een einde aan komt .
Er komt cker weer een eind aan en dan staat de volgende sprong voor de deur zoals hier nu. Mijn zoontje is dik 16 maand en begint nu weer 's avonds wakker te worden en ik las dat er met 17 maanden weer een sprong is en dat ze daar met dik 16 maanden al last van kunnen krijgen, dus wij gaan ook de gezellige tijd tegemoet
Hier precies hetzelfde! Vorige week de bmr gehad. vandaag precies 15 maanden oud en huilen, drammen, schreeuwen, op schoot willen zitten, niet op schoot willen zitten, wel weer op schoot willen zitten. Erg vermoeiend! Maar hier dus 7 dagen geleden de bmr gehad, dus vermoedelijk heeft hij daar last van, en er komen ook 2 tandjes door. Hopelijk is het een korte fase, en zijn we hier ook zo weer door heen!! Succes voor iedereen die in hetzelfde schuitje zit!
***juicht even voor de herkenning*** Pff, blij te horen dat het 'normaal' is. Was al even bang dat het zo gaat blijven....
Hier ook een sprong. En vooral de nachten zijn nu weer minder (nadat dat net een a 2 weken goed ging). Ze wordt nu heel erg vroeg wakker en wil dan niet meer zelf slapen. Overdag valt het gelukkig (nog) mee.
whoehoeeee dus er is nog hoop!!! ik dacht ook van jeetje..volgens mij is dit het karakter van mijn zoontje. niet te genieten sinds 2 weken!!! heel snel boos, met zn fopspeen smijten als hij zijn zin niet krijgt huilen gillen zeuren pfffffffff. ik probeer zijn gedrag zoveelmogelijk te negeren maar moet dan echt 3 keer tot 10 tellen en dan nog kan ik het niet helpen om soms mn stem te verheffen. dit doet hij: het liefst wilt hij dat ik hem de hele dag optil gillen als hij zijn zin niet krijgt fopspeen keihard weggooien in een boze bui op de grond liggen en huilen zeuren zeuren en nog eens zeuren niet willen eten mama klappies geven vind hij een spelletje vechten als hij een schone broek krijgt en ga zo maar door ....1 brok frustratie af en toe.
Ooooh ik ben echt zo blij dat ik niet de enige ben met een donderwolk als kindje op het moment. @Lennylenn: ik herken het gedrag maar al te goed. Ik verhef ook af en toe mijn stem. Misschien niet goed, maar aan het einde van de dag ben ik zijn gedrag echt zo spuugzat (ik klink echt als een verschrikkelijke moeder nu *schaam*)
Boefjesmama het maakt je echt geen slechte moeder hoor!! Jij bent ook een mens, op een gegeven moment is je geduld gewoon op! Kan gebeuren, heeft iedereen vast wel eens!! Misschien moeten we hetvolgende op een mp3 speler zetten of zo, kunnen we dat de hele dag afspelen: Het is maar een fase, tel tot tien, het is maar een fase, tel tot tien, het is maar een fase,tel tot tien!
Ik begrijp je volkomen, boefjesmama! Ik ben gisteren naar de HA geweest, maar er is echt niks met haar aan de hand. Julia wil vooral niet slapen, écht niet. Zodra we rond die tijd die kant op lopen, begint ze al te huilen en ze stopt dan ook niet meer Gisteren hebben we haar echt toegesproken, en dat ging goed. Mijn man had haar vast, en elke keer als ze begon te huilen zei hij: 'Nee, het is nu klaar, niet meer huilen' en toen stopte ze ook echt. Uiteindelijk is ze na 2 uur drama op zijn arm in slaap gevallen en konden we haar over leggen... Ik hoop voor ons dat het gauw over is. Ook overdag, pfff, alleen maar drammen, bij je hangen, etc. Ik doe maar veel leuke dingen en hopen dat ze snel uitgesprongen is!
Hier trouwens nog geen BMR gehad, dus daar hoeft het niet aan te liggen!! Enneh, niet helemaal negeren he, want een sprongetje betekend ook dat ze gewoon een extra portie vitamine Mama nodig hebben, dus lekker knuffelen, wandelen (heel handig, dan kan ze niet aan me hangen ) en vooral veel hopen dat het over gaat
Hier wordt inderdaad ook veel gewandeld. En over dat toespreken: bij het gaan slapen, werkt het helaas niet. Wel bij het luier verschonen en het steeds wegdraaien. @Nikkijane: Gat in de markt!