reflux en zantac

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tanjax11, Nov 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

vandaag weer naar de ha gfeweest, omdat finn steeds meer spuugt door zijn reflux, hierdoor gaat hoesten enbijna stikt, hiervan word ie zo overstuur...

nu hebben we zantac gekregen, ga het vanaf morgen gebruiken.

iemand hier ervaring mee? werkt het? hoe gaven jullie het? voor, tijdens of na de fles?
    wanneer begon je te merken dat het hielp? en hoe?

erg benieuwd!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft ook Zantac gehad vanwege relfux (van 6 weken tot 6 maanden ongeveer).

Milan krijgt bv, dus wij gaven 't voor de borst (anders zouden we 't door de fles heen doen, dan gaat 't er volgens mij wat makkelijker in ;)). Wij merkten eigenlijk al vrij snel verschil bij Milan, na een dag of 2 à 3 meen ik. Het spugen op zich werd niet minder, maar hij had er veel minder last van. De zantac is eigenlijk ook niet om het spugen tegen te gaan, maar om de pijn (van het zuur wat steeds omhoog komt) te minderen.

Ik hoop dat 't bij jullie ook helpt!

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Mijn Finn krijgt het ook..maar dan voor zijn verborgen reflux (maagzuur oprispen ipv spugen)

Wij geven het voor de 1e fles en voor de laatse fles.
    Dit doen we al vanaf het begin...toen hij 2 maandjes was denk ik ongeveer (geen idee hoe lang al)

Het hielp best wel snel...na 2 dagen ging het echt al stukken beter!

We geven ook nutriton..misschien dat jullie dat ook door zijn voeding zouden kunnen doen!
    Dat helpt om de voeding in de maag te houden.

4. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hoi,
    Bedankt voor de reacties, ik ga het zo bij de huisarts ophalen, ben benieuwd.

Nutriton gaven we al door de fles, maar daar stikt Finn bijna in als hij gaat spugen, krijgt ie het erg benauwd en de voeding niet goed weg....

5. Estha

Estha Actief lid

Nov 12, 2008
    487
    4
    18
    Hoi,

Ons dochtertje heeft ook verborgen Reflux en ook hiervoor geven wij o.a. Zantac.
    In het begin vond ik het nogal lastig toedienen want het spul smaakt echt verschrikkelijk vies!
    Na wat uitproberen hebben we een manier gevonden wat bij ons het beste gaat: We hebben een spuitje van de apotheek gehad, vullen met hoeveelheid Zantac, pink in haar mondje, spuitje ernaast en geleidelijk aan in het mondje spuiten. Op je pink zuigt een baby zowieso en slik het dus met zekerheid door. Ook heb ik het gevoel dat ze het minder proeft op deze manier.

Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes,
    Estha

6. Estha

Estha Actief lid

Nov 12, 2008
    487
    4
    18
    Oh, en wij geven het voor de fles van 08.00 uur en voor de fles van 16.00 uur.
    Zo werkt ongeveer gedurende de hele dag...

7. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

hoeveel keer pd moet je het geven. Mijn zoontje kreeg het ook voor de fles maar de zantac sloeg niet aan. Nu hebben we motulium en dat helpt wel.

8. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Onze zoon heeft ook verborgen ruflex gehad en kreeg op ten duur Zantac. Aangezien ik niet echt vond dat er iets veranderde, hebben we het gebruik van Zantac stop gezet.
    Om nou een medicijn te geven, die toch niet echt helpt vinden wij onnodig, maar bij iedere ander kind kan het weer wel goed helpen hoor.

Gelukkig is ons mannetje alweer een paar maanden refluxvrij en gebruikt sinds anderhalve maand ook geen Nutriton meer.
    Nutriton zorgt ook weer voor verstopping en daar was ons mannetje ook een kei in.

Succes met het gebruik.
    Werkt het niet, neem dan een ander medicijn idd.

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Hier ook zantac ivm verborgen reflux en het helpt echt super. We zagen na twee dagen al verschil. In het begin het het toedienen een drama, hij stikte er echt bijna in want als babies iets vies vinden, dan is het wel pepermuntsmaak. Maar goed, inmiddels doet mijn zoontje al braaf zijn mond open als ie het spuitje ziet en slikt hij het lachend door dus ze wennen wel aan de smaak.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier ook! Echt zoooo schattig!
    De eerste keer keek hij heel erg boos! Maar nu lijkt het wel als fo hij zit te wachten tot het spuitje komt!

@Tanja...wat iemand hier trouwens zei...als het niet werkt...gewoon stoppen!
    Het is naar mijn idee idd ook niet nodig om voor niets iets te geven!
    Dan zou ik gewoon weer de ha/ka bellen!

11. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik vond zantax niet fijn. Te dun en moeilijk toe te dienen. Ons zeiden ze dat het niet door de voeding heen mocht, dus met water en dan stikte hij er bekant in, omdat het gaatje groter gemaakt moest worden omdat anders de kleine stukjes erin blijven zitten. Nu Nexium (poederoplossing) en werkt echt super.

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Hier heeft batuhan ook van alles gehad bij hem is het echt extreem :( Belemmert hem zelfs in zijn ontwikkeling. Hij jeeft Zantac gehad en daarna Motillium toen Zantac en Motillium. daarna Nexium. En nu eryctromycine (is een ab kuur hij moet het elke dag gebruiken als onderhoud) en Nexium 25mg :( En nog steeds is het soms een ramp

Eigenlijk mag nexium niet onder 1 jaar gegeven worden maar batuhan gebruikt het al een tijd. Omdat hij gewoon heel veel pijn had. (En zich ook echt verslikte dat zijn satuaritie flink daalde tot 65% )

Share This Page