Leukste kraamcadeau / wat in kraammand?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boommm, Jul 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mijn beste vriendinnetje is over 3 weken uitgerekend. Nu ben ik bezig met een kraammand. Heb al aardig wat dingetjes gekocht, kom alleen nog cadeautjes voor 4 dagen te kort:)

Dus... Wat vond jij het leukste kraamcadeau wat je gekregen hebt? Of wat zat er allemaal in jouw kraammand? Mag best wat kosten.. Maar geen dingen als een fietsje ofzo, want het moet wel in de mand passen. Qua uitzet hebben ze eigenlijk alles zelf gekocht. Is hun eerste kindje.

2. Olicha

Olicha Niet meer actief

Koeka' spullen ( deken, speendoek/ monddoek, etc, altijd leuk!) baby's only.. Mandjes? Gips voor voetje of handje.. Leuke kleertjes?

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

#3 Boommm, Jul 21, 2015
    Last edited by a moderator: Jul 21, 2015
    Misschien wel handig om te vertellen wat ik al heb :D Heb een lijstje gemaakt met meerdere cadeautjes per dag en moet dus nog 4 dagen vullen.

Slingers Hoera een meisje en ballonnen
    Setje kleding
    Speenkoord en speen
    baby verzorgings producten
    Boek van Pauline Oud, Baby's eerste jaar
    Slabbetjes / hydrofieldoeken
    Badeend en ander badspeeltje
    Baddoek van koeka
    Handcreme
    Bordje met bestekje
    Tijdschriften
    Chocolade reel

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Je hebt al heel veel!
    Hier zat er ook wat voor de papa in, lekkere doucheschuim en een reep chocola met een 'papa' wikkel erom.

Ook een boekje voor papa, spelletjes die papa met een baby kan doen, weet even niet hoe t boekje verder heet.

Het boek opperdepop

Een tegoedbon (evt zelf gemaakt) voor middagje oppassen/high tea, iet anders

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Mijn favoriete kraamcadeaus waren de dingen die mensen zelf voor de baby hadden gemaakt. Bijvoorbeeld kleertjes maar ook schilderijtjes en mijn buurvrouw maakt prachtige borduurversieringen met hun naam en de look van het geboortekaartje, op heel nuttige en veelgebruikte dingen als handdoek, spuugdoek, badjas, etc.
    Dus ik weet niet hoe handig je bent....? ;):D

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Ik mis voorleesboekjes in je rijtje

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    hier waren de srapelbekers een hit (natuurlijk niet meteen te gebruiken maar dat vond ik fijn).
    als ze er van houd het boekje "mama schrijft". Mijn schoonouders kwamen aanzetten met 2 biefstukjes (super stom maar ik vond het prachtig haha). Een bon voor een fotoshoot (newborn of anders). Verder vond ik een babydoek van de hema ideaal in gebruik.
    En als het geboren is zou je kunnen kiezen voor iets met naam(/geboortedatum), zoals bv een badjas, lakentje, gegraveerd bestek. Of een boekje,wij kregen woezel en pip en hun nieuwe vriendinnetje (naam van onze dochter).
    Heb je hier wat aan?

8. Jo33

Jo33 Actief lid

Jul 20, 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Je kan ook zo'n fijne extra grote hydrofiel doek er in doen. Ik vind die van Aden & Anais heel erg mooi (en super handig), en die hebben ook hele leuke printjes.
    Voor dag 3 kan je een paar zakjes met vrolijke zakdoekjes kopen (vanwege de kraamtranen.....).
    Fotolijstje voor de eerste foto van de kleine.

Klinkt in ieder geval nu al als een hele leuke mand!

9. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Muziekdoosjes! Je hebt van die schattige muziekbeestjes voor aan de wieg, of kabouterhuisje voor boven de commode.

Ik kreeg zelf nog een mini-warmte/koudecompres voor als de kleine buikkrampjes krijgt (of jezelf borstontsteking). Zelf nooit aan gedacht, maar bleek wel handig.

Champagne en gerookte voorverpakte zalm voor mams!

10. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Zo'n pakket kaarten met 'mijlpalen' bijvoorbeeld: 1 week oud, eerste hapje, 4 weken oud etc. Die kun je dan naast je baby zetten als je een foto maakt.

Volgens mij heeft de hema ze onder andere liggen.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bedankt voor alle leuke tips al! Nog op het lijstje staat nu een voorleesboekje (denk zelf aan Jip en Janneke, is hier een succes), een zilveren bestekje met naam, zakdoekjes, warmte/koud compres en de mijlpaal kaarten. Top dames!

12. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Wow! Wil je ook mijn vriendin worden? :D
    Ik vind het al een superleuk pakket, zeker met de suggesties van de anderen erbij.

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Ons dochtertje was ook in de zomer geboren. Een vriendin had ook zo'n mandje samengesteld. Er zat ook zonnebrand bij. Super handig, niemand denkt daar aan!

14. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Misschien nog wat ideetjes:

Rugzakje met naam of een ander toepasselijk woord
    (Overslag)rompertjes in iedere maat tot 1 jaar
    Zwembroekje
    Badjasje
    Pantoffeltjes van prenatal (met elastiekje, blijven goed zitten)
    Kimono voor mama zodat ze er ook in de kraamweek mooi uit ziet
    Flesje prosecco
    Dinerbon (incl. Oppas aanbod van jou)
    Kraambezoekboek van Pauline Oud
    Hydrofielen met een printje
    Balneum baby baadolie extra vettend
    Linkje naar zelfgemaakte YouTube playlist met babyliedjes (of cd)
    Luiers
    Billendoekjes
    Oei ik groei
    Fotolijstje met echofoto

15. Marinke84

Marinke84 Actief lid

Dec 10, 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuke ideeen al!

Wat ik een heel leuk cadeau vond (en wat we nu dagelijks gebruiken) is een boekje met liedjes erin en prachtige plaatjes 'daarbuiten loopt een schaap' volgens mij. En inderdaad voorleesboekjes, een muziekdoosje en gepersonaliseerde dingen zijn sowieso leuk.

16. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wat ik een super leuk cadeau vond was een zilveren bakje met my first curl en dan de naam van mijn zoontje. En een knuffelbeest die een shirt met zijn naam aan heeft :)

17. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    'Oei, ik groei' inderdaad, of 'Baby in een droomritme'. Allebei superboeken.

Een projector/gekleurde lampjes zijn ook altijd tof :)

18. De 'Milestone'-kaarten van Woezel en Pip zijn veeeeel leuker dan de standaard kaarten van de Hema e.d. :D

19. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Behalve als je woezel en pip stom vindt (zoals ik) ;)

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Sofie de giraf!

Share This Page