Wanneer kan baby volledig uit rietjes- of -tuit of open beker drinken??Ivm geen fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Buurvrouw31, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik vraag dit omdat mijn dochter niet uit een fles drinkt en ik de hoop heb opgegeven dat ze dit gaat doen. Ze is 5,5 maand en doet dit al sinds 2 maanden niet. Ze snapt het niet (meer). Lactatiekundige, prelogopedist al ingeschakeld. Nu geef ik dus nog volledig borstvoeding en ga 2x per dag uit werk naar huis. Maar ik zou graag ook een keer gaan stoppen met de bv en wil gewoon een alternatief hebben, zodat ik eens het huis uit kan langer dan 2,5 uur.

Dus wat is reëel t.a.v. baby alle voedingen via een beker geven (en misschien 1 voeding in pap verwerken en lepelen)? Hoeveel maanden moet ik aan denken dat dit kan? En met wat voor soort beker lukt dit het snelst?

2. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Lastig zeg, als ze niet uit de fles wil drinken. Baby's kun je al gauw uit een open beker leren drinken, ik heb het mijn beide kinderen ook jong geleerd. Vaak snappen ze dat eerder dan een tuit- of een rietjesbeker. Bij een tuitbeker moeten ze snappen dat ze hun hoofd achterover moeten houden om te drinken en bij een rietjesbeker moeten ze snappen dat ze de beker juist recht moeten houden en door het rietje moeten zuigen. Best moeilijk voor een baby :)

Maar een open beker gaat al gauw aardig goed. Je baby moet wel stabiel kunnen zitten. Ik leerde mijn kinderen het door ze bij me op schoot te nemen als ik zelf wat dronk. Razend interessant natuurlijk, dus dan willen ze ook wel wat slokjes. Reken in het begin maar op veel geknoei! Wat later zette ik ze in de kinderstoel en liet ik ze uit een open beker drinken en hield ik een doek onder hun kin, omdat in het begin het meeste weer uit hun mondje loopt... Maar ze leren het snel hoor!

Ik ben geloof ik met 7 maanden begonnen met oefenen. Mijn kinderen konden met een maand of 8 uit een open beker drinken zonder al te veel knoeien, waarbij ik de beker nog voor ze vasthield. Vanaf een jaar ongeveer konden ze zelf de beker vastpakken, zelf uit de beker drinken en de beker weer netjes neerzetten.

3. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik had ook een fanatiek flesweigeraar.. ook vanaf de beruchte 3 maanden. wat voor fles of beker dan ook. tot 9 maanden geen druppel uit een fles. Maar toen ging hij borstweigeren. Drama natuurlijk, want hoe krijg je er dan vocht in? Weken lang door hem op z'n rug te leggen en de melk in z'n mondje te laten lopen met een zachte (knijp)fles van nûby, onderwijl afleidend met speelgoed of filmpjes. Op een dag dronk hij in eens doodnormaal uit een fles, heel bijzonder. Toen ging hij pas af en toe een rietjesbeker accepteren (11 maanden ofzo) ook pas na consulten met prelogopedist. Open beker kan hij goed vanaf 14 maanden ofzo, maar niet zelf, ik moet hem wel vast houden voor hem.
    Ik herken je dilemma dus, maar kan je niet veel adviseren.. als je echt wil stoppen met borstvoeding, dan gaat je dochter heus vanzelf iets anders accepteren, maar dat kost wellicht een paar dagen en een hoop frustratie.

4. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Februari2012 dus als ik jou zo hoor is het pas met een jaar realistisch om alle voedingen met een normale beker te geven? Of zou dat ook eerder kunnen met wat hulp, dus de beker voor ze vasthouden?

Esje87...dat is wel heel vervelend dat je zoon ook de borst ging weigeren. Ik ben daar ook bang voor of dat ik ziek word ofzo en dat we dan accuut een probleem hebben. Ik krijg regelmatig opmerkingen van mensen die zeggen: dat kan toch niet, daar moet je mee naar een kinderarts..Maar wat kan die doen? Niets toch? Wel typisch dat je zoon ineens toch de fles ging pakken..Ik en prelogopedist zijn overtuigd dat mijn dochter de techniek niet begrijpt, ze vindt de fles namelijk wel erg interessant en wijst hem niet af, maar wie zal het zeggen...We zijn begonnen met pap lepelen maar dat gaat tergend langzaam. Ik hoop echt wel met 7 a 8 maanden te kunnen stoppen met borstvoeding..Zodra mijn dochter kan zitten ga ik de beker introduceren en hopen dat ze dat snel aanleert.

5. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Oudste was ook een flesweigeraar en dronk met mijn hulp zo rond de 9 maanden keurig uit een beker. Tuitbeker en rietjesbeker heeft ze nooit gewild.
    Jongste was geen flesweigeraar en dronk slecht uit een open beker maar wel uit een tuitbeker (denk rond de 10/11 maanden).

6. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Blaadje wat fijn er is nog hoop. Wanneer begon jij met open beker bij flesweigeraar en kom je met 9 maanden dus volledig stoppen met borstvoeding?

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn zoontje was 9 maanden toen hij uit een rietje kon drinken. Maar ik heb geen bv gegevem

8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Is de haberman speen een idee, daarbij kan je de melk in t mondje spuiten.

9. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Mijn jongste kan vanaf bijna 7 maanden met hulp uit een tuitbeker drinken, wel zonder anti lek. Sinds vandaag (7,5 maand) drinkt hij na veel oefenen met hulp uit 360 graden beker van Avent. Zoon doet nauwelijks nog de beker omhoog, vandaar de hulp.

10. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Bij mijn beide kinderen was dat zo rond het jaar, dat ze zonder hulp konden drinken. Maar zoals gezegd konden ze al eerder uit een open beker drinken, maar dan hield ik de beker vast. Dat ging ook prima, maar als ze het zelf doen, is het voor jezelf wat makkelijker.

En mijn dochter van bijna 2 krijgt nog iedere morgen pap als ontbijt. Dat is er zo ingeslopen, omdat ik 's ochtends geen tijd had voor dat hele beker ritueel en dan ook nog een boterham erbij. Pap gaat veel sneller. Dat vroeg je geloof ik ook nog. Je kunt inderdaad best één maaltijd/fles vervangen door pap.

11. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Je hebt zo te horen alles wel zo'n beetje geprobeerd, maar ik kan je die zachte fles van Nuby toch ook wel echt aanraden. Niet geschoten is altijd mis. Als ze de fles wel interessant vindt, maar het niet voor elkaar krijgt er uit te drinken, dan zou het wellicht kunnen helpen als je haar een beetje kan helpen door in de fles te knijpen?

https://www.bol.com/nl/p/nuby-nt-siliconen-natural-nurser-fles-150-ml/9200000049890529/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-36916965116-S-269111138310-9200000049890529

Deel Deze Pagina