Reflux erger na Osteopaat

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Daisyvdm, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Ons zoontje is op 1 januari geboren. Was een zware bevalling en na ruim 3 uur persen en weeën opwerkers die niet aansloegen gehaald met een vacuüm cupje. Een erg zware bevalling voor hem en nog steeds een flinke bult op zijn hoofd van de vacuüm. We moesten 5 dagen in het ziekenhuis blijven. Hij had onverklaarbare hoge onstekingswaarde die hoger werden. Ze hebben toen een ruggenprik bij hem af genomen om het hersensvocht te controleren op een hersenvliesontsteking. Hier werd bloed in gevonden maar ze konden niet aangeven of dit door verkeerd prikken kwam of dat het inderdaad een hersenvliesontsteking was. Hij heeft 5 dagen twee soorten antibiotica gehad en ook op de kinderafdeling gelegen. En verder natuurlijk elke dag onderzoekeb, bloed prikken, andere zusters. Ze vonden hem overprikkeld maar thuis is dit over gegaan. Hij heeft 3 weken borstvoeding gehad maar dit uite uiteindelijk in projectiel braken van 1 meter. Toen kwamen we erachter dat de melk uit me borsten spoot en in 3 minuten ruim 100cc naar binnen dronk. Hierdoor spugen en krampjes. Uiteindelijk gaan kolven en nutriton toegevoegd. Ging iets beter hij sliep nog wel overdag maar veel onrustig, spugen, overstrekken, krampjes en uiteindelijk door de nutriton ook verstopping. Het kolven ging op gegeven moment niet meer trok het niet meer omdat ik zoveel met hem bezig was. Toen Hero comfort gaan geven. Het spugen werd minder door de dikke voeding. Maar de krampjes, onrustig, overstrekken en krijsen werd met de dag erger. Ook sliep die niet meer overdag en was nooit meer tevreden of voldaan. Uiteindelijk Lactulose en Pepti. Nu kwam er wel weer wat verbetering, hij werd was rustiger had soms weer hazeslaapjes op een dag was wel veel wakker maar af en toe een krijsuurtje niet meer dagelijks. Pepti geef ik nu anderhalve week. Eindelijk was vooruitgang. Doen werd aangeboden om naar een osteopaat te gaan en daarna kinderfysiotherapeut. Zelf geen goed gevoel bij maar veel mensen spreken er ppff over. Dit werd aangeraden door de zware bevalling en zijn klachten. Maandag naartoe geweest en sinds dinsdag spuugt veel en dit is alleen maar erger geworden. Iets meer verdikt maar dit maakt gewoon niet uit zijn hele fles komt er nu zo wat volledig in een keer uit. Als hey niet was verdikt had het zeker projectiel braken geweest. Nu denk ik dus dat het door de osteopaat komt en ben nu echt ten einde raad. Ik kan me kind gewoon niet meer troosten en alles wat we proberen helpt niet. Overal hevel kussens van 15 graden, inbakeren, draagzak, zelf autorijden helpt niet meer. Medicijnen durf ik niet zomaar te geven en hoop dat het zonder minder word. Hij heeft een nekplooi gehad van 7.1 weet niet of daar verbanden mee zijn. Maar kom nu wel een beetje op een punt dat ik het niet meer weet en ook bijna niet meer trek. De kinderarts wil hem opnemen ter observatie maar dat wil ik absoluut niet ben nog niet over de bevalling en ziekenhuistijd heen. Hoop dat er mensen zijn die dit herkennen en misschien toch nog raad of tips hebben. Sorry voor mijn lange verhaal.

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij mijn tweede wisten we niet dat ze reflux had, ze spuugde nooit, krijsde alleen maar en bleek een herkauwer te zijn ( voeding omhoog en weer door slikken )

Toen ze 6 maanden was kwam ze in het ziekenhuis te liggen omdat ze bloed begon te spugen, ze had ernstige slokdarm beschadiging door
    het zuur, ze kreeg hoe het toen nog heette losec en na een week ziekenhuis werd het beter.

Bij ons derde kindje herkende we toch het 1 en ander en ze begon ook lichte slokdarm beschadiging te krijgen, huisarts wou ging risico's lopen dus omeprazol gekregen

Tijdens zwangerschap van mijn vierde kindje heb ik elke twee weken een week in het ziekenhuis gelegen met uitdroging en gal steen aanvallen
    Ons vierde kindje is onverwachts geboren met een H.ernia D.iafragmatica, hij heeft een aantal weken in het ziekenhuis in Nijmegen moeten verblijven, een zware operatie moeten ondergaan en nu hij bijna 5 maanden is heeft hij alweer een aantal weken in het ziekenhuis gelegen met long ontsteking ( door de d.iafragmatica zijn zijn longen onder ontwikkeld) het is een feit dat deze kindjes reflux hebben en 90% zelfs tot in volwassenheid, ons zoontje heeft het in hevige vorm, hij krijgt omeprazol en nog heeft hij vaak pijn van het zuur in de keel hij raakt dan ook echt in paniek.

Mijn punt over mijn vierde, ik heb mijn zwangerschap ook nog niet verwerkt en de lange tijd in het ziekenhuis waarin ik mijn zoon bijna verloor, en hij zal nog vaker in het ziekenhuis liggen,
    Maar dat is dan de beste plek voor hem, weliswaar dan niet voor reflux op dat moment. Ik zou echt OF medicatie vragen en het een weekje inwerkingstijd geven OF toch ter observatie, je kunt er gewoon bij liggen in de nacht, ik zou alles aangrijpen omdat het iets is wat je kindje misschien kan helpen, en als het je kindje helpt ben jij geholpeN, laat het niet zover komen dat je het straks helemaal niet meer trekt !

Sterkte meid, het is ongelofelijk zwaar, gelukkig groeien de meeste kindjes er rond de tien maanden over heen.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Was vroeg vanochtend sorry, ik lees terug en het lijkt alsof ik betweterig over kom of probeer te zeggen stel je niet kijk eens wat ik met ons vierde al mee gemaakt heb en dat is absoluut niet mijn bedoeling geweest,

Ik wou alleen zeggen dat hoe vervelend het ook is, je toch misschien jezelf in deze aan de kant moet zetten zodat ze in het ziekenhuis een observatie kunnen doen, je helpt je kindje er misschien bij.
    En dan ben je zelf hopelijk ook geholpen, het lijkt allemaal alsof men vind dat je gewoon door moet gaan want het hoort er nu eenmaal bij, maar goed puisten en acne horen nu eenmaal ook bij de puberteit maar er zijn er genoeg die zich er voor schamen of behandelingen ondergaan dus waarom zou jij er niet van mogen balen, je moet alleen wel waken voor jezelf dat je er zelf niet aan onder door gaat, en daar kan het ziekenhuis misschien bij helpen.

Ik bedoelde het niet zo gemeen als dat het er misschien staat maar kan mijn post niet meer aanpassen.

4. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Het is geen betweterig of gemeen bericht hoor :) Wat een gedoe en ellende heb jij gehad met je kleintjes en nog steeds! Respect hoe je er mee omgaat en dat met 4 kids! Ik heb het al moeilijk met 1 kleine man.

Ik vindt alleen tot nu toe zo vervelend met bijvoorbeeld medicatie dat de Nutriton helpt tegen spugen maar zorgt voor obstipatie en de Lactulose helpt weer tegen obstipatie maar veroorzaakt weer meer kramp. Je zit dan zo in een visuele cirkel. Maar misschien moet ik dat toch maar accepteren. De kinderarts wil het nog even aankijken en belt volgende week dinsdag hoe het gaat. Vanuit daar kunnen we dan weer verder gaan kijken. En het ziekenhuis als niks meer helpt moet ik misschien maar accepteren uiteindelijk. Is dan inderdaad me eigen egoïsme die het niet wil en bang is voor wat komen gaat. Ook wil je hem niet weer alleen achterlaten. Bij ons in het ziekenhuis mag je er alleen overdag bij zijn als je zelf niet meer in het ziekenhuis verblijft. Hij slaapt altijd naast ons in ze co-sleeper en moet er niet aan denken dat die daar zo alleen ligt. Bedankt voor je verhaal en raad en veel sterkte en kracht voor jou en je gezin!

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik snap je wel hoor, ons oudste zoontje huilde 7 jaar geleden non stop, na onderzoeken bleek het 18 uur per dag te wezen maar het heeft 4 maand geduurd voor ik de onderzoeken accepteerde ( koemelk allergie reflux echo's etc) het voelde als falen dat ik het niet aankon en dus ging ik door en door en door ..... Tot ik zelf heel negatief ging denken, gelukkig wist ik toen wel dat het nu afgelopen moest zijn en als het zou betekenen dat ik gefaald had dan was dat maar zo, het kind moest zich beter voelen en dan kwam ik wel, ik snap echt heel goed dat je liever je kindje daar niet laat. Overigens is er niets uit de onderzoeken gekomen en is het met 7 maanden spontaan gestopt en werd het opeens een ontzettend vrolijk kereltje

Wel raar vreemd en jammer dat je er de nachten niet bij mag blijven, wij mochten er altijd bij blijven, ik moet denk ik bekennen dat als ik de nachten er niet bij mocht blijven ook wel 3 keer na zou denken voor ik dat doe, wij hebben het bij onze dochter niet gedaan toen ze met beschadigende slokdarm in het ziekenhuis lag, ze sliep van 20.00 tot 0800 thuis dus als we 20.15 gingen en 07.45 terug waren kon dat prima dachten we

Elke ochtend vroegen we hoe het ging met de nacht en als er wat was dat ze ons konden bellen, en elke nacht sliep ze van 8 tot 8 .... Zeiden ze .... Nou niet dus .... Een moeder die wel bij haar kindje sliep zei : ze heeft moeite met hier slapen he ? Ik huh ? Ja ze huilt elke nacht van 03.00 tot 06.00, dus dat doen we echt nooit weer.

Wanneer je masgzuurremmende medicatie zou krijgen mag nutriton niet meer, dit gaat de werking tegen van het medicijn.

Heb je het bedje Bij het hoofdeind iets omhoog ?

Je zou misschien nog wel een draagdoek of een ergonomische draagzak kunnen proberen, dit verminderd krampjes en de voeding komt moeilijker omhoog en als het omhoog komt en het doet pijn voelt het zich niet alleen met de pijn omdat het veilig bij mama is.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Is er onderzoek gedaan naar een pylorusstenose? Echt projectielbraken is daar een kenmerkend teken van en komt naar mijn weten verder niet heel erg veel voor.

7. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Wanneer je masgzuurremmende medicatie zou krijgen mag nutriton niet meer, dit gaat de werking tegen van het medicijn.

.[/QUOTE]

Mijn zoontje heeft deze week omeprazol (maagzuurremmer ) voorgeschreven gekregen door de kinderarts, maar ik gebruik ook nutriton ong 2-3x per dag in een flesje afgekolfde melk. De kinderarts heeft helemaal niks erover gezegd dat dit niet samen kan. Weet je het zeker dat nutriton dit tegen werkt.

Ik leef met je mee daisy.
    Hier helpt bedje en schoningskussen rechtop zetten en min 30 min rechtop houden ook niet. Het huilen en overstrekken is wat minder geworden toen ik koemelkvrij ben gaan eten. Maar jij gebruikt al pepti lees ik. Je voelt je zo machteloos als je kleintje zo huilt en overstrekt en spuugt, niet?
    Het spugen blijft hier ook met nutriton. Dit kan pas verminderen als het maagklepje beter gaat sluiten, niks aan te doen dus.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    .[/QUOTE]

Mijn zoontje heeft deze week omeprazol (maagzuurremmer ) voorgeschreven gekregen door de kinderarts, maar ik gebruik ook nutriton ong 2-3x per dag in een flesje afgekolfde melk. De kinderarts heeft helemaal niks erover gezegd dat dit niet samen kan. Weet je het zeker dat nutriton dit tegen werkt.

Hier helpt bedje en schoningskussen rechtop zetten en min 30 min rechtop houden ook niet. Het huilen en overstrekken is wat minder geworden toen ik koemelkvrij ben gaan eten. Maar jij gebruikt al pepti lees ik. Je voelt je zo machteloos als je kleintje zo huilt en overstrekt en spuugt, niet?
    Het spugen blijft hier ook met nutriton. Dit kan pas verminderen als het maagklepje beter gaat sluiten, niks aan te doen dus.[/QUOTE]

De kinderchirurg die ons zoontje geopereerd heeft zei dit, Johannes brood pitmeel ( dit zit naar wat ik weet in nutriton) werkt het medicijn tegen en word daarom afgeraden samen te gebruiken.de werking schijnt dan geneutraliseerd te worden.

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Overigens weet ik niet of dit ook zo is bij omeprazol hoor, wij kregen de eerste twee maanden na zijn geboorte ranitidine voor hem, toen zei de kinder chirurg dat we geen Johannes brood pitmeel mochten gebruiken hij maagzuurremmers, maar of hij alle remmers bedoelde of alleen ranitidine weet ik niet,

Afgelopen 2,5 maand omeprazol die hij tot zijn derde sowieso moet gebruiken en daarna kijken of hij zonder kan, maar we hebben niet gevraagd of hierbij jbpm wel of niet mocht

10. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Ja helaas mag dat bij ons niet, mijn man mocht ook niet blijven slapen in het ziekenhuis toen wij er 5 dagen lagen en ik mocht ook niet op de kinderafdeling slapen maar mocht er gelukkig wel vaak naartoe. Hij heeft in zijn bedje, box en kinderwagen een schuin kussen van 15 graden. Helaas werkt de draagzak maar zelden. Hou hem minimaal een half uur rechtop na het drinken anders spuugt die direct. Blijft erg lastig maar besef wel dat ik er zo snel mogelijk iets aan moet doen.

11. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Nee nog niet maar zal het navragen bij de kinderarts, bedankt voor de tip.

12. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw

Het spugen blijft hier ook met nutriton. Dit kan pas verminderen als het maagklepje beter gaat sluiten, niks aan te doen dus.[/QUOTE]

Ja je wordt af en toe inderdaad erg wanhopig en machteloos. Je hoopt toch dat er nog iets is wat toch helpt. Maar waarschijnlijk moeten we het toch uitzitten hoe moeilijk het ook is al niks meer helpt.

13. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Oh jeetje wat heftig :( Hier ook ervaring met verborgen reflux en ook al is het niet zo heftig geweest als bij jou, het was echt een helse tijd waarin ik me vreselijk wanhopig en machteloos heb gevoeld.

Wat betreft de osteopaat: neem contact met hem/haar op en vertel wat er gebeurd. Het is gebruikelijk dat de klachten de eerste 2 dagen erger kunnen worden, maar daarna moet het echt beter worden. De osteopaat heeft mij op het hart gedrukt dat ik echt moest bellen als het na die 2 dagen niet beter werd.

En de opname: ik kan me voorstellen dat je vreselijk tegen die opname opziet, maar denk er toch over na om het te doen. Hoe het nu gaat is zo slopend en het is een enorme puzzel om hier uit te komen. Met een opname ga je wellicht antwoorden krijgen en kun je zelf ook even tot rust komen. Dat laatste is ook echt belangrijk voor jullie on het vol te kunnen houden want het is heftig. Zie het niet als falen, je bent een goede mama die echt alles doet om het beter te willen maken voor je kind. Dat is alleen maar iets om heel veel bewondering voor te hebben!

14. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Gebruik je hypoallergene voeding?

Hoe zijn de poepluiers? Lijkt hij flink te moeten drukken?

Heeft hij ook eczeem?

15. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Even een update, nadat het een stuk slechter is gegaan en uiteindelijk er ook maagzuurremmers bij kreeg maar daar weer van aan de diarree ging was ik het zat. Je blijft een een spiraal zitten en het ene medicijn verminderd het ene probleem maar je krijgt er altijd weer andere problemen bij kwa bijwerkingen. Ik heb mijn eigen huisarts gebeld (antroposofisch) en gevraagd wat hij ervan vond en over dacht. Hij gaf aan zowiezo een minimaal hypo-allergenen voeding te gebruiken. We gebruik nu voor de 4e week Pepti dus dat was goed. Andere medicijnen stoppen. En kregen homeopathisch poeder Digestodoron voor zijn maag/darmen en zetpillen met o.a. kamille voor de onrust Chamomilla Comp. voor kinderen beiden van Weleda en de voeding meer verdikken met Nutriton omdat dit ook een natuurlijk product is en niet veel bijwerkingen heeft. En het gaat nu hartstikke goed zijn ontlasting is nu dagelijks en zo dik als vla dus geen keutels meer en geen diarree. Soms krampjes na zijn voeding maar niet eens na elke voeding en de onrust na zijn voeding is ook minimaal. Hij slaapt weer af en toe overdag! En gaat om 20:00 slapen in ze eigen bedje tot een uur of 00:00 dan een voeding en dan zonder problemen verder slapen tot een uur of 06:00 uur. Echt een wereld van verschil! Door de pepti en de homeopathische medicijnen heb ik nu zo'n ander kind! Het poeder gebruiken we niet eens elke dag meer en heeft die uit zichzelf weer ontlasting. Het gaat echt de goede kant op! En zelf voel ik me ook weer zoveel beter omdat me mannetje zich eindelijk beter gaat voelen! En de kamille zetpillen geven we alleen in de avond en alleen als die erg onrustig is. Dus bijna alleen nog Nutriton!

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Fijn dat het stukken beter gaat !!

Deel Deze Pagina