Hallo mede mama's Ons 11 weken oude dochter komt om 3.45/4u in de nacht ze huilt dan. Als ik haar het speentje geef kan ze weer verder slapen maar dat doet ze precies een uurtje en de daarop volgende uren ook...nou heb ik haar een aantal nachten speen in gedaan en verder gaan slapen maar ik vond dit zelf te vermoeiend ieder uur je bed uit.. dus daarom gekozen vorige week om haar toch maar weer te voeden ze drinkt ongv 100ml van de 180..dus enorme honger/dorst heeft ze ook niet...en vervolgens begint ze om 6u alsnog weer te jammeren als ik haar weer het speentje geef kan ze weer even vooruit tot 7u soms tot 8u opzich best netjes voor zown klein ukkie! Maar ik hoor om mij heen allemaal doorslaap kindjes zelfs 1 van 23u tot 7u! Heerlijk lijkt me dat...maar soms zet ik mn vraagtekens erbij is dat wel echt zo wat men zegt.. Hebben jullie nog tips? Ik zat zelf te denken om bij de laatste voeding rijstebloem toe te gaan voegen heeft hier iemand ervaring mee?? En hoeveel doe je daar dan bij in de fles? Rijstebloem is pas voor 4maanden maar ik ben niet zo bang aangelegd en wil het graag proberen morgennacht want moet het eerst kopen morgen..of raden jullie het mij af of heeft iemand nog andere tips?? Tevens krijgt ze om 8u 12u 16u en 18u een flesje om 18u zit ze er meestal zo doorheen zo moe dat ze is,dat ik haar toch wat aanbied zodat ze niet met dorst hoeft te gaan slapen wat ze vervolgens niet helemaal leeg drinkt maar soms ook wel. En om 23u geef ik haar dan de 'laatste' fles. Liefss
Een baby van 11 weken mag geen rijstebloem! Echt niet doen hoor, dat is hartstikke ongezond.. Ik begrijp heel goed dat je wil dat ze lekker doorslaapt s nachts maar helaas verschilt dat per kindje en heb je er weinig invloed op. Om je heen hoor je natuurlijk andere verhalen maar probeer dat los te laten. Ze is nog hartstikke klein en dat ze s nachts 1x (als ik t goed gelezen heb) een beetje wil drinken is echt normaal
Ze is echt nog klein hoor... Dat doorslapen komt vanzelf wel, ik vind het zelfs best netjes dat je er maar 1 keer per nacht uit hoeft! En mijn ervaring is dat doorslapen vrij weinig te maken heeft met melk/calorieen, maar veel meer met de ontwikkeling, de behoefte aan geborgenheid, aandacht. Hier heeft 'volproppen', pap, rijstebloem etc nooit enig effect gehad ... Veel kindjes gaan overigens rond 3-4 maanden slechter slapen, omdat hun ontwikkeling een sprong gaat maken, van die fasen waarin ritmes worden omgegooid en het opeens allemaal 'moeilijk' wordt. Mijn belangrijkste tip zou zijn: accepteer het. Geef een klein flesje als je denkt dat ze honger heeft. Over een paar weken kan het weer compleet anders zijn...
Ik zou zeggen: accepteer dat zij nog niet doorslaapt, maak een klein flesje bij wakker worden en je schrikt vanzelf een keer wakker 's ochtends als ze plots wel doorslaapt
Doorslapen is 6 uur achter elkaar slapen he! Ik heb een peuter van 3,5 die nog niet doorslaapt, helpt dat een beetje de tips te relativeren? Inmiddels kan ik zelf redelijk doorslapen omdat hij als hij wakker wordt naar onze slaapkamer komt en zelf tussenin kruipt en doorslaapt. Maar ik zou zelf op de leeftijd van 11 weken zeker gaan voor om 3 uur de voeding en dan om 6 uur nog een uurtje de speen, 6 uur is al een heel nette tijd om wakker te worden, 7 uur is gewoon luxe!
Tja, accepteren inderdaad. En voorzichtig zijn met de rijstebloem: mijn dochter kreeg daar verschrikkelijke krampen van. Dit is echt wel een typische leeftijd om opnieuw honger 's nachts te krijgen. Dus ik zou gewoon een flesje geven.
Rijstebloem zou ik zeker niet doen. Doorslapen wilt ook niet zeggen dat ze van 20.00 tot 08.00 slaapt hé. .sommige kindjes kunnen wel uren achter elkaar slapen en oooo wat was ik daar jaloers op. Zowel zoon als dochter werden zovaak wakker snachts, ik werd er helemaal knetter van. Misschien is het ook een idee (als dat nog niet zo is) om het bedje tijdelijk bij jullie op de kamer te zetten? Hoef jij ook niet helemaal uit bed om alleen het speentje te geven..
Niks van aantrekken van al die baby's die al de nacht doorslapen. Hier een baby van bijna 3 maanden en hij komt 2x en als ik pech heb 3x per nacht voor een voeding. Komt vanzelf goed Oh en echt geen rijstebloem geven. Dat is op deze leeftijd HEEL slecht voor de darmpjes.
De meeste kindjes slapen niet door tot een week of 16 en zelfs dan is nachtvoeding heel normaal tot 6/7 maanden, ons eerste sliep door met 18 maanden onze tweede met 3 jaar onze derde is nu 2,5 en slaapt nog steeds niet door,ons zoontje van 5 maanden slaapt af en toe door en af en toe niet, De laatste keer dat ik een nachtje heb door geslapen is dus 7 jaar geleden Go with the flow, laat het je niet frustreren daar lig je nadien alleen maar wakker van, het accepteren en er uit gaan om te troosten drinken te geven of een flesje kon ik sneller van slapen dan me er druk om lopen maken en mezelf op te vreten hoe moe ik ben, dan word ik klaar wakker en terwijl de kids een uur later weer slapen lig ik dus wakker.
Inbakeren al geprobeerd?? Hier een onrustig ventje, elke 2 uur wakker. Allebei gesloopt. Hij gaat nu tussen 9 en 10 uur naar bed, dan is hij moe, na de voeding ingebakerd slaapt hij tot 04:00 uur!!!! En daarna weer door tot 08:00 uur. Hij vindt t totaal geen probleem, geeft geen kik en we slapen allebei lekker. Hij is trouwens pas 8 weken! K geef trouwens BV. Maar de laatste voeding gekolfd uit de fles, om aan de fles te oefenen en dan weet k zeker dat hij vol zit 😊 150 drinkt hij dan zo ongeveer.
Inbakeren zou kunnen helpen, maar probeer het zoveel mogelijk los te laten. Onze dochter slaapt nu sinds 2 maanden door ( ze was toen 14 maanden)
Mijn oudste 2 sliepen met 10weken door van 23.00 tot 6.00. Mijn jongste is bijna 9maanden en slaapt nog de helft van de nachten niet door. Het is dus heel verschillend. Geef je kindje lekker een flesje als het daar behoefte aan heeft in de nacht. Ieder uur eruit voor een speentje is voor jou vervelender dan even die fles doen. Wij hebben helaas een tijd gehad dat we er 10x (minstens) per nacht uit moesten, ik had toen zo graag gehad dat een fles de oplossing was. Voor jezelf is het makkelijkste om te accepteren dat het zo is en die fles te geven als dat wel werkt. Succes ermee. Ik hoop dat je kindje snel langer gaat slapen.
Ik ben denk ik 1 van de geluksvogels die een baby heeft die doorslaapt snachts.. Wij geven hem om 00.00 uur de laatste fles en wordt tussen 08.00 en 09.00 wakker. Via een vriendin kregen we de tip om bij de laatste fles een half schepje voeding bij te doen. Dit heeft geholpen. We geven hem om 23.30/00.00 een 150 cc fles met 5,5 schep (overdag 180/6) Misschien kun je dat eens proberen? Misschien was het bij ons toeval maar mijn kleintje slaapt al sinds dat ik dat doe door, en toen was ie ongeveer 1 maand.
Dat is niet zo'n slim advies aangezien je zo de voeding in verhoudig te sterk maakt. Doe er dan ook 15cc extra water bij. Overigens krijgt mijn dochter overdag 120+4 en de laatste fles 150+5, maar slaapt daar niet op door (wel iets langer).
Meer voeding dan in verhouding is inderdaad niet goed, dat belast de nieren. Op hele jonge leeftijd doorslapen trouwens ook niet, sterker nog het is gevaarlijk
Het is maar een tip dat ik geef en dat ik kreeg en welke ik wel heb uitgeprobeerd.. Wat een ander daar mee doet is aan die ander. Of het toeval was of niet hij slaapt door en het gaat prima met m'n zoontje. Het cb weet trouwens ook van dit halve schepje en niemand die hier raar van op keek... als het idd zo slecht is als hierboven gezegd word dan zou ik mijn tip uiteraard niet proberen. Succes iig! Hoop dat je snel een goede nachtrust hebt.
De verhoudingen staan natuurlijk niet voor niets op het pak voeding. Te geconcentreerde voeding is niet goed voor de niertjes. Het cb heeft zich misschien niet gerealiseerd dat je er geen extra water bij doet. Maar goed, je moet het inderdaad zelf weten. Het is alleen niet zo'n goed advies aan een ander.
Ik heb trouwens gelezen dat doorslapen helemaal niet zo goed is bij jonge babies. Tenminste, niet koste wat het kost. Het is normaal als babies niet doorslapen en s nachts voeden schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling vd hersentjes. Met bv iig.