voeding uitspugen

Discussie in 'Voeding' gestart door Oek oek, 11 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hoi,

Lars spuugt sinds hij 2 weken oud is regelmatig zijn voeding uit. En dan heb ik het niet over een mondje vol, maar echt met alle kracht de hele voeding (komt zelfs uit zn neusje :cry: )
    We zijn er al voor bij het ziekenhuis geweest, maar die #%$#%^% hebben hem geopereerd, en bleek achteraf niet nodig te zijn. Nu zijn we dus weer terug bij af, en weten nog steeds niet wat we aan het spugen moeten doen. Iemand hier ervaring mee?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn buurvrouw haar kindjes spuugden ook alles eruit. Zij hield de kinderen 20 minuten na het eten zittend (zij deed in het wipstoeltje). Ik weet niet precies wat haar kindjes precies hadden hoor.

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor je reactie.. Helaas spuugt Lars in alle mogelijke posities.. Hebben al geprobeert te laten liggen, zitten, over schouder rechtop, op zn zij... maar hij spuugt het in alle houdingen uit :(

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Is het geen reflux? Ik zou het anders ff laten nakijken.

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    ja daar dacht ik ook gelijk aan, aan reflux

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

En als je de melk wat dikker maakt ?

7. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Reflux? nog nooit van gehoord.. wat is daT?

En de tip om de melk dikker te maken is idd ook wel handig..
    Eens even kijken wat ik daarover kan vinden.

8. sim

sim Niet meer actief

nutriton kun je gebruiken om de voeding wat dikker te maken, als je dat voor je het in het water doet al door de poeder melk mengt lost het beter op en krijg je minder klontjes. en misschien kun je ook eens proberen om tussentijds te laten boeren, dit wil ook nog wel eens helpen.

die van ons spuugt ook veel, nog steeds, ik gebruik friso comfort, daar zit dat verdikking al door, en dit werkt perfect.

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    mijn oudste (ook een lars haha) had ook een reflux. Hij heeft tot 11 manden gespuugd. Helaas kan je vaak niet meer doen dan veel verschonen. Omdat Lars goed aankwam deden ze er niets aan.

Wat ik deed.
    5 schepjes nutriton (johannesbroodpitmeel) door iedere voeding. Na het drinken 15 min. rechtop houden evt. in wipstoel. Het hoofdeinde van zijn bedje hadden we verhoogd door 2 stenen onder de poten van het bed te zetten.

Met 6 maanden werd het wat minder toen we aan vaste voeding begonnen maar met melk en diksap bleef hij spugen.

Je mag me altijd pmen als je nog vragen hebt.

Deel Deze Pagina