Hier altijd Avent flessen gebruikt en de Avent I, II, II speen voor de pap. Ging altijd prima er doorheen.
Het ligt er aan welke pap het is, en aan de zuigkracht van je kindje. Hier ging de 6 maanden pap door een nr. 3 speen van Dr. Browns, de 8 maanden bambix door een nr. 4 geloof ik en alles daarna inderdaad door een papspeen of 1.2.3.speen. Ik heb een hele collectie in huis!!!! Ik deed de dikste pap door een 1.2.3. speen van difrax en dan op de dr.browns fles. Is een kwestie van uitproberen dus. Met de Y speen ging het hier veel te snel! Charlie
Als wij maar 1 schep rijstebloem door de fles doen gebruiken we speen nr 3 van Avent. en als we er een 'echte' papfles van maken gebruiken we de 3standenspeen van Avent. die laatste speen gaat anders te snel als het geen pap is.
Wij doen drie schepjes (lepeltje van de gewone voeding) rijstebloem door de fles. Deze drinkt ze leeg met de medium speen van de difraxflessen. De 1-2-3 speen vind ik erg onhandig van difrax. Dan liever de medium na de helft vervangen voor de large speen bijvoorbeeld.
@zeepaardje: ik herken je vraag en lees/vraag graag even mee. Vraag aan de andere mama's: komen die rijstvlokjes wel door een gewone speen heen? Mijn dochter krijgt nog speentje 1 van Avent vanwege haar gulzigheid. Papspeen of 123-speen gaan veeeel te hard. Bij speentje 1 blijft de pap hangen, is dat probleem er niet bij speentje 3 van Avent?
dat probleem blijf je houden... de gaatjes zijn namelijk even groot/klein, er zitten er alleen 3 in ipv 1 of 2.. hier van avent de pap speen dus de 1,2,3 speen wij doen nu 4 schepjes rijstenbloem er door (schepjes zijn de gele van de melk)
Onze zoon drinkt zijn normale flessen uit speen 2 van Avent en als we geen echte papfles maken drinkt hij het uit speen 3. (dan is het geen dikke brei zeg maar) Dat gaat prima en de vlokjes gaan er gewoon doorheen.
mijn zoontje heeft tot en met 12 mnd speen nr 2 gehad van avent... pap deed ik met een 1,2,3 speen van bibi....die van avent was veeeel te groot
We hebben met z'n allen al heel wat spenen uitgeprobeerd zie ik Weet iemand of de brede 123-spenen van Bibi op een Aventfles passen? Dank alvast!
Ik had em gelezen hoor maar het was me niet helemaal duidelijk wat voor een fles je gebruikte bij de 123-speen. De Avent dus, mooi dat het past. Ik heb al genoeg flessen en spenen in huis, dus ben iets voorzichtiger geworden met het aanschaffen van nog meer spullen.
difrax vind ik zelf niet fijn met de s gaat het te langzaam en m te snel... 123 vind ik waardeloos telkens de hele speen eruit... avent lijkt me makkelijker te verzetten...
ja echt zonde heh...( had het idd niet duidelijk neergezet, zie ik net!) ik had die speen toevallig niuew gekregen van iemand en op dat moment geen andere in huis..en hij paste.. maar had ik later nr 2 van Bibi gekocht, en die is veel groter als nr 2 van avent...ehct raar alemaal