Nog een vraagje 'drank'; Onze dochter van 6 maanden krijgt tot nu toe alleen friso2 met nutriton ivm reflux. Als het warm weer is, en ook nu ze wat ouder wordt, zou ik haar 's middags best een flesje water met diksap willen geven. Maar ja, dit is natuurlijk dunne vloeistof, dus dat gaat niet. Kan je 'limonade' ook indikken, of moet ik daar mee wachten tot we van de nutriton af zijn? Graag nogmaals jullie reactie!
Nog een vraagje 'drank'; Onze dochter van 6 maanden krijgt tot nu toe alleen friso2 met nutriton ivm reflux. Als het warm weer is, en ook nu ze wat ouder wordt, zou ik haar 's middags best een flesje water met diksap willen geven. Maar ja, dit is natuurlijk dunne vloeistof, dus dat gaat niet. Kan je 'limonade' ook indikken, of moet ik daar mee wachten tot we van de nutriton af zijn? Graag nogmaals jullie reactie!
Dat heb ik pas geprobeerd toen het zo warm was, maar o wat was ze gulzig.....en dan gaat het niet goed natuurlijk! Heb ook al een fles met een klein gaatje in de speen gebruikt, maar dat was niet voldoende. Ben benieuwd hoe dat met de andere reflux-kindjes gaat. Ik hoef pas eind vd maand naar de kinderarts, dus op heel korte termijn kan ik het ook niet aan de arts vragen. Gelukkig is er dit forum!
Ik doe bij het gewone drinken ook gewoon nutriton, is wel even goed schudden,maar het gaat goed hoor. Je moet alleen even kijken hoeveel je nodig hebt.
Ik mag nog een keer extra gaviscon geven dit doe ik meestal als ze veel heeft gedronken. Ook kreeg ik als tip kabouter thee op een ander forum hier. Dit heb ik nog niet geprobeerd maar rooibos thee werkt hier weer wel. Dan natuurlijk wel lauw. Annemarie
@Ikke1981; dus dat betekent dat ik het 'gewone' drinken ook in kan dikken! Ik ga het snel proberen! Bedankt voor de tip!
Met nutriton kan je alles indikken! Doen wij hier ook. Dus ook gewoon water, thee of een sapje (en ook groentehapjes en fruithapjes). Want voor alle dranken en voeding geldt natuurlijk hetzelfde: bij refluxkindjes loopt het er zo weer uit als het te dun is. Staat ook gewoon op de verpakking van Nutriton trouwens. Ik heb hier zelfs toen mn meissie ziek was en diarree had, de ORS ingedikt. Was een tip van nutricia!
ik dik ook echt alles in. Zelfs hapjes die er al dik uitzien moet ik wel indikken, anders komt het sap er gewoon uit. Maar mijn dochter drinkt dus niks wat geen melk is. Hooguit 20 cc. Nu krijgt ze 1 schepje melk met 100 cc water en 3 nutriton tussendoor. Ze drinkt nog maar 3 flessen, dus die 100 cc extra vind ik wel een fijn idee!
Ik had inderdaad al gelezen dat je er alles mee kan indikken. Maar voordat ik zou beginnen wilde ik graag jullie ervaringen horen... Onwijs bedankt allemaal!