Mijn gevoel zegt het laatste maar met 3 kinderen ben ik misschien wel te makkelijk geworden? Mijn kleine schat heeft maandag haar prikken gehad. Nou kreeg ze woensdag middag koorts (39,5). Ze is snot verkouden en is al een paar dagen haar stemmetje kwijt. De koorts schommelt sinds woensdag enorm was 37,3 (geen koorts dus) naar 39,5. Ze slaapt veel maar eet wel goed. De prikken hebben er denk ik niks mee te maken maar meld het toch maar even. Morgen is de 5de dag als ze dus dan nog verhoging heeft. Ze is wel alert. Ik vermoed een ontsteking? Dit kan wachten tot maandag toch?
als ze al zo lang verhoging heeft zou ik even overleggen is ze verder wel vrolijk? en alert? dat vinden ze vaak nog belangrijker dan de temp (mijn dokter althans) je zou altijd kunnen bellen voor overleg zeker als ze zo klein zijn nog succes!
Ja ze is vrolijk en alert gelukkig. Ze ademt wat sneller alleen (denk door de koorts). Ze eet en drinkt ook nog alles, wel iets minder maar dat is niet gek als je niet fit bent. Dat schommelen in temperatuur vind ik alleen raar en ook dat ze de ene dag wel verhoging heeft 39,5 en de andere dag weer tegen de 37,7 ofzo
39,5 is voor een kind niet zo hoog, dat hebben ze al vrij snel. Voor hetzelfde als waar een volwassene net 38 graden krijgt zit een kind al snel tegen de 40 aan, dat is heel normaal dus ik vind het niet zo zorgwekkend eigenlijk.
Zolang ze drinkt alert is en geen pijn aangeeft zeg ik lekker wachten tot maandag. En heerst zoveel waarschijnlijk geeft ze er gewoon een virusje bij gekregen
Onze dochter is zowat een dood vogeltje hoor, als ze 39.5 koorts heeft. Bij 38 is ze al niet meer zichzelf. Verschilt behoorlijk per kind Ik zou, zeker als je dat zelf ook denkt, wachten tot maandag.
Hier zei de ka dat dat schommelen van temp typisch is bij een virusje dat wordt bestreden. Bij bv een ontsteking zie je vaker aanhoudende koorts, minder schommeling. Gezien ze alert en vrolijk is, goed eet en drinkt, zou ik het ook gewoon aankijken. Mocht ze suf worden ofzo, dan wel bellen natuurlijk.
Dat is niet waar hoor!! Onze zoon kampt er al een week mee,liep de eerste nacht al blauw aan en had ademstops Hebben deze week 3x dexamethason gehad ,en nog niet helemaal over. Maarja dan piepte hij ook echt ook in rust,dan merk je het wel snel genoeg.
Nee geen pseudokroep. Dat ken ik wel van mijn oudste. Ze wilde alleen absoluut niet ingesmeerd worden. Ze heeft een eczeem huid dus smeer haar altijd in. Luier verschonen en aankleden geen probleem maar zodra ik de zalf op haar lijfje deed was het schreeuwen. Zelfs haar voeten insmeren was schreeuwen. Geen idee waarom ze dat deed. Snap dat ze geen zin had aan gefriemel aan haar lijf maar luier verschonen en omkleden was allemaal goed
Had ze koorts op dat moment? Ik zou er zelf dan ook niet aan moeten denken om ingesmeerd te worden met (waarschijnlijk) redelijk koude zalf.. Volgens mij vergelijkbaar met onder normale omstandigheden onder de koude douche gezet worden. Tube/pot van tevoren even op de verwarming leggen misschien?
Ik denk dat het sowieso niet lekker aanvoelde, wanneer je niet lekker bent kan insmeren gewoon al niet lekker aanvoelen, de aanraking op zich.
O raar de HAP hier zei dat er niks voor was en dat ze alleen bij aanhoudende klachten wat kreeg. Ze heeft er hier flink een week last van gehad. Het moest met rust genezen zei hij.
ja maarja ademstops zijn ook best ernstig,en blauw worden ook. dus de zwelling was echt erg,en hij had het ook gewoon de hele dag door. mischien is dat het verschil?
Vandaag me schatje van het kdv gehaald, gister koorts vrij maar vanmiddag weer 39,5. Gelijk naar de huisarts en ze heeft een flinke keelontsteking
Beterschap! Hier laatst ook en daar was ze goed naar van, (hier dan wel zonder koorts, maar dat heeft ze de laatste tijd zelden, ondanks wel steeds oorontstekingen).