Hallo dames! Ik heb een vraagje, of eigenlijk ben ik op zoek naar ervaringen! Op 21 sept ben ik bevallen van ons tweede dochtertje! Kraamweek verliep prima met haar. Ze was/is heel erg tevreden deed alleen veel kokhalsbewegingen maken. Vanaf week 2 zit ze in haar gezicht enorm onder de uitslag. Heel veel bultjes en met name in de avond wordt het echt vuur en vuurrood. Weg is het nooit maar de ene keer wel beter zichtbaar dan de andere. Vanaf week 2 tot nu (6 weken) slikt ze erg veel en krijst ze (in de avond alleen) alles bij elkaar. Je hoort het omhoog komen... ze slikt... en het is gillen. Daarbij heeft ze veel de hik, laat windjes en poept eens in de 2 dagen en dan is het echt hard. We geven voor de krampjes Nutrilon Omneo. Nu ben ik bij de huisarts geweest omdat ik met (verborgen) reflux echt niet wil blijven lopen. Ze spuugt niet dus denk niet aan echte reflux. Maar huisarts (arts in opleiding) gaf aan dat ze symptonen had van 3 dingen en niet specifiek 1; koemelkallergie, (verborgen) reflux, darmkrampen. Hij heeft me doorverwezen naar consultatiebureau omdat zij deze symptonen sneller zouden herkennen. Ik heb consultatiebureau direct gebeld vanmiddag en klachten beschreven. Zij gaven direct verborgen reflux aan maar dat zij geen medicijnen mochten geven. Ze gaf als advies weer contact op te nemen met dokter en vragen om verwijzing naar kinderarts of medicijnen. Mijn voorkeur is kinderarts omdat ze het allemaal niet zeker weten. Nu mijn vraag na de lange uitleg: herkennen jullie de symptonen??
Ik herken het ook, maar kan je ook niet zeggen wat het is. Mijn dochtertje is 23 september geboren. Eerste weken ging eigenlijk wel goed, daarna begon het gedoe. Ze kreeg uitslag in haar gezicht, wat bij mij door de huisarts en CB afgedaan word als babyacne. Maar ik vind het erg extreem voor gewoon babyacne, en de uitslag trekt nu ook haar rompje op. Mijn dochtertje slikt veel, kokhalst veel of verslikt zich ineens terwijl ze ligt. Ook veel de hik en krampjes. Ze spuugt af en toe wel, en dan weer een hele tijd niet. Ze sliep ook altijd onrustig en doet veel hazenslaapjes. 's nachts leg ik haar nu op haar buikje te slapen en dat gaat een heel stuk beter, ze slaapt rustiger. De huisarts zei wel dat het inderdaad reflux is, en adviseerde me om met johannesbroodpitmeel te proberen of het beter ging. Hier kreeg ze alleen maar meer krampen van. Dus ben ik uiteindelijk mee gestopt. Behalve het niet meer spugen merkte ik geen verschil. Ik verdenk mijn dochter ook op koemelkallergie. Ik geef borstvoeding dus ik ga nu ook hypoallergeen eten. En hopen dat het iets uitmaakt. Hoop dat er meer duidelijkheid komt.
Hikken, oprispingen, darmkrampen, windjes. Allemaal herkenbaar. Wij hadden hier een mannetje dat volledig overstuur raakte. Ontroostbaar! Probeer snel naar de kinderarts te gaan. Wij hebben eerst iets gekregen om de refluxklachten te verminderen (Nexium, een maagzuuremmer waardoor de oprispingen geen pijn meer doen). Later zijn we teruggegaan omdat hij buikpijn en krampen hield en kregen we gelukkig Neocate, voeding zonder koemelk. Dit na eerst via hypoallergeen naar Pepti te zijn overgegaan. De krampen waren van het ene op het andere moment verdwenen! De laatste horde was dat de oprispingen pijnlijk bleven. Dat bleek te komen door de Nutriton. Denk je dat dat helpt, werkt het dus averechts! 'Baat het niet dan schaadt het niet' gaat hier dus niet op. Hopelijk komen jullie snel een stap verder. Het is vreselijk om je kindje zo'n last te zien hebben. Succes!
Veel herkenning: Kraamweek wel veel onrustige momenten, werd als een pittige tante afgedaan. Na drie weken werd ik echt knettergek van het gehuil...de hele dag door, veel kokhalsen, krampen, winderigheid, vlekken op het gezicht, plekken op de benen waarvan ze veel jeuk had. Enige lichtpunt...ze sliep snachts wel, zo moe was ze. Ik ben op eigen initiatief na 2 weken jhbpitmeel gaan gebruiken, geen verandering. Na drie weken bij het consultatiebureau aangeklopt: HELP ME, dit is NIET normaal. Gelijk op de pepti gezet, dit gaf een dag of drie verbetering, daarna ging het alleen maar bergafwaarts. Constant onrustig, niet in slaap vallen, krijsen en kokhalsen. Twee weken later vanuit het consultatiebureau doorgestuurd naar de ha, verdenking van verborgen reflux, gelijk aan de motilium en nog iets (naam vergeten) Op verzoek aan het consultatiebureau twee weken later aan de nutramigen gegaan, wij zagen nog geen verbetering. Bij de ha aangegeven dat het niet meer ging en graag naar de kinderarts wilde. Dus eenmaal bij de kinderarts aangekomen: opname ter observatie, drie dagen later lag ze er. Gelijk gestopt met medicatie. Vermoeden was dat ze door het vele huilen veel lucht in haar longen kreeg. Eerste dag opname net zo hysterisch als thuis. Vanaf opname dag twee: een heel ander meisje! Tevreden, kan zelf in slaap komen. Conclusie van de kinderarts: we hebben de spiraal doorbroken, nutramigen blijven gebruiken, dit gaat nu goed. In gaan bakeren. Huidproblemen: veel smeren: uiteindelijk naar een kinesioloog gegaan en nu veel minder! Wel merken we dat wanneer ze start met nieuw eten (fruit, groente, brood), haar huid hier sterk op blijft reageren. Toen ze 13 weken oud was, de provocatietest gedaan...overduidelijk koemelkallergie. Een heel verhaal, maar volg je gevoel. Ook een huisarts en consultatiebureau maken fouten. Succes met je kleine!