KMA, 1 jaar oud gewone melk testen ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammz, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!

Aangezien ons mannetje bijna 1 is zijn we bij de diëtiste geweest om even te evalueren..

Het gaat top en nu komt het gevreesde haha de melk test!

Ik heb een schema gekregen;

Dag 1:​10 ml apart uitproberen (dit kan op een eetlepel)
    - Dag 2: ​Elke voeding samengesteld uit 1/3 halfvolle melk en 2/3 hypoallergene melk
    Bijvoorbeeld bij een fles van 180 ml:
    o 60 ml halfvolle melk
    o 120 ml water en 4 schepjes hypoallergene melkpoeder
    - Dag 3: ​Elke voeding samengesteld uit 2/3 halfvolle melk en 1/3 hypoallergene melk
    Bijvoorbeeld bij een fles van 180 ml:
    o 120 ml halfvolle melk
    o 60 ml water en 2 schepjes hypoallergene melkpoeder
    - Dag 4: ​Volledig halfvolle melk

Wanneer er binnen twee weken geen klachten zijn, wordt koemelk verdragen.

Ok... Ik vind het best spannend aangezien mijn zoontje niet met uitslag reageerde maar steeds benauwder werd en zijn darmpjes aangetast werden. Hij reageerde ook niet alla min maar na een paar dagen...

Ik ben dus op zoek na ervaringen van jullie :D

Hij heeft vorige week per ongelijk 3 boterhammen met de verkeerde boter op (met melk dus, foutje van schoonmams ;)
    Maar daar heeft hij niet op gereageerd, dus dat is top!

Nu eet hij ook volledig met de pot mee (of aangepast ivm KMA)

Hoop zo dat we deze allergie kunnen afschrijven maar ben zo bang dat hij weer zon pijn krijgt en benauwd.. Dat wil ik hem niet aandoen :(

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb het advies gekregen om juist yoghurt te geven. Aangezuurde melk producten wordt minder snel/heftig op gereageerd dan gewone melk.

Ik ben begonnen met een lepeltje yoghurt en dat steeds meer iets gaan uitbreiden. Na een paar dagen ook wat gewone melk gegeven en alles ging goed.
    Mijn zoontje reageerde ook op heftige buikkrampen door kea.

Wat je ook doet; bouw het rustig op! Zeker omdat jouw zoontje pas na een paar dagen reageert zou ik eerder voor langzaam (en dus eerst heel weinig) gaan.

3. Ukkiee

Ukkiee Lid

11 sep 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook met yoghurt begonnen en langzaam opgevoerd net als averlhach zegt.
    Wij zijn twee weken terug begonnen..was ook doodsbang dat alles weer terug zou komen.
    Gelukkig gaat het goed..geen gespuug & geen onrust.

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik lees mee, mijn zoontje is ook al snel aan de beurt.
    Hij reageerde vooral met vreselijke buikkrampen, diarree, eczeem, dikke oogjes, ademhaling ging gelukkig goed afgezien van af en toe een piepende ademhaling....

5. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook begonnen met yoghurt, kwark, margarine op brood, enz.
    Dit ging allemaal erg goed.
    Toen, in overleg met dietiste, overgegaan op gewone opvolgmelk.
    Niet met kleine beetje maar in 1x. Dietise gaf aan dat hij zeer waarschijnlijk goed zou reageren, en anders dit meteen duidelijk zou worden. Dus 'cold turkey'. Is allemaal goed gegaan dus ik kan zeggen dat het over is.
    En hij had ook andere klachten dan uitslag ofzo. Hij kreeg bloed in zijn ontlasting, spugen, e.d. Allemaal voorbij!

6. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebruikte jullie dat gewone yoghurt? Is toch zuur, bah?! Hihi
    Ik denk dat ik dan dan ook gewoon eerst eens voorzichtig doe! Dan begin ik met een hapje, en zo steeds iets meer.. Hoop zo dat hij eroverheen is!

Fijn om goede resultaten te lezen!!!

Averlhach: na paar dagen yoghurt deed je dan de melk ook mengen? Of slokjes geven om te testen? Of in een x alles gewone melk?

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik gaf volle yoghurt, vind ik minder zuur dan magere (mager is sowieso onzin voor die kleintjes).
    Ik begon echt met een theelepel en erna dus steeds iets meer.

Kwa melk; ik gaf gewone koemelk (geen opvolgmelk, zie en zag het nut ervan na 1 jaar er niet in). Echter; hij weigerde dit te drinken. Reageerde er niet op, maar vond de smaak blijkbaar niets. Om die reden ben ik het gaan mengen met nutramigen en steeds meer gewone melk en steeds minder nutramigen. Zo is het goed gekomen, althans het is nog steeds geen echte melk dinker, maar dat heeft niets met kea te maken ;)

Bij de test rond een half jaar was het bij ons zeer duidelijk, hij had nog geen 30cc op en begon een paar uur erna te krijsen. 4 uur hield dat aan! Bij 1 jaar was ik dus ook wat 'bang' of hoe je het wilt noemen. Maar er was niets aan de hand!

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Wij waren begonnen met producten waar melk inzit,
    Dus bv plak brood of koekje hapje kwark e.d
    Maar dat ging niet goed dikke ogen,loop neus,buikpijn,slijm en benauwdheid

9. Ukkiee

Ukkiee Lid

11 sep 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Griekse yoghurt gebruikte wij , minder zuur en dikker als yoghurt beetje kwark achtig

10. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Ik moet over 4 maanden terug naar het zh voor een nieuwe provocatietest...ik lees nog ff mee...;)

11. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké spannend... Vandaag heeft hij wat hapjes yoghurt op... Kon zo snel niet zeggen dat hij reageerde maar zoals ik al eerder melde reageerde hij vaak later bij een opstapeling van melk.. Dus ik geef hem eventjes elke dag wat yoghurt en kijk dan even na een week voordat ik verder ga

12. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke wij hebben een paar dagen een paar hapjes yoghurt gegeven, nu snot en snot verkouden en erg benauwd dus ben even gestopt... het heest nu natuurlijk ook dus durf niet te zeggen of het gewoon verkouden is of allergie omdat hij toen ook op zijn luchtwegen sloeg.

als het dadelijk helemaal over is ga ik toch nog maar de melk testen... spannend..

vanaf 1 jaar moeten ze dus over op gewone melk maar wat als hij er niet tegen kan? doorgaan met nutrimagen of iets anders geven zoals thee, diksap enz (mag jus d'oranje dadelijk ook of zo bij het ontbijt ipv melk??

nu word hij om 6/7 uur wakker en krijgt hij een fles van 180 cc en slaapt hij nog ff door ( 1 tot 1,5 uur) dat vind ik eigenlijk wel fijn en moet die eraf??

tussen de middag krijgt hij nu 2.5 boterham met 150 cc nutramigen, minder gaan geven of weglaten en diksap/thee geven?

savonds krijgt hij 240 cc en ook die gaat op..

ik vind die overgang even lastig omdat ik er even vanuit ga dat hij nog steeds kma heeft (lijkt het namelijk wel op) en ook de papflessen gaan niet hier... lees erg veel buikpijn en onrustig..

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je 'moet' helemaal niets. Kan je kindje niet tegen melk, dan blijf je gewoon dieetvoeding geven. Mijn dochter van1 jaar krijgt ook nog gewoon Neocate.

Fv volledig vervangen door sap e.d. zou ik niet doen, je kindje heeft immers nog steeds de voedingsstoffen in de (dieet)melk nodig.

14. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok.. hoeveel neocate krijgt jou dochtertje nog? ik zit op 570 cc per dag.. en hij wordt donderdag 1

15. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    wij hebben met 1 jaar ook joghurt geprobeert( was de bedoeling 1 hapje ze kreeg alleen het bakje van haar zus tepakken :( )
    dat hebben we geweten ze heeft de hele nacht liggen gillen van de pijn.
    dus met 2 jaar wil de kinderarts haar weer testen in het ziekenhuis ze reageert namelijk ook op ei en pinda.geit en schaap reageert wel op maar niet heftig en soya gaat ook redelijk dus die dingen eten we af en toe.
    ze krijgt borstvoeding dus wij eten thuis allemaal koemelkvrij.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hah mijn dochter wordt woensdag 1 jaar :)

Ze krijgt nog 2 flessen Neocate van 240ml*8, dus in totaal net iets meer dan een halve liter.

17. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn ze bijna even oud! leuk!!

oke ongeveer hetzelfde dan alleen heb ik 3 flessen.. maar denk dat ik de fles van smiddags ga afbouwen want hij eet soms zelfs 3 boterhammen, geen ik hem wat thee of zo erbij straks..

laat ik morgens en savonds gewoon nog ff staan.

ben benieuwd als we gaan testen volgende week..

18. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was benieuwd of een van jullie ook de test heeft gedaan ondertussen?

Hier zijn we begonnen met elke ochtend een eetlepel melk, dat ging goed dus toen 1/3 in de fles... Volgende dag (vandaag) 2\3 melk..

Morgen zitten we dus op alleen melk! Tot nu toe nog geen reactie :D:D maar houd hem goed in de gate omdat je een allergie ook weer op kunt bouwen dat hij er wel tegen kan maar niet te veel of zo..

Maar ben blij dat het zo goed gaat echt fijn!

Alleen...... Ik wil dan eigenlijk gewoon overgaan op een glas melk bij het ontbijt, en lunch en savonds een fles warme melk..

Maar ons mannetje word elke ochtend standaard wakker om 6 uur wil dan zijn fles en slaapt door tot half 8.. Terwijl hij het ook zonder kan dus denk een gewenning.. Maar als ik zijn tut geef paniek! Wil fles! Tips om dit af te leren?
    Want anders moet ik elke ochtend om 6 uur naar beneden om een fles warme melk te maken.. Zucht.. Hihi
    Nu stond er altijd gewoon een bakje voeding en thermoskan water op de badkamer dat kan met melk moeilijker..

19. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat vervelend!! Misschien even laten rusten dan en niet langer pesten!
    Over een half jaartje gewoon weer proberen wie weet..

Vandaag 100% melk gehad... Ik duim blijf bang op late reactie maar lijkt toch echt goed te gaan!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wat fijn dat t goed lijkt te gaan! Hopelijk blijft dat ook zo!

Wij zijn ook gestart met een paar dagen een eetlepel yoghurt. Eerste dag ging goed, tweede dag wat eczeem en derde dag/nacht uitgegild van de pijn in zijn buikje. Gelijk gestopt en nu pas weer over een half jaar proberen.

Hij krijgt nu sinds een paar dagen wel rijstemelk tussen de middag en dat lijkt wel goed te gaan! ( sojamelk kan hij namelijk ook niet tegen )

Deel Deze Pagina