Hoi mama's, Sinds kort heb ik zijn fles van 15.00 á 15.30 laten vervallen. Nu is mijn vraag hoeveel cc melk MOET een baby van 7 maand binnen krijgen per dag? Hieronder zijn schema..Oke zo? Senn zn schema 7.30 papfles 180 9.30 fruit + bekertje lauwe thee 11.30/12.00 fles 180 + boterham 1/2 tot hele..eet vaak 3/4 op. 14.30/15.00 thee/water oid soepstengel/liga 16.30/17.00u warm eten + volle kwark 18.30 fles 180 + 1 schepje rijstebloem en dan slapen, slaapt tot 07.00u á 07.30 Alvast bedankt!
De enige wat ik zou veranderen is middagfles en brood omdraaien: eerst brood en dan fles. Je zult merken dat ze steeds meer brood gaan eten en steeds minder melk nodig hebben. Op een gegeven moment valt die fles van zelf (bijna) weg
Ons schema is ongeveer hetzelfde.. alleen de fles van in de middag is nog moeilijk soms, het lukt niet altijd om die te laten vervallen. Maar om half 7 krijgt jou zoontje de laatste fles? hoe laat gaat hij dan naar bed? Wat zijn jou slaap tijden?
Hoi Wendyha, Ja dit is nu de 2e dag dat hij de middagfles niet meer krijgt maar flesje/bekertje lauwe thee (kamille, earl grey) /Met liga of soepstengel. Hij krijgt de fles rond 18.15. en ligt dus tussen half 7 en zeven uur op bed. Dus gelijk naar zijn fles.
Je kind heeft 500cc zuivel nodig. Met 600cc en ook nog kwark zit je daar goed boven, prima dus, je kunt langzaamaan nog een fles afschaffen (of de flessen kleiner maken).
nog een vraag haha. Ipv een papfles...kun je sochtends dan ook gewoon een fles en een boterham geven?of liever een papfles.. Senn krijgt nu tandjes door en is niet, was vanmorgen niet happig op zn papfles. Ik ben overgegaan naar de Difrax weer..ipv de altijd gebruikte dr.brown fles..maar de speen van de Difraxfles is wat korter dan de dr.Brown..en hij zat dus alleen maar te 'kauwen'op de speen..dus uiteindelijk vanmorgen maar een gewone fles melk gegeven uit de dr.Brown..dit ging wel goed en heeft hem lekker leeggedronken.
hoi dirksmama, Welke fles moet ik afbouwen dan?hebben ze niet eerst 3 flessen nodig tot een bepaalde leeftijd --> maanden..? En welke flessen moet ik dan kleiner maken?de middagfles van 180cc naar 150?
Oh slaapt hij lang zeg! Lukt het nu goed dat die derde fles eraf is? Hier heeft ze toch echt honger rond 4 uur en alleen een koekje of iets anders lukt niet goed.. ze wilt toch weer de fles.. moeilijk!
Ik heb die vraag op het cb gesteld. Mijn kleine krijgt ook drie flessen van 200 maar dronk de laatste dagen lang niet alle flessen leeg dus ik maakte me zorgen over de hoeveelheid zuivel maar dit is nergens voor nodig. Cb gaf aan dat kindjes het zelf regelen en als ze dus minder drinken van de melk is dit geen probleem. Als je genoeg ander vocht aan biedt zodat je kindje kan drinken als hij of zij wil dan is het helemaal oke.
Hoi hoi, Mijn dochter drinkt ook geen pap hoor, tuft het vrolijk weer uit. Hier krijgt ze een fles melk en daarna krijgt ze wat korstjes wanneer ik aan het ontbijten ben. Mijn dochter is met een maand of 10 gestopt met de derde fles. Ik vind zelf de flesvoeding nog wel heel belangrijk tot een jaar. Overigens komt mijn dochter nog wel vaak 's nachts voor een voeding dus zit ze inmiddels wel weer aan de 3 flessen Verder gewoon lekker water of thee geven bij behoefte.
ja klopt hij slaapt best lang Vandaag bv geslapen tot 14.30u.Thee gegeven (150cc)met soepstengel. 17u warme eten + kwart 18.10 fles..en hij lag er om 18.45u in zn bedje en sliep half uurtje later. Wilt ze weer de fles of dénk je dat ze de fles nodig heeft?anders iets van broodkorstje geven?oid
Ja ze heeft dan gewoon weer honger! de tijd om te overbruggen is te lang.. Ik heb trouwens vandaag ook overlegd met het cb omdat mijn dochter heel vaak een fles laat staan.. Hun geven aan dat ze 500cc melk nodig hebben. mijn dochter zit daar de laatste dagen helemaal niet aan.. Wel vreemd want ik zie hier bij andere waarbij het cb weer heel iets anders zegt.. nu moet ik eerst de fles gaan geven een daarna het brood.. ik vind het zo krom.. wat denken jullie?
ik geef ook eerst de fles...dan de bh..de melk moeten ze nog op groeien lijkt mij(en ook om zo op die 500cc te komen)..senn heeft nu vandaag bv 4 stukjes brood weggekauwd..gisteren bijna een hele..ach..zo ben ik er mee aan het spelen.. Geef je dochter ook iets van kwark oid?na de groentehap?want dat telt ook als zuivel hé Ik heb alleen geeen idee wanneer ze dan op 2 flessen moeten zitten..maar goed Senn is nog niet eens 7 maanden dus dat lijkt me nog een beetje vroeg...