Ons dochtertje wordt komende week alweer 12 weken en heeft op het ogenblik klachten waarvan ik me afvraag of ik de ha morgen moet bellen voor hulp. Dus de vraag is wat zouden jullie doen. Ze heeft de volgende dingen, Geeft regelmatig voeding terug. Voeding die ze teruggeeft zijn soms net witte slijmerige klontjes en ruikt zurig. Steekt vaak de tong uit. Drinkt overdag soms erg onrustig. Overstrekt. Ligt veel met gebalde vuistjes. Trappelt met de beentjes en huilt hierbij. (darmkrampen?) Laat veel windjes en heeft hier zichtbaar last van. Poept soms maar 1 keer per week. Krijgt bv, nu ongeveer 6 a 7 keer per 24 uur. Slaapt van 20 uur tot ongeveer 5 uur. Doet overdag alleen hazeslaapjes en wordt na een half uur tot uurtje weer huilend wakker en moet dan vaak windjes laten of geeft mondje terug. Iemand ideeën of tips?
Klinkt wel heel erg als krampjes vind ik,vooral door die trappelende benen En windjes ... Ons dochtertje had (verborgen) reflux en die heeft dan weer veel last van drinkenwat echt dwars zat, hikken, hoesten, slikgeluidenmaken, gek geluid erbij maken ( klinkt als ieeeeeeeeep) ... Maar wel ook hazenslaapjes. Gaf wel soms voeding terug maar dan alles. Bij ons hielp het om haar te dragen in een draagdoek zodat de voeding kon zakken, misschien is dat wat voor je als je denkt dat je kindje dat heeft? Geeft jou kindje veel voeding terug of alleen een mondje ? Heb je al iets gegeven tegen de darmkrampjes? Infacol bijv? En als je het niet vertrouwd ff op cb of toch de ha vragen
Klinkt als verborgen reflux idd. Heb er geen ervaring mee of je dan nog steeds bv kan blijven geven (dus half uur rechtop, bed stukje omhoog bij hoofdeind, etc) of dat je een fv zal gaan geven. Zowieso ff langs de ha!
Houdt haar na de voeding al rechtop. Verder geeft ze bij ieder boertje terug en ook tussen de voedingen in. Als ik haar op de rug en soms op de buik leg loopt het zo haar mondje uit. Ze slikt ook veel en heeft gelukkig niet meer zo vaak de hik. Heb infacol geprobeerd maar daar ging ze veel meer van spugen. Kwamen toen hele voedingen uit. Cb adviseerde om nutriton met een lepeltje voor elke voeding te geven. Ha heb ik vorige week gebeld, toen hadden ze tevens 7 dagen niet gepoept. Moest toen voor elke voeding een lepeltje olijfolie geven. Heeft toen nog 3 dagen geduurd voor ze poepie en na 2 dagen begon het hele riedeltje opnieuw op het teruggeven/spugen na. Dat bleef ze doen.
Vanochtend de ha gebeld en moet vanmiddag langskomen. Hij wil dat ik alle klachten/symptomen die ik bij haar zie opschrijf incl aantal voedingen, slaapjes en huil/schreeuwmomentjes. Aan de hand van lichamelijk onderzoek en het lijstje gaat hij kijken hoe verder te handelen, ben benieuwd.
Fijn dat je zo snel bij de huisarts terecht kunt. Ik weet niet of je al nutriton geeft maar van nutriton kunnen babys ook enorme krampen krijgen en vastzittende ontlasting. sommige mensen hier op het forum zeggen dat je van pure jhbpmeel (te koop bij gezonheidswinkels) minder krampen krijgt. Dit heb ik zelf niet geprobeerd dus hier weet ik niets van maar mijn kindje kreeg wel enorme krampen van nutriton. Verder doe ik nog steeds dagelijks wat olijfolie door haar voeding, volgens kinderarts maakt dit niks uit. Verder juist wel bv blijven geven, dit is veel lichter verteerbaar dan flesvoeding.
Ik geef geen nutriton. Had ook gelezen dat dit darmkrampjes kon veroorzaken en die heeft ze al dus op verergering zat ik niet te wachten.
Klinkt idd als reflux. Je zou ook even een tijdje koemelkproducten weg kunnen laten en kijken of je verbetering ziet. Hier had m'n oudste refluxklachten door KMA en soja-allergie. Na 2 dagen koemelk/soja/ei vrij, had ik al een tevreden baby.
Ha heeft mijn meisje nagekeken en vind haar er uitzien als een gezonde baby en een mooi meisje. Wel is hij er vrij zeker van dat ze reflux heeft, mede door datgene wat ze bij hem over de stethoscoop heen gooide. Ze start nu met nexium in de hoop dat de klachten verminderen, zo niet dan door naar de kinderarts. Volgens de ha zit ze in een vicieuze cirkel. Reflux, daardoor meer drinken om te verzachten. Hierdoor krijgt ze juist darmkrampen en gaat ze meer spugen. En dan wil ze weer meer drinken ter verzachting en is het cirkeltje weer rond.