Graag je advies, standaard/hypo allergeen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door juut26, 18 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hai kwebbeltje,
    Even een vraagje aan jou..Na helaas een mislukte borstvoedingspoging ben ik overgegaan op de fles. In 1e instantie ben ik nutrilon standaard gaan geven(op advies van kraamhulp). Na het 1e huisbezoek van de wijkverpleegkundige, kreeg ik het advies om toch over te stappen op de hypoallergene variant. Dit puur preventief, mijn man heeft vroeger als kind veel last gehad van eczeem (nu niet meer) en heeft lichte bronchitis waar ie een paar keer per jaar een inhalator voor moet gebruiken. Dit is allemaal dus in de lichte variant, daardoor twijfelde de wvp ook..
    Nu zag ik in de winkel dat het verschil maar liefst 6 euro per blik is! :confused: Nu doe ik natuurlijk alles voor de gezondheid van mn kindje, maar wat is jouw advies? Zou jij ook adviseren om de hypo te gebruiken? Is mengen evt, een optie? Alvast erg bedankt voor je antwoord, fijn om hierover je mening te mogen lezen.
    Groetjes Judith

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Ik zou dan ook als advies de hypo-allergeen geven. Ondanks dat je man een lichte variant heeft is de kans op allergieen bij Seth wat groter dan bij kindjes waarvan de ouders geen allergie hebben.
    Hypo geven wil niet zeggen dat Seth gegarandeerd allergie vrij blijft, maar je geeft wel een stukje extra bescherming.

De meningen zijn wel verdeeld over het nut van Hypo als je al normale voeding hebt gegeven. Mijn idee kan je het dan nog gewoon gebruiken en geeft het een bepaalde bescherming.

Als jezelf het idee hebt dat het niet echt nodig is dan zou ik zeggen doorgaan met de normale voeding. Het is uiteindelijk je eigen keus.

Ilja

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hartstikke bedankt voor je vlotte antwoord!
    Kan t niet laten om er nog 1 vraagje aan te plakken :oops: als dat mag...
    Hoor toch veel goede verhalen over de kruitvat voeding (en het prijsverschil is wel zo enorm groot..)..zit er aan te denken om de dure nutrilon te verruilen daarvoor..wat vind jij daarvan?
    Seth heeft nu 1 blik nutrilon standaard op, 1 blik hypo gehad..zou het dan teveel zijn om zo vlot weer over te stappen op de hypo van een ander merk?
    En kun je daar wel achter staan of ben je voorstander van nutrilon?
    Alvast bedankt weer, en sorry voor mn gevraag..

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als je wilt overstappen moet je dat gewoon doen. dat is jullie beslissing.

Ik persoonlijk heb niet echt een voorkeur
    (oke een hele kleine dan.....maar dat komt omdat we in het ziekenhuis met friso werken ;).....alle merken moeten prima zijn.
    Heb zelf geen ervaring met het kruidvat merk.

Als je overstapt kan het zijn dat het even wat darmproblemen zoals krampen geeft. Houdt twee weken aan voor wennen aan een voeding.

Succes ermee.

Ilja

Deel Deze Pagina