Meiden: ik heb toch even jullie advies/raad nodig hoor.. Kijk Mike is nu niet lekker, dus nu zijn we niet streng voor hem, hij heeft nu alles tegelijk en sprong en verkouden en prikjes. Maar.. als dat over is en hij weer normale temp heeft willen we hem toch gaan leren zelf weer in slaap te vallen als hij tussendoor wakker word (ook dus snachts). Hoe kunnen we dit t beste aanpakken? Die 15 min regel toepassen en niet troosten met speentje geven, maar aai over de bol en zachtjes toespreken? Of wel 15 min regel doen en wel troosten met speentje geven? Of wel bij elk kikje snel erheen rennen en speentje erin doen en hopen dat hij dus dan doorslaapt.. (het probleem is namelijk als we bij elk kikje die speen erin doen, dat hij wel weer inslaapt zonder echt te huilen maar dus half uur erna weer wakker word en we dus weer kunnen rennen, soms zijn we dus zo elke slaap bezig en sinds we dit doen slaapt hij dus in de avond ook niet meer zelf door en in de nacht dus ook niet meer).. HELP haha.. we komen er zelf niet meer uit wat we nou t beste kunnen doen. Vermeld er wel even bij, dat we dus echt niet super erg vinden om paar x te lopen voor speen hoor, als hij echt alleen daarmee te troosten is. Maar voor alle ellende met ziekenhuisopname, reflux en dergelijke.. Hanteerden wij wel de 15 min even laten huilen (niet overstuur natuurlijk) regel en toen sliep hij overdag wel bijna altijd zelf door als hij tussendoor even wakker werd. En in de avond na de fles van 19.00 uur sliep hij toen zonder moeite in en zonder moeite door tot wij hem wakker maakten voor de fles van 23.00 uur. Kwam toen heel af&toe ook maar even rond 06.00 uur, speentje erin en hij sliep gewoon verder tot de ochtendfles. Dat is nu dus helemaal over... Bij elk slaapje moeten we nu dus wel 80 x lopen, de avond slaapt hij ook niet meer door en in de nacht komt hij weer 10 x.. Moeten we weer wat strenger zijn nu de reflux onder controle is en hem dus weer die 15 min manier aanleren? Of komt t vanzelf wel goed ookal blijven we bij elke kik lopen en hoort dit bij sprongetje ofzo dat vanzelf weer goed komt?
Als we hem na fles, spelen in bed leggen valt hij vaak wel met even mekkeren zonder speentje in slaap. Slaapt dan hooguit 45 min zo en word dan dus lichtelijk wakker... Dan geven we hem dus bij elke kik weer de speen. En dat werkt dus niet echt meer voor ons, want nu moeten we dit dus echt bij elke slaap doen. Terwijl het eerst alleen in de ochtend en namiddag nodig was.. Dus, wat te doen als hij tussendoor uit zijn slaapje wakker word maar nog wel moe is en verder wil slapen.. weer even in slaap laten huilen en na 10/15 min troosten? En hoe troosten, speentje of geen speentje?
ik zou die 15 minuten regel weer aanleren en niet elke kik die speen in zijn mond doen wel even als die wakker is een aai over zijn bol maar meer niet pff ik merk het met onze kleine dame ook als ze de tut kwijt is gilt ze moord en brand en moet ze hem weer hebben ben ook aan het afleren elke keer die tut er maar weer in tedoen
Ja lastig is dat he.. Al weten wij dus ook niet zeker of Mike wel die tut nodig heeft. Wij troosten hem ermee, maar misschien word hij ookwel gewoon rustig van een aai over zijn bol en leert hij dus zo gewoon slapen zonder tut.. En blijkt hij hem wel nodig te hebben als troost, doen we gewoon die 10 min huilen aanhouden en geven hem dan pas de tut. En word hij tussendoor wakker, weer 10 min laten huilen eerst voor tut te geven. Zo leert hij vast ook vanzelf wel in minder dan 10 min in slaap te vallen en door te slapen zonder tut. Want eerst kon hij t s'avonds en snachts ook zonder. Alleen wij hebben hem dus waarschijnlijk weer aangeleerd bij elke kik te geven en te komen kijken bij hem. Gewoon puur omdat hij opeens zoveel meemaakte kwa ziekenhuis en reflux en medicijnen enzo, dat we hem zielig vonden.. Maar nu dat onder controle is, we weer wat strenger kunnen zijn. Bedoel niemand is er ooit NIET groot van geworden door te huilen toch?
Ik vind het voor zo'n kleintje sneu om te huilen, ze huilen niet voor niks toch? Het is wel de bedoeling dat je komt... Maar je kan in mijn topic over laten huilen dat het hier dramatisch gaat, dus ik weet het ook echt niet hoor. Ik heb persoonlijk zelf niet zoveel met laten huilen, dus we hebben het nooit gedaan, gewoon speentje gegeven. En ze heeft tot ze 7 maanden was briljant geslapen, van 19:00 tot 9:00 was geen uitzondering!
nova huilde de eerste weken heel veel en kon zelf niet in slaap komen, dus die wiegde wij altijd in slaap. bij de osteopaat bleek dat haar nek en middenrif vast zaten en dat is verholpen. dus wij dachten dat het tijd werd om wat "strenger" te worden haha.... en we hebben haar in haar wiegje gelegd en daar in slaap gewiegd (zaten wieletjes onder, heel handig!) en toen ik een keer een speen gaf viel ze zelf in slaap. dus ja wat doe je dan! nu leg ik haar in bed en binnen 10 min slaapt ze, ze wordt overdag standaart na 45 min wakker en als ik een paar keer het speentje geef dan slaapt ze weer een uurtje verder. 's nachts heeft ze geen honger maar na een uur of 3 wordt ze wat onrustig en als ik het speentje geef slaapt ze steeds weer een klein uurtje verder! ja dan rek ik maar tot een uur of 6 en dat gaat goed. maar ondertussen moet ik er wel verschillende keren uit en moet over 2 weken toch weer aan het werk! maar denk ook wel, het speentje bied haar troost en over een paar weekjes/maandjes kan ze hem zelf wel pakken. vindt het zo zielig om haar te laten huilen, maar volgens het cb kan ik het speentje zo afleren en ja dan moet ik haar een paar dagen laten huilen!
als ze verschoond gegeten hebben en een schone luier hebben en ze huilen omdat ze niet in slaap kunnen komen is dat echt niet erg hoor om ze telaten huilen geloof me
Ik laat mijn kleintje ook niet huilen. Ik denk ook ze huilen niet voor niets. Ik zou het zelf ook verschikkelijk vinden als ik verdriet had en troost wilde en niemand wil mij troosten. een beetje huilen is niet erg maar als het bij mijn kleintje overgaat in heel verdrietig huilen pak ik haar echt op. En ik leer haar wel af verwent te zijn als ik haar dingen kan uitleggen en als ze kan praten en ik zeker weet dat er niets mis is. Misschien geen goede methode maar ik voel me er goed bij. Ik moet wel eerlijk zeggen dat Dominique niet veel huilt. Als ze over de hele dag een half uur huilt is het veel. Meestal is er dan ook wat aan de hand of ze heeft honger of ze is gewoon echt even verdrietig. Als ze huilt huilt ze ook nadat ze heeft geslapen en niet als ik haar in de box leg of in bed dan huilt ze als ze huilt hooguit 1 minuut.
Zeker als ze nog niet eens een half jaar oud zijn, huilen ze neit voor niets.... Ik zou ze voor die tijd niet laten huilen.
dus je wilt zeggen dat als me dochter verschoond is lekker met mama geknuffelt heeft en gegeten heeft en ze wordt naar bed gebracht en ze begint tehuilen dat ze iets mankeert omdat ze niet voor niks huilt nou dat is echt bullshit geloof me baby,s kunnen ook huilen omdat ze moeite hebben met in slaap komen
Dat klopt Mvjason, maar er zijn moeders die hun kind dan alleen in slaap laten huilen (als het kindje moeite heeft met in slaap huilen) en er zijn moeders die besluiten hun kindje er mee te helpen. Ik denk dat een ieder voor zichzelf besluit waar ze zich het beste bij voelen. Ikzelf laat Senna niet meer in slaap huilen omdat zij het volhield om uren te huilen om vervolgens niet in slaap te vallen. Tja, misschien als ik haar vier uur liet huilen.... maar dat vind ik persoonlijk niet normaal meer. Maw: ieder moet doen wat goed voelt voor voor diegene en wat werkt voor het kindje natuurlijk. Anna
Je hebt huilen en huilen,..mijn oudste had het echt nodig om even te huilen om in slaap te komen,ze werd alleen maar meer overstuur als ik haar dan wilde troosten. het echte krijsen is een ander verhaal natuurlijk... uieinedlijk gewoon je gevoel volgen..denk dat de 15 min regel zonder fop en alleen aai over de bol voor mij de best zou zijn
Hier een kindje dat regelmatig 10 minuutjes moet huilen om in slaap te vallen. Als ik troost blijf ik bezig, als ik zeker weet dat alles goed is, laat ik haar gewoon eventjes huilen en meestal slaapt ze na 5 minuten al. Ik zou dus zeker de 15 min. regel toepassen en dan kijken of je t zonder tut afkan.
Precies je hebt huilen en huilen en bij echt huilen is er toch echt wel wat aan de hand, al is het mamahonger, wat dan nog, zeker als ze nog zo klein zijn. Maar goed als jij je kind wilt latenhuilen, lekker laten huilen dan
Dat is jou mening, maar dat geldt niet voor alle kindjes hoor! Wat als ze nou net niet lekker ligt, buikpijn heeft, zich alleen voelt of wat dan ook? Laat je jou kind dan huilen omdat het heeft gegeten, een schone broek heeft en met je heeft geknuffeld? Arm kind
ik laat me dochter eg niet uren huilen maar weet best wel welke huiltjes echt zijn en of ze dan pijn heeft of wat dan ook