budget cadeau eerste verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemarie76, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is jullie budget voor t eerste verjardagscadeau?

1. 0-25 euro

2. 25-50 euro

3. 50-75 euro

4. 75-100 euro

5. 100 of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben wel benieuwd naar wat jullie budget is voor t cadeautje voor je kindjes eerste verjaardag..

Ik heb wel leuke dingen gezien, zoals van duplo een boerderij ( ok.. die is eigenlijk vanaf 2 jaar) maar moet ff zo'n 65 euro kosten.. Vind ik persoonlijk veel te gek.. manneke word pas een jaar..

ik vind zelf 25-30 euro wel een mooi bedrag.. wat de familie doet, moeten zij maar ff weten.. Opa en oma vroegen al wat ze konden geven.. Denk dat ik t maar algemeen hou "iets van fischerprice/little people of duplo" dan kunnen ze er vast wel wat mee..

dus ff een polletje er bij maken..

Wat is jullie budget?

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Als ik heel eerlijk ben heb ik voor haar eerste verjaardag niet eens een echt kado gegeven. Ze had leuke kleertjes aan die ik wel een beetje speciaal daarvoor gekocht had en ik had een tinnen theeserviesje van Jip & Janneke als kadootje (geloof 10 euro bij de HEMA) maar meer omdat het leuk voor haar was om iets uit te pakken (overigens vind ze dat geweldig en krijg ik nog steeds elke dag kopjes thee van haar!). Ze kreeg die dag al zoveel kado's, dat ik het eigenlijk niet echt nodig vond om ook nog een groot kado te geven.

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Van ons heeft ze een pop gekregen, die was net iets meer als 20 euro. Van oma heeft ze een houten poppenwagen gekregen, die was wel een heel stuk duurder.
    Onze zoon heeft voor zijn eerste verjaardag de Little People boerderij gekregen, die was rond de 50 euro.
    Ik kijk naar wat ik leuk vind om te geven, het maakt niet zoveel uit hoeveel het kost, maar het moet wel leuk blijven.

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Oja, heb trouwens aan oma's en opa wel specifieke kado's gevraagd. Die geven vaak toch wel wat geld uit dus dan wilde ik ook wel graag iets wat ze ook echt leuk zou vinden. Dus van de ene oma de boerderij van Little People (specifiek gevraagd en groot succes) en van oma en opa een loopautootje (ook nu nog groot succes in de tuin!). Aan de rest van de familie aangegeven dat ze Little People erg leuk vindt. Dus dat kwam allemaal goed!

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik doe nooit zo aan budgetten... is maar net wat ik leuk vind en bij ze vind passen. Bij de eerste hebben we driewieler gegeven. Mn zoontje kreeg voor z´n eerste verjaardag een treinset geschikt voor kindjes van 1 jaar. Ligt er op die leeftijd ook maar net aan wat ze al doen en kunnen.
    Hier wisselt het per jaar nogal wat we uitgeven hoor... als ik echt iets leuks zie mag het best wat kosten maar als ik iets zie wat goedkoop is kan dat ook best. Ze hebben niet echt besef van geld.

6. Skye

Skye Niet meer actief

Geen poll ingevuld, want voor mijn eigen kind heb ik geen budget! Als ik iets leuk vind voor haar, dan koop ik het. Ongeacht of dit nou €15,- is of dat het €100,- is!!

Haar eerste verjaardag hebben we €50,- uitgegeven!

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ong 50 euro, houten activiteiten tuin en wat kleding.
    1 opa en oma had ik wel een specifiek kado gevraagd. bij de andere had ik geld gevraagd (meer vanwege hun smaak).
    en wat goedkope boekjes, aangezien ze net wat tandjes door kreeg en een boek verkoos boven bijtringen.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hmm lastig hoor. Ik weet nog niet eens wat we gaan kopen. Al wel gekeken en dan komen we zo rond 30 a 40 euro uit.

Maar nogmaals, ik weet niet eens wat we voor haar gaan kopen. Vind eerlijk gezegd het speelgoed bij de bekende speelgoedwinkels maar zo zo, met die kleurtjes en dingetjes en frutseltjes :)

Denk dat we voor een loopkarretje gaan.

En al helemaal geen idee wat aan de familie te vragen :(

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier ligt het er maar net aan wat we leuk vinden om te geven.

mijn oudste heeft voor zijn eerste verjaardag van ons een hele stevige loopauto gehad, maar die was wel maar 12,50. verder niets hij kreeg al zo giga veel.

mijn jongste heeft voor zijn eerste verjaardag een soort flintstone loopauto voor buiten gehad. die koste 30 euro op marktplaats. hij kon er nog niets meer, maar hij was ook in de winter jarig dus eer dat het een beetje goed weer was kon hij er goed mee lopen/rijden

maar als we iets zien wat bijv 100 euro kost dan is het ook geen probleem. maar het is niet zo dat we een bepaald bedrag in ons hoofd hebben.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben er ook geen vast bedrag voor staan, kinderen beseffen de waarde van geld toch niet. Kan best zijn dat ze helemaal gelukkig worden van het cadeau van 5 euro en niets aan het cadeau van 100 euro vinden.

Hier kreeg ze een houten loopfiets koe van ons, nog steeds een groot succes.

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben wel over de 100euro uitgegeven, maar wel voor iets practisch. Wij hebben een mooi bankje voor haar gekocht, waar je ook nog vanalles in kan stoppen. Juist omdat ze altijd al zoveel speelgoed krijgen hebben wij bewust voor dit gekozen.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ne hier ook geen vast bedrag.

Gewoon iets kopen waar ze echt iets aan hebben. Iets van Duplo of Little People is juist geweldig. Kunnen ze echt lang mee spelen.

Maar voor 35 euro kun je dat prima vinden.

Isabella krijgt voor haar 4e verjaardag een fiets. Dus dat is wel duurder.

Voor haar eerste verjaardag hadden we veel kleine leuke spulletjes ( blokken, pop en wat puzzels) En een mooie verjaardagsjurk. Alles samen toch wel 75 euro denk ik.

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier geen groot cadeau gekocht, iets van little people en een bal. Vonden dat het niet nodig is met een eerste verjaardag, daarbij kwam er zoveel bezoek met cadeautjes dat we zelf echt niet meer wisten wat we moesten kopen. We sparen elke maand al een ruim bedrag voor haar, wat ze nodig heeft, kopen we voor haar en tussendoor wordt er dus ook al genoeg aangeschaft... Zolang ze het nog niet weten vinden we dat wel prima. Tegen de tijd dat ze echt wat meer besef van waarde krijgen zal het rond de 100 euro per verjaardag zijn, ligt er maar net aan wat ze nodig hebben.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook geen vast bedrag. Maar voor haar 1e verjaardag kreeg ze een peuterstoeltje, geloof dat het 28 euro kostte (aanbieding) .
    En nu krijgt ze met haar 2e verjaardag een loopfietsje, van de aanbieding van intertoys vorige week, 25 euro.

Maar ze heeft ook nét een nieuw (vrij luxe) bed, dus eigenlijk hadden we niet echt wat willen doen, maar dit fietsje wilde ik érg graag voor haar hebben.

15. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    @Skye, sluit me helemaal bij je aan.

Léonie is al haast jarig, en wilde de boerderij van Little People kopen, maar vraag me nog steeds af of ze er al wel mee kan spelen.
    Zag ook eits dat boven de 100 euro was, dat hoeft van mij nou ook weer niet. Mocht ik nou iets zien dat een tientje is, vink het ook prima! Denk dat het egbak al een cadeau op zich is ;)

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb in de 60 euro uitgegeven. Milan heeft voor zijn eerste verjaardag een driewieler gekregen. Ben er super blij mee, want hij vind het geweldig.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier wel een max bedrag dat we uitgeven (40 euro), maar verder maar net wat leuk is. Voor de kids van mijn man proberen we altijd wel iets gelijkwaardigs te geven, (niet perse even duur).
    Onze portemonnee komt namelijk niet van de geldboom gegroeid ;)
    Maar we geven dus net zo goed iets tweedehands soms. Stiefzoon heeft twee jaar geleden een legokasteel tweedehands gekregen. Kosten nieuw dik 100 euro en dat vinden we echt een belachelijk hoog bedrag om uit te geven. Zeker als ze wat ouder zijn, mogen ze ook leren dat niet alles maar gekocht kan worden.
    Via marktplaats konden we hem tweedehands wel voor een fatsoenlijk bedrag krijgen, (met nog een hoop extra's ook), en dat weet hij ook. Maakt hem niet uit, hij was helemaal door het dolle heen met z'n kasteel :)

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra heeft een stoeltje gekregen van woezel en pip en een activity table. Achteraf gezien vindt ze het meeste speelgoed helemaal niet leuk. Ze speelt liever met wasknijpers, maar van het stoeltje heeft ze toch heel wat plezier gehad.

Wij waren dus iets van 60 euro kwijt, maar als we straks iets van 10 euro vinden is dat ook prima. Wij gaan niet over een bepaald bedrag heen, maar een minimum bedrag hebben wij ook niet.

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben voor Valerie een loopauto gekocht van 56 euro, en gouden oorbellen van 40 euro.
    Samen dus bijna 100 euro.

Wel een beetje te gek, aangezien ze 1 december jarig is en ook wordt verwend met kerst en sinterklaas.

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik geef rustig 100 euro uit als ik iets leuks zie, maar ik denk dat het vooral veel kleine cadeautjes worden. dat vond ik vroeger zo leuk, zo veel mogelijk cadeautjes uitpakken.
    maar misschien word het ook wel een 3 wieler of dure duplo..
    heb nog 4 maandjes bedenk tijd.

Deel Deze Pagina