reflux met 9 maanden

Discussie in 'Verzorging' gestart door Eiland, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft tot hij ongeveer 6 maanden oud was losec gebruikt omdat hij erg veel spugde en grote golven maagzuur spuugde.
    Gelukkug konden we met de medicijnen stoppen toen hij dus ongeveer 6 maand was..

Hij is nu 9 maanden oud, maar hij spuugd nog steeds erg veel. En niet alleen nu het eten of drinken, maar heel de dag door. De ene dag meer als de andere, maar als hij bijvoorbeeld aan het tijgeren en spelen is ben in constand bezig spuug opruimen, schone shortjes, erg vervelend.

Is dat normaal dat hij met 9 maanden nog zo veel spuugd? reflux word toch steeds minder en met een jaar zpou het ongeveer over zijn, maar dan zou het toch nu beter moeten worden?

Moeten we het gewoon afwachten of toch beter even naar de huisarts?

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hamvraag is natuurlijk, doet het hem pijn?

3. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgensmij niet. Hij huilt niet als hij spuugd.. In de tijd dat hij maagzuur spuugde huilde hij natuurlijk wel veel.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn KA had destijds van mijn dochter al aangegeven, dat zodra ze gaan tijgeren het weer erger gaat worden. Waarom? Omdat ze op hun buik liggen, en in beweging zijn.
    Zolang ze er geen last van hebben, hoefden hier niks aan gedaan te worden (behalve vaak dweilen, en omkleden).

Ik dikte wel nog steeds alles in, en strooide het zelfs over haar brood als ze erg veel spuugde.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik denk ook dat het dan even doorbijten is. Ik denk dat de reflux dan ook redelijk onder controle is want anders zou hij ook veel meer last hebben. Mijn dochter is nu bijna van de meds af (nexium) omdat het spugen zo goed als over is. We hebben eerder geprobeerd af te bouwen maar toen kwam er telkens weer zuur mee en had ze duidelijk pijn.

6. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor jullie antwoorden!!

7. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Mijn zoontje heeft dat ook! Heb van de KA Antagel gehad, dat geven we hem nu 2x per dag. Echt super spul!
    Al blijft die van mij veel boeren:p, na 5 hapjes eten of 5 slokjes drinken MOET hij 2 boeren laten. Nou ja dat doet hij natuurlijk zelf, maar 10 boeren op een dag zijn hier normaal haha

8. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke.. Maar ik heb niet het idee dat het zuur nog naar boven komt en dat hij er last van heeft. helpt het dan ook tegen het spugen of dat niet?

Deel Deze Pagina