Buikje

Discussion in 'Na de bevalling' started by mappel, Feb 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Ik ben 1,5 week geleden mama geworden en ik weet dat het wel even duurt voordat je in shape bent, maar wat ik mij afvroeg, hoelang duurt dat meestal? De eerste 5 dagen zag ik mijn buik aanzienlijk slinken, maar na 5 dagen bleef het hetzelfde. Een beetje een pudding buikje zeg maar.. ik wil straks wel weer gaan sporten dus het zal allemaal best weer goed komen. Vandaag heb ik mijn eigen kleding weer aan gedaan, maar het zit best strak. Gaat het de komende weken vanzelf nog slinken, of zal ik er waarschijnlijk echt moeite voor moeten doen? Ik hoor graag hoe het jullie verging:)

2. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Bij mij ging het de eerste dagen ook erg snel, maar daarna alleen nog een klein beetje... Ik pas mijn gewone kleren wel weer allemaal en een paar broeken zijn zelfs iets te ruim nu, maar ik heb nog wel een flubberbuikje overgehouden. Ik weet niet of ik dat nog weg kan werken... ;)

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat kan wel een poosje duren, maar het hoeft niet. Elk lichaam is weer anders. Ik ken een aantal dames waarbij hij nooit meer is weggegaan, maar anderen zijn er zelfs slanker uit gekomen. Zelf gaf ik borstvoeding, een jaar lang. Dat wierp ook z'n vruchten wel af. Maar 1,5 week is erg vroeg hoor, geniet lekker van je meisje, eet gezond en wanneer je weer kan sporten, lekker doen!

4. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik was na de bevalling mijn buikje gelijk kwijt, maar mijn buikspieren zijn niet meer terug gekomen dus heb nog altijd wel een beetje een flubberbuik. (Heb voor de zwangerschap een kijkoperatie gehad en erna weer, werd bij mij als reden opgegeven van de buikspieren en dus de flubberbuik, zelfs met ondergewicht was hij er nog steeds) zodra het mag en kan buikspieroefeningen doen.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Na 6 maanden nog steeds een behoorlijke buik. Nou was ik ook niet beoaald strak voor mijn zwangerschap hoor. Maar kennelijk toch nog niet helemaal ontzwangerd. Ben nu ook wat strenger voor mezelf qua eten, doe ook buikspieroefeningen en dat is goed zichtbaar.
    Heb wel wat striae maar langzamerhand begint het nu beter te worden. Lijkt weer enigszins op mijn lichaam voor ik zwanger werd.

6. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    De eerste week vloog het er af (5 dagen BV, stress, weinig slaap en niet eten haha!) en daarna ging het langzamer en nu 5 weken na mn bevalling heb ik nog wel een vetje en een velletje, maar ik eet bij elk kraambezoek zowat taart, dus ach lekker boeiend. Als ik straks weer ga werken ben ik de hele dag op de been en dan gaat het er wel weer af.

7. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ik was toch zeker zo'n 25 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap en de eerste 20 kilo gingen er redelijk snel vanaf. Hier heb ik niet voor gesport of gelijnd, maar de laatste 5 kg waren een ander verhaal. Door op te letten met eten en vooral het laten staan van producten met suiker en zo nu en dan hard te lopen zijn deze 5 kg er ook af gegaan. Helaas heb ik nog steeds een flubber buikje en denk niet dat dit ooit helemaal weg zal gaan. Op de plekken waar mijn buikhuid flubberig is, heb ik ook wat striae. Dit is dus in mijn geval echt opgerekte huid en daar kun je niet tegen trainen helaas :(

8. Ragna

Ragna Lid

Jun 11, 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na ongeveer een week zat ik weer op mn oude gewicht... Moet er nu goed om denken dat ik genoeg eet, de kilo's vliegen er af. Heb nu al 1,5 week mijn normale kleding weer aan en dat zit net als voor mn zwangerschap (ben trouwens 18januari bevallen)

9. gusto

gusto Niet meer actief

Ik zat na een dag weer op mijn oude gewicht maar heb nog best een tijdje een bolle buik gehad. Nu mijn zoon 11 weken is is het eigenlijk zo goed als weg, weer plat. De huid is nog wel wat zachter, maar ben weer druk aan het sporten dus verwacht dat dat wel weer goed komt.

10. letloa

letloa Actief lid

Aug 23, 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    Voor mij, hangt dat af van hoe oud je bent en hoeveelste kind het is.
    Ná mijn eerste was ik binnen 1 maand slanker dan voor mijn zwangerschap, maar ik was toen 19 jaar!

Ná mijn derde duurde het best 9 maanden hoor! Ik heb altijd alles afgevallen en één platte buik teruggekregen maar het was niet super snel.

Ik heb ook altijd tussen 20-30 kilo's aangekomen tijdens mijn zwangerschappen.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

ik ben niet veel aangekomen maar heb nog wel echt zo'n zwemband buikje. Gaat er niet meer af denk...

12. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

Oct 8, 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Hoi, mijn zoontje is nu 6 weken en ik moet nog 5cm "slinken" (meten is weten;) ) ter hoogte van m'n navel. Dan zit ik weer op het zelfde aantal cm in omvang als voor m'n zwangerschap. En ik moet nog 3 van de 18 kg. kwijt. Succes!!

13. miep84

miep84 Niet meer actief

Kon n week na de bevalling mn kleren weer aan, wel een redelijke "muffintop" overgehouden, heb veel striae, dus en een flink stuk huid over (los hangend vel). Lage broeken en bikini's doe ik dus niet meer aan ..

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    De eerste dagen vloog het bij mij eraf. Altans, dat was mijn idee. Ik vond mezelf net slanker dan voor de zwangerschap. Maar ik had gelezen dat dat eerder een gevoel is na 9 maanden met een buik. Ineens voelde ik me terug dik na een paar weken. Bij mij is het pas na 9 maanden echt beginnen slinken. Ineens na 9 maanden begon ik serieus af te vallen.

15. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    3,053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik zit een kilo onder mijn start gewicht, maar heb nog wel echt een buik.
    Hierdoor zitten mijn broeken nog steeds niet lekker.
    Kleine meid is pas 2 weken en bij de vorige 2 duurde het ook een paar maanden.

16. Babsies

Babsies Bekend lid

Mar 16, 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier was het echt 9 mnd op en 9mnd af. Heb er uiteindelijk niks voor hoeven doen al dacht ik net als jij, in het begin wel dat ik er flink voor moest werken. Uiteindelijk bijna twee jaar verder nu en nog een paar kilo lichter als voor mijn eerste zwangerschap! Ook helemaal vanzelf ;)
    Dus geniet vooral lekker van je tijd met je kleintje, je lijf moet eerst weer herstellen van alle hormoon-hoos in je lichaam. Over een paar maanden is het vroeg genoeg om je eens te verdiepen in dit soort dingen :)

17. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

Oct 30, 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Ik ben het nog lang niet kwijt en ben bang dat dat ook niet meer gaat lukken. Ik ben 6 maanden geleden bevallen. In het begin zag het eruit alsof ik 7 maanden zwanger was. Maar dat is gelukkig snel bijgetrokken. Nu heb ik met name 2 weken voor mijn ongi een opgezwollen buik. Ik vermoed dat mijn hormonen niet meer helemaal op een rijtje staan.
    Ik merk met mijn broeken vooral dat mijn bekken nog steeds niet helemaal terug is op de plek, en denk dat het dat ook niet meer gaat doen. Je ziet het gelukkig niet, omdat alles in proportie is gebleven, maar wel jammer dat ik mijn leuke broeken dus niet meer ga passen.

Verder kan ik er ook niet meer tegen als broeken in mijn buik drukken. Dat kan eerst prima, maar in de zwangerschap kon ik er niet meer tegen en nu dus nog niet. Kan alleen maar hele lage broeken aan of zwangerschapsbroeken.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Dan gaat het bij bij jou al vlot! Pas na dik een half jaar kon ik oude kleding weer aan!

19. Emma73

Emma73 Actief lid

Nov 19, 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was na twee a 3 weken op mijn oude gewicht maar wel nog een opgezette buik van de kz

Nu bijna 7 weken later steeds platter en minder opgezet. Heeft tijd nodig

20. Roos32

Roos32 Bekend lid

Jun 2, 2013
    923
    137
    43
    Female
    Ik ben 5 weken geleden bevallen en mijn buik slinkt nog steeds. Het gaat wel heel langzaam, maar ik merk het aan een skinny jeans die nu steeds makkelijker dicht gaat. En zolang het geen loshangend vel is, zit er maar 1 ding op..... en dat is sporten. Ik had een buikje voordat ik zwanger werd en die ging echt pas weg met sporten in combinatie met gezond eten.

Share This Page