Onzeker, baby wakker maken voor voeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mythique, 5 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik ben vandaag wat ongerust. Mijn zoon van 5 weken en 3 dagen was gisteravond veel wakker, last van krampjes en onrustig. Hij heeft toen om 21:30 de laatste voeding gehad, viel pas rond 23:30 in een diepe slaap en werd pas weer om 5:30 wakker.

Nu maak ik me daar nog geen zorgen om maar toen heb ik hem weer in bed gelegd en om 9:30 wakker gemaakt, hij kwam niet eerder uit zichzelf.

Nu is het bijna 14:30 en hij slaapt weer! Ik zit nu te twijfelen, vind eigenlijk dat ik hem wakker moet maken en maak me zorgen dat hij zoveel slaapt en niet uit zichzelf komt. Ben bang dat er iets mis is!

In principe geef ik borstvoeding op verzoek. Hij woog vorige week 4415 gram en is in de twee weken hiervoor 700 gram gegroeid.

Any thoughts?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Het liefst zie je minimaal 8-12 voedingen op een dag bij bv (en flesvoeding ook eigenlijk)
    In principe geven baby's elke 45 minuten hongersignalen af, je kunt op die momenten gewoon aanleggen.
    https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/280-hongersignalen

Er is waarschijnlijk niks mis, dus niet teveel zorgen maken.
    Lekker je kleintje bij je nemen, dan kn je direct oo hongersignalen reageren.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Groeispurtje? Dan hebben ze vaak meer slaap nodig.

Ik zou overdag niet langer dan 3 a 4 uur tussen de voedingen laten.

Mijn dochter is bijna even oud en zij maakt ook nachten van 23-5 uur, en een enkele keer iets langer. Ze groeit goed, maar is overdag veel wakkerder dan 1 a 2 weken geleden.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Heb hem net toch maar wakker gemaakt en dan begint hij wel gelijk te happen.

Nu was het vanaf het begin zo dat hij 2 x per dag zo'n 4 a 5 uur achter elkaar sliep. Ongeveer om 23:00 en in de ochtend 11:00. Maar daar omheen werd hij wel gewoon om de 2.5 uur wakker. Ik probeer hem dan in de avond vaker aan te leggen, dan drinkt hij om de 2 uur ongeveer...

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In de nacht is het niet direct erg als er wat langer tussen zit, maar voor overdag is het wel raadzaam om maximaal 4 uur er tussen te laten. Anders heb je ook kans dat het dag en nacht ritme omgegooid word.

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Prima startgewicht en nóg beter dat hij goed is aangekomen.
    Dat laatste is icm. de leeftijd van je kindje, dé vuistregel voor of je je kindje wel of niet wakker hoeft te maken voor een voeding.

Ik voedde ook op verzoek en heb het ff voor je opgezocht: onze boy maakte sowieso vanaf dat ie 6 weken was hele nachten variërend van 7 - 8.45 uur. Heb m toen nooit wakker gemaakt.
    Volgens mij sliep ie vanaf 3 weken al door, maar dat kan ik niet meer nakijken omdat ik pas met 6 weken alles op begon te schrijven.

Deel Deze Pagina