Ja ben vanmorgen even langs de huisarts geweest. Zij wilde liever nog een zuurremmers voorschrijven. Maar zij dacht, omdat hij ook nogal last heeft van obstipatie dat het omhoog komen van zijn eten daar ook door kan komen... Zijn lactulose is nu opgehoogt naar 5ml, we moeten wel jbpm aan zijn voeding blijven toevoegen en dan deze week even aankijken. Opzich gaat het vandaag al wat beter met hem. Het lijkt nog wel of er wat voeding mee omhoog komt, maar hij huilt er niet meer om... Dus neem aan dat hij er dan ook geen medicatie voor hoeft (als de situatie zo blijft)?
het is opzich niet zo erg dat er af en toe nog wat voeding omhoog komt. hier gebeurt dat ook nog wel eens en dan slikt hij het gewoon weer door of soms spuugt hij het uit. zolang hij er geen pijn bij heeft is het niet erg en wanneer hij zich prettig voelt en goed slaapt lijkt me medicatie (nog) niet nodig. echter verbaast het me wel dat ze de lactulose opvoeren om hem beter te laten ontlasten aangezien er ook een voedings soort is waarbij er al jbpm door heen zit en voor spugende baby's is en die ook voor krampjes helpt en verstopping. friso comfort is dus voor krampjes en spugende baby's. deze voeding is makkelijker verteerbaar. liam heeft dit ook een hele tijd gehad omdat hij van de nutriton verstopt raakte en onze arts schreef juist liever geen laxeermiddel voor aangezien de darmen daar ook aan gaan wennen.
Hoi, Nou de lactulose heeft ondertussen zun werk gedaan hoor! We zaten gisteravond allebei onder de poep... Haha Maar Pepijn gebruikt al de omneo, die voor een betere stoelgang moet zorgen. Maar dat was bij Pepijn ook niet 't geval. Vandaar dat er voor lactulose is gekozen. Zijn reflux lijkt nu ook weer wat meer onder controle, hij slik tussen de voedingen door nogsteeds wat voeding weg maar lijkt er geen pijn meer bij te hebben. Soms is hij na de fles nog wel wat onrustig, maar huilen van de pijn doet hij nauwelijks.
gelukkig gaat het goed, hoe groter hij word kan het wel zijn dat hij meer hulp nodig heeft he en dan kan andere medicatie alsnog nodig zijn.. ik heb nu ook een meisje op mijn buik liggen die morgen weer naar ha gaat, we hebben het een maand geredmet alleen a.r. geven , maar ze huilt nu al bijna de hele dag (ze slaapt nu gelukkig op mijn buik.. heerlijk)dus het is medicatie tijd, ze blijft slikken, zuur ruiken, en bellen blazen(misselijk)..
Ow das weer minder dan! Zielig is dat hé, je kleintje zo zien huilen van de pijn! Ik zat er afgelopen zondag echt ff doorheen, het vele huilen en m'n mannetje zo te moeten zien! Maar dacht juist dat het alleen maar beter kon gaan, omdat het maagklepje zich verder ontwikkeld en toch juist beter gaat sluiten?!
ja dat klopt alleen dat duurt wel even.. colin is pas met 13 maanden van zijn zantac af gegaan, terwijl hij toen echt al volledig mee at,dus zwaarder voedsel at. dus in de tussentijd gat het gewicht omhoog en ook vaak de reflux problemen en moet dus medicatie regelmatig bijgestelkd worden aan het gewicht anders werkt het niet genoeg en zo kan het dus ook dat je op een gegeven moment toch medicatie noodig zou kunnen hebben voor hem. ja is hartstikke zielig, nu weet ik dat ik een meedenkende huisarts heb en het dus niet erg lang gaat duren .. zolang ben ik er voor haar als het maar even kan. we gebruiken nu gewoon de wipper, maxi cosi en alles bedjes staan sowieso omhoog, kinderwagen op een paar boeken. tip:in de maxi cosi zitten ze vaak erg fijn als ze veel last hebben.
Hier een mannetje met dezelfde klachten, maar ik herkende het direct. Mijn dochter had ook verborgen reflux en de huisarts wou er niet aan toen die tijd. Bleef maar hameren op krampjes enzo.. Toen via de HAP de diagnose verborgen reflux gekregen (hij zag het al binnen een minuut, zovaak kwam het omhoog) en Zantac gekregen. Dit hielp haar goed. Ze zat al op AR voeding. Nu een andere huisarts en daar ben ik gisteren heen geweest met mijn zoontje en ben direct doorverwezen naar de Kinderarts om medicatie te krijgen hiervoor. Dat wou ze zelf niet doen omdat ze van mening is dat je dan beter onder controle van de kinderarts kan staan. Vince zit nu in de fase dat hij nog wel eens een goede dag heeft, maar geloof me.. hoe langer je doorloopt hiermee hoe erger het wordt. Het zuur in de voeding uit de maag gaat namelijk de slokdarm aantasten en die gaat ontsteken. Op een gegeven moment zullen ze wellicht helemaal niet meer durven slikken/drinken.. Ik ben heeeeel blij dat mijn huisarts mij nu wel goed begrepen heeft. Huisartsen zelf hebben te weinig verstand van reflux en geven heeel vaak aan dat het krampjes zijn of gewoon een huilbaby. Overigens heeft Vince ook last van dikke ontlasting, maar dat werdt totaal niet met elkaar in verband gebracht. Dus ik snap die link ook niet helemaal. Heb het wel gisteren ook tegen de huisarts verteld maar ze zag geen link. Hij krijgt Friso comfort voeding (voor bij krampjes EN spugen) dus meer dan dit kan ik op dit moment niet doen. Vince heeft gelukkig geen last van de dikke ontlasting (poepen gaat hem makkelijk af en doet hem geen pijn), dus enkel last van de opkomende voeding. Dan zit ik soms ook echt de hele dag met hem op de arm, zoals vandaag. 1 tip. Mocht het toch verborgen reflux zijn en hij is oud genoeg ervoor dan zou ik echt een draagzak aanraden. Een perfecte manier voor een refluxbaby om snel en pijnloos in slaap te vallen. Helemaal rechtop hebben ze veeeeeel minder last van opkomend voedsel.