Alles is nat

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door wondertje1980, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    hallo,

Ik geef mijn zoontje nu 3 weken oud, borstvoeding op verzoek. Ik voed met tepelhoedje omdat hij te ongeduldig is om mijn tepel te pakken. Heb het al een aantal keren geprobeerd af te bouwen, maar tot nog toe helaas geen resultaat. Heeft u misschien nog tips hiervoor?
    Verder loopt de bv super goed, heb veel melk. Hij heeft iedere keer vorldoende aan een borst. Nu is het zo dat een borst steeds erg op spanning staat waardoor hij in het begin erg veel voeding krijgt waardoor hij zich verslikt. De voeding loopt zonder iets te doen zo in het tepelhoedje. Hierdoor heeft hij veel last van boeren en wordt echt alles nat. Nu vroeg ik me af of het misschien slim was om even de ergste druk eraf te kolven, of krijg ik hierdoor nog meer melkproductie. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
    Bedankt alvast

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat je BV goed loopt!
    Blijkbaar loopt het zo goed dat het eruit spuit.
    Ik zou in eerste instantie niet kolven maar het gewoon weg laten lopen. Laat hem even drinken, als je merkt dat er een toeschietreflex komt haal je je kindje even van de borst voor een pauze. Dan laat je de melk even wegstromen in een hydrofielluier. Als het er niet meer uit spuit laat je hem weer verder drinken.
    Ik zou inderdaad voorzichtig zijn met gaan kolven, dan stimuleer je de melkproductie nog meer.

Mirjam

Deel Deze Pagina