Ook overdag inbakeren?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kitty07, Feb 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dag dames,

Ik ben 4 dagen geleden moeder geworden van een prachtig meisje! :)
    Zoals alle baby's gooit ze het dag en nachtritme om op dit moment en maait ze ook erg veel met haar armpjes. Ze heeft al behoorlijk wat krasjes op dr snoetje staan. :(
    Nu heeft de kraamverpleegkundige ons de tip gegeven om in te bakeren.

Wie heeft hier ook ervaring mee? En helpt dit ook echt met doorslapen?
    Moeten we dit dan ook overdag doen voor het ritme of juist alleen 's nachts?
    Ben het eigenlijk vergeten te vragen........;)

2. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hoi!

Wij zijn begonnen met inbakeren toen dochterlief 4 weken oud was.
    Goede ervaringen, zeker! Ze sliep vaak kort (3 kwartier tot een uur) en kon erg moeilijk in slaap vallen. Beide verbeterden ontzettend door het inbakeren.
    Slaapjes duurden vanaf het inbakeren zomaar 3 uur, voor ons ontzettend fijn! :) En ze slaapt veel sneller in.
    Wij bakeren haar ook overdag in. Voor de herkenning, het verschil tussen dag en nacht heeft ze toch nog amper in de gaten.
    Tja en doorslapen... Hier niet, maar dochterlief krijgt borstvoeding. Dan slapen baby'tjes sowieso niet zo snel door.
    Het enige waar ik nu wel een beetje tegenop zie, is het afbouwen. Maar misschien is dat juist een teken dat dochterlief er nog niet aan toe is. Ik hoop dat zij straks uit zichzelf af en toe in de box bijvoorbeeld in slaap zal vallen en dat ik dan het vertrouwen ga krijgen dat we het inbakeren af kunnen bouwen. Altijd afbouwen voor ze gaan draaien, is de regel.
    Succes ermee!

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je meisje!

Persoonlijk ben ik geen fan van inbakeren, omdat het de natuurlijke signalen die een baby kan communiceren naar zijn verzorgers, onderdrukt. Ik vind krabben en zich wakker slaan met 4 dagen ook echt geen reden om in te bakeren. Bij onrust die al weken aanhoudt is het iets anders en sommige kindjes hebben er echt baat bij en voelen zich veilig en geborgen.

Maar in jullie geval zou ik het afwachten, ze is nog maar 4 dagen oud en in die eerste weken is het sowieso heel veel zoeken. Van een ritme is geen sprake, mijn dochter heeft tot 3 maanden door krampjes bijna altijd op mij of op mijn man geslapen. Vermoeiend, ja op een gegeven moment, maar het hoort er gewoon bij.

Toen met 3 maanden waren de krampjes over en begon ze ook door te slapen.

Wacht eerst tot je elkaar wat beter hebt leren kennen en je haar hongersignalen/ongemaksignalen feilloos kent, dan ben je weken verder en kijk dan nog eens hoe het gaat. Die eerste reflexen (krabben, maaien), verdwijnen vaak na een aantal weken.

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Of het helpt bij doorslapen voor een kleintje van 4 dagen oud? Nee... ;)

Verder eens met Nescio...

5. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Wij zijn met 4 weken begonnen en dan bij elk slaapje, want mevrouw was erg aan het maaien met haar armpjes waardoor ze zichzelf wakker maakte. Ik weet niet of het met 4 dagen al mag, geen idee. Ze slaapt 's nachts meestal niet door (soms met geluk 6 a 7 uur achter elkaar ) maar haalt het sowieso makkelijk tot haar volgende voeding. Wel maakten we haar de eerste 3 weken gewoon om de 3 uur wakker zodat ze alle voedingen binnen kreeg. Maar iedereen doet wat hij/zij het beste lijkt.

6. Annette123

Annette123 Niet meer actief

O en van dat dag en nachtritme. Volgens mij kan je dat alleen aanleren door overdag de gordijnen open te doen en het 's avonds donker te maken. Hier heeft het even geduurd voordat ze 's nachts rustiger werd, misschien ook wel gelukt door het inbakeren trouwens. In mijn buik was ze 's nachts ook al erg actief.

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ze hoeft van mij ook zeker nog niet door te slapen!
    Maar goed, het was een tip van de kraamverpleegkundige ivm het maaien met de armpjes en ook een gevoel van geborgenheid etc.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je kan het altijd doen als ze zich wakker blijft slaan of onrustig blijft, maar 4 dagen is extreem vroeg. Ik zou het gewoon aankijken en haar goed observeren, hoe is haar gedrag bij honger, slaap, krampjes, etc.

Je kan ook gaan voor een Puckababy, mocht je gaan inbakeren, dan voelt ze zich wel geborgen, maar heeft ze toch nog wat ruimte met haar armpjes.

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben onze dochter destijds ingebakerd met de puckababy toen ze 2 weken was. Toen sliep ze veel beter. Ook overdag de puck aan. Ze vond het heerlijk. Lekker geborgen. Ik ben HELEMAAL voor dat ding. Hij ligt hier nu ook weer in de kast en hoop hem heel snel weer te kunnen gebruiken :)D). Doorslapen zal met 4 dagen nog niet gaan. Mijn dochter sliep overigens wel, op BV met 12 weken door. Men zegt altijd dat dat met BV langer duurt maar hier ging dat, volledig vanzelf met 12 weken.. Ze heeft overigens tot 6 mnd in de puck geslapen. Eerst in de piep, daarna in de mini. Heerlijk. En nooit moeite gehad om hongersignalen te herkennen op tijd. Ze heeft tot 9 mnd bv gehad, ging altijd goed

Share This Page