De laatste tijd heb ik veel problemen met mn avent flessen... De melk spuit er gewoon uit... dit gebeurde wel vaker maar dan draaide ik de speen er ff af en dan was t probleem verholpen, nu moet ik t soms wel 5x los draaien voordat tie niet meer spuit... wat doe ik verkeerd??? En hebben meer mensen hier ervaring mee?
Waarschijnlijk is dan je voeding warm en de speen erg koud. Bewaar je speentjes in de koelkast? Even de fles op zijn kop houden en voeding in de speen houden voor 2 tellen. Dan zijn er geen temp verschillen meer.
De meeste flessen spuiten eerst wel een beetje, maar daarna niet meer. Misschien is dat bij jullie ook zo?
Ik ben net begonnen met aventflessen en heb hetzelfde probleem. Mijn dochtertje drinkt normaal uit medela flessen maar omdat ik nog een starterset van avent heb staan ben ik daarmee begonnen maar vind het tot nu toe vervelende flessen. Misschien een beetje rare vraag maar moet je in de speen nog een "ring" plaatsen? Ik heb er blauw/witte ringen bij maar weet niet zo goed hoe ik deze moet gebruiken.
ik had ook eerst de aventfles met ring... ik plaatste de ring op de fles (volgens mij het witte gedeelte in de fles) en dan draaide ik de dop erop.. maar ik vond het maar een onding en heb de duurdere fles van avent gekocht waar je geen ring hebt
Ik heb flessen van avent zonder ring. vind die ringen niet handig, weet eigenlijk ook niet waar ze voor dienen?? Maar hier spuit hij soms ook de voeding eruit. Als je hem een paar keer omkeert is het daarna over. Verder geen last van..
Als je de speen afspoelt onder een hete kraan voor je 'm op de fles draait dan heb je dit veel minder.
De ring in de aventfles is inderdaad tegen krampjes, in de spenen zit ook een bepaald ventiel systeem icm de ring. Zonder de ring lekken die flessen nl. Wbt spuitende flessen, ik had dat ook als mn voeding te warm was.
Nou ik ga t maar eens proberen om de fles een paar keer op zn kop te houden of de speen te verwarmen... Hoop dat t lukt!!!
En ik zou eens kijken of de fles dat nog steeds doet als je kleintje eenmaal iets heeft gedronken. Kan best zijn dat het alleen het begin is. Hier in ieder geval wel.