Heel veel honger?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door anja89, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Pfff, weet het even niet hoor...
    Ik ben van volledige BV aan het afbouwen naar flesvoeding, mijn zoontje krijgt nog 2 keer per dag BV en voor de rest flesvoeding.
    Op de verpakking van Nutrilon (hij krijgt Omneo in overleg met de HA) staat 5 voedingen á 150cc per dag.

Met de BV kreeg Milan ongeveer 7 voedingen per dag en het is dus de bedoeling dat dit dan teruggebracht wordt naar 5 flesjes.
    We zitten nu op 6 voedingen, en probeer er 4 uur tussen te laten, na een BV 3 uur.
    Maar, nu komt Milan steeds veel te vroeg alweer voor een voeding... Nu ook, hij heeft om 3 uur een flesje gehad en hij heeft nu alweer honger (volgens mij), vingers happen, de lucht in happen...
    Speentje is heel even goed, maar wordt gauw weer uitgespuugd.
    Maar als we straks helemaal op FV zitten, kan ik hem moeilijk 7 x 150cc per dag gaan geven, dat is veel te veel.

Hoe pak ik dit aan, aangezien hij op den duur toch echt op 5 voedingen per dag moet komen?
    Ik gaf BV op verzoek, maar ik probeer nu toch een beetje een schema erin te krijgen, FV op verzoek lijkt me niet ideaal.
    Kan het zijn dat hij tekort komt omdat hij van 7 naar 6 voedingen is gegaan?
    (En dan moeten we ook nog naar 5... :$)

Nou ja ik hoop dat het een niet al te onduidelijk verhaal is... Maar ik weet het even niet meer.
    Heeft iemand raad?

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hoi!
    Hoe lang doet hij over een flesje? Hij zou er minstends 15 tot 20 minuten over doen. Als hij er korter over doet dan voelt hij zich niet verzadigd. Je zou een kleinere speen kunnen gebruiken of een ander merk fles+speen.

Ik zou niet gelijk overstappen op forte, aangezien hij eerst al moet wennen aan de omneo. Misschien kan je in overleg met de HA/CB het drinken wat indikken met johannesbroodpitmeel. Dan wordt het wat dikker en doet hij wat langer over de fles.

Succes!

3. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    #3 anja89, 13 apr 2011
    Laatst bewerkt: 13 apr 2011
    Hij doet idd niet zo heel erg lang over een flesje... Meestal is hij met 10 minuten wel klaar.
    Soms 15-20 minuten maar dan zit er wel een pauze tussen omdat hij een boer moet laten.

Gebruik nu een Difrax S fles, Avent gaat nog sneller leeg.

Edit; Als hij wel wat langer over een fles doet, houdt hij het wel ongeveer 4 uur vol.
    Is het dan een idee om tussendoor gewoon een boerpauze te doen?
    Niet af en toe maar bij iedere fles.
    Zodat hij dan wel een kwartier over de fles doet?

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    volgensmij werkt het verzadigingsgevoel door echt actief drinken dat hij moet doen. Er is een nieuwe speen, de calma van medela, die werkt net als de borst. Ik heb er geen ervaring mee maar misschien is het wel wat voor jullie?
    Baby aan je borst - De PrettyMum borstvoedingswinkel biedt alles voor borstvoeding met plezier; borstvoedingskleding, kolven, borstkolven, kolfaccessoires, voedingsbeha, borstvoedingsshirt, voedingskussens, zwangerschapslingerie, positiemode, meegroe

sowieso is het fijn om tussendoor te boeren, merk dat Mart dan minder krampjes heeft.

5. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ok, ja ik laat Milan ook steeds vaker tussendoor boeren idd, omdat hij dan minder last van krampjes heeft.

Misschien is die speen wel wat idd, kan het eens proberen.
    Bedankt voor de tips. :)

Tja de ene keer doet hij er wel een kwartier over, andere keer is hij binnen 10 minuten klaar.
    En als hij er langer over doet, heeft hij ook minder snel honger ja.
    Toch eens voor andere spenen kijken denk ik maar.
    Had juist die Difrax fles gekocht omdat die ervoor zorgen minder krampen te geven.
    Maar goed, dat beweert Avent ook.
    Uiteindelijk heb ik het idee dat dat weinig uitmaakt, of je een anti kramp fles gebruikt of niet.

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Denk ik ook hoor dat de fles niet veel uitmaakt. Ik heb vanaf het begin Avent. En Mart had tot een paar weken terug echt veel krampjes en nu niks meer. En we hebben nog steeds dezelfde fles. Wel een paar weken infacol gebruikt, nu niet meer nodig..

7. adi

adi Niet meer actief

Een kindje dat BV gewend is drinkt heel krachtig. Hij is gewend om krachtig te zuigen en drinkt daardoor snel zijn fles leeg. Daarnaast drinkt hij waarschijnlijk datgene wat je hem aanbiedt, dat heet 'doordrink effect'. Bij de borst gaat de melk langzamer stromen als de borst bijna leeg is, en moet hij harder werken. Dan krijgt ie ook tijdig het signaal dat het bijna 'op' is. Bij de fles heeft ie dat niet, de melk stroomt even hard, en is ineens 'op'.

Als je kindje gewend is aan meer voedingen kun je ervoor kiezen om hem minder aan te bieden per keer. Dan je dan op meer flessen uitkomt.

Of langzamer afbouwen, zodat het voor hem geleidelijk gaat? Dat je bijv eerst de fles geeft, en als hij zich een uur later meldt dan de borst? Dan zal hij niet heel veel drinken aan de borst, maar wel zijn behoefte verzadigen?

8. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Langzamer afbouwen lukt helaas niet.
    Ik wilde er 6 weken over doen (ook om de overgang voor hem makkelijker te maken) maar mijn productie is na 2 voedingen afgebouwd te hebben al zodanig gekelderd dat ik nu nog maar genoeg heb voor 2 voedingen per dag.
    Die kolf ik af en geef ik hem in een flesje omdat Milan niet meer aan de borst wil drinken.

Maar ik heb nu een speen met een kleiner gaatje op de fles (toch wel weer Avent!) en het gaat nu beter.
    Hij heeft vandaag iedere keer bijna 20 minuten over een fles gedaan.
    Lag het dus toch aan de Difrax fles met een te groot gaatje.
    Wel balen, want ik vond de Difrax flessen wel fijner voeden zelf.
    Maar volgens mij kan daar alleen een standaard speen op of zo'n 1-2-3 speen en die zijn dus te groot.

Voor nu maar even met Avent verder.
    Bedankt voor de antwoorden, ik wist echt niet dat het kon komen omdat Milan zo snel dronk uit die andere fles! :)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn ervaring is dat bv kindjes inderdaad heel krachtig drinken, zo klein mogelijke speen is aan te raden ( Dochter is 4 maanden en drinkt nogsteeds op een newborn speen ) eventueel boeren tussendoor en anders inderdaag "gewoon" 6 flessen van 120 aanbieden ipv 5 van 150. Voor een BV baby is het heel vreemd om ineens naar 5 zulke grote voedingen te moeten, dus je kan het misschien geleidelijk doen, 6x120 en dan na een poos naar 5x150. Succes!

10. adi

adi Niet meer actief

Mijn kindjes zijn 20mnd en drinken hun ene fles nog steeds met een newborn speen ;)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Qua speen, gewoon een newborn speen, of een Medela Calma.

Overigens MOET je kind helemaal niet naar 5 flessen. Hij mag echt wel 7 flessen op een dag hoor. Je verdeelt dan de totale hoeveelheid van een dag gewoon over 7 flessen.

Deel Deze Pagina