Hallo allemaal, Ik zal even de situatie voorleggen.. Mijn kleine meisje is nu 5 weken oud en vanaf begin af aan gaf ze af en toe mondjes melk terug (heel normaal verder). Sinds een aantal dagen heb ik echter het idee dat ze er meer last van heeft gekregen. Na de ene voeding spuugt ze vrijwel niet, na een andere wat meer. Ook heeft ze soms momenten na de voeding, soms direct, soms wel 15 min later dat ze begint te huilen en ook dat ze een soort van met haar tongetje wat aan het wegsabbelen is. Vaak loopt ze op zo'n moment ook rood aan en ik zie aan haar gezicht dat er dan wat dwarszit. Soms komt er dan inderdaad nog wat melk terug. Na een voeding valt ze of snel in slaap of ze valt in slaap, maar is dan ook snel weer wakker en blijft dan een beetje rommelen/huilen. Ze kan overigens wel goed op haar rug liggen. Ik geef standaard flesvoeding. Ze doet zo'n 15-20 min over de fles, we laten haar tussendoor boeren en houden haar 20-30 min omhoog na een voeding. Nu lijkt dat overeind houden na een voeding trouwens weinig uit te maken, soms spuugt ze dan alsnog. Nu vraag ik me af: zou dit reflux kunnen zijn? Het is zo onregelmatig namelijk..
Als ik je verhaal lees dan zou dat best kunnen. Vraag eens bij het cb of je johannesbroodpitmeel mag toevoegen. Dit dikt de voeding wat in, waardoor het minder makkelijk terug komt. Evt ook bedje wat omhoog bij hoofd eind, zodat het bij het slapen ook minder makkelijk terug loopt.
@bonnie1: cb adviseerde om de voeding omlaag te doen om te kijken of ze dan minder zou spugen, over verdikken voeding heeft ze niet gesproken. verder vonden ze t niet zo heel schokkend omdat t niet bij elke voeding gebeurt en ze er niet overdreven last van lijkt te hebben. zal t wel in de gaten houden (want zit me toch n klein beetje 'dwars')
De ene baby spuugt wat meer als de ander. Je zou er wat jbpm in kunnen doen om de voeding wat in te dikken, Kijken of dat helpt. Maar als jij denkt dat ze er echt last van heeft zou ik even naar de huisarts gaan en evt verwijzing voor ka vragen.