Mijn zoontje krijgt volgens mij een kiesje! Kan dit?? Ik zie twee witte puntjes op zijn onderkaak, rechts achter in. Het is echt kies-achtig, wit en hard. Normaal is toch eerst de ondertandjes?
Ik denk dat het in theorie wel kan, aangezien bijna alles kan, maar de kans dat een kies al eerste doorkomt lijkt me wel vrij klein. Meestal komen inderdaad eerst de onder en boven voortanden en de tandjes ernaast. De volgorde is niet bij ieder kind precies hetzelfde, maar de kiezen komen meestal toch pas later door. Ik heb bij mn dochter ook wel eens gedacht dat er een tand aan zat te komen toen het niet het geval bleek te zijn. Misschien was het toch van iets anders (kleine aftjes bij een verkoudheid?, melk/etenresten ). En anders heb je een heel bijzonder kindje met een hele bijzondere kies
Misschien een snij tand. Maar mij verbaast niks meer. Had hier een zoon die geboren is met een tand dus. Ik verbaas me nergens meer over. Blijft wel altijd leuk om te vertellen.
kan hoor. hier wel eerst twee ondervoortandjes en vlak daarna twee bovenkiezen. ook een vreemde volgorde
Wat niet kan is nog nooit gebeurt, zei mijn oma altijd. Maar het is wel degelijk mogelijk. Je hebt de meest voorkomende volgorde en dan alle uitzonderingen op de regel.
Het zijn geen melkresten of iets anders. Ik zal eens proberen een foto te maken. Wel lastig, want ik moet zijn mondje goed ophouden om het te kunnen zien.
Oh, dan maak ik me geen zorgen meer.. mijn zoontje heeft sinds kort de 2 middelste ondertanden (centrale snijtand) en nu lijkt er boven een laterale snijtand (die dus naast de middelste tanden zitten) door te komen.. @Stier11, succes, de kiezen schijnen altijd het vervelendst te zijn!
hier dacht ik dat ook, maar dat was niet zo. je ziet wel de witte puntjes denk dat jij die ook ziet maar volgens mij heeft elk kindje dat. mijn dochter haar tanden groeien ook niet volgens schema, ze heeft 2 ondertandjes en 2 boven tandjes alleen dan niet de middelste 2 haha! ze is een draculatje.