mijn dochtertje van 6,5 week is bijna nooit echt tevreden/rustig na de voeding (borstvoeding via de fles). In de uren die volgen zijn er periodes dat ze zich strekt (en krijst), met haar hoofd draait, af en toe ineens een gil, piepen, soms bubbeltjes blazen, boert slecht, smakken, tong uitsteken, vaak na de voeding de hik. Maar ze slaapt goed (soms niet, dan heeft ze last van windjes/kramp), geeft mondjes terug maar spuugt niet (verborgen?) en ruikt ook niet echt zuur uit haar mond... sNachts heeft ze hier amper last van, maar we zitten wel na elke voeding minimaal een half uur rechtop, dan is ze wel wat onrustig, als ze eenmaal slaapt is het goed en slaapt ze (alleen snachts) een paar uur achter elkaar. wie kan me helpen? ik wil zo graag dat ze tevreden kan zijn.
klinkt bekent, ons zoontje van 4 weken heeft dus wel reflux en al deze symptonen. Het cb heeft ons toen nutrilon comfort of forte toegeschreven, echter zijn deze voor darmkrampjes en koemelkallergie en zorgen alleen dat de voeding sneller de maag door gaat, met als gevolg dat je kindje dus meer honger krijgt.. niet echt een oplossing dus.. gelukkig wist ik dit en zijn we met nutrilon a.r voeding begonnen, hij heeft zoveel minder last het lijkt wel bijna weg. Ik zou het eens proberen als ik jou was en kijken hoe ze er op reageerd.. het is hier een wereld van verschil. Eindelijk me rustige tevreden mannetje weer terug.
TS geeft BV Wat je kunt doen, is de BV indikken. Kan gewoon met johannesbroodpitmeel. Dat heb je van nutrilon, dan heet het nutriton, maar daar zitten een aantal toevoegingen in. Je kunt het ook bij de reformzaak halen van Natufood en dan is het puur de johannesbroodpitmeel. Leuk detail is dan dat je daar ook minder van nodig hebt voor het indikken.... Nutrilon A.R. is overigens niets anders dan gewone standaard kunstvoeding van nutrilon, waar de JBPM al doorheen gemengd zit.