Aantal voedingen ivm onrust

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fl01, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Onze zoon is bij 38 wkn geboren (3260 gr) en is nu 10 wkn oud en ca 6 kg. Hij heeft een redelijk vast schema, met ca om de 4 uur voeden, zeg 7.30-11.30-15.30-19.30-23.00-3.30. Met deze 6 voedingen lijkt hij wel voldoende te hebben. Echter na de voeding van 15.30 gaat hij vaak een uurtje slapen, maar daarna begint het gehuil, eigenlijk zo'n beetje tot de volgende voeding. Soms wordt hij met een speentje rustig, maar ook niet altijd.
    * Is het aantal voedingen ok?
    * Zou het nodig/verstandig zijn hier een extra voeding in te zetten ?(heb dat in het begin gedaan, maar dan waren die drie voedingen in de avond/middag een beetje halve voedingen waarbij hij niet goed en kort dronk)
    * na 19.30 gaat hij vaak wel goed slapen en maak ik hem om 23.00 wakker. Hadden dit eerst later staan (23.30/23.45) maar iemand gaf me de tip juist eerder te voeden waardoor ze in de avond zo vol raken dat ze mogelijk de nacht langer doorslapen. Is dit vaak het geval of kunnen we hem toch beter zelf het ritme laten bepalen?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Niet op de klok kijken en voeden wanneer hij er om vraagt.jij pakt toch ook iets tussendoor als je honger of dorst hebt.

3. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat hij het eind van de middag/avond wel nodig heeft om te clusteren.

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Niet te strak aan het schema vasthouden, maar voeden op verzoek. Alleen zou ik hierbij wel een minimum tussentijd aanhouden van 3 uur. Andersvheb je kans dat hij steeds hele kleine beetjes gaat nemen ipv juist langer doorslspen.

Er wordt hier een vergelijking gemakt met jezelf. Maar ook voor je eigen ritme is het beter 3 hoofdmaaltijden aan te houden en daartussen 1 tussendoortje. Dus niet heel de dag door kleine beetjes.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.950
    113
    Vrouw
    #5 Zoe123, 2 jan 2014
    Laatst bewerkt: 2 jan 2014
    Borsrvoeding op verzoek is borstvoeding op verzoek.
    Kleine beetjes,grote beetjes,het kan en mag allemaal!
    Ook om de 2,5 uur drinken is heel normaal.
    Het eetpatroon van baby's verschilt enorm.
    Mijn jongste dochter was ook een snacker,die dronk veel kleine slokjes.
    Ze sliep met 17 weken netjes de nacht door.

3 hoofdmaaltijden met tussendoortjes qua ritme,daar hoef je
    met 10 weken nog helemaal niet bij stil te staan.Is er ritme:prima!
    Niet? Ook niet erg

TS natuurlijk kan je een keertje extra aanleggen!
    Kijk gewoon of daar behoefte aan is.
    En wat betreft "vol" raken...een kindje drinkt tot hij vol zit.
    Is ook meer een kv ding,qua ophogen van de laatste voeding.
    Je zal merken dat het zich vanzelf regelt.
    Ik denk dat je nu een mooi schema hebt! :)

6. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Lieke1989 : Het huilen lijkt niet van de honger te zijn, omdat dit vaak al begint vlak na een voeding. Ik hoef echt niet precies die tijden aan te houden, hij doet het zelf eigenlijk zo netjes. Behalve in het begin van de avond dus.. Maar misschien wel soort van clusteren.. Heb gisteren wel een voeding tussendoor gedaan, daarna bleef hij ook nog mopperen, maar hij heeft uiteindelijk wel de nacht doorgeslapen van 23.00 tot 6.00. Toeval of niet, het was heerlijk een nacht doorslapen...

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zeker fijn een nacht doorslapen.

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Klinkt idd alsof hij in de middag wil clusteren. Ik zou er aan toegeven, is goed voor je melkproductie. En lekker bij je houden (draagdoek eventueel)

9. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hier een kleine beetjes drinker, die de eerste weken wel 12 voedingen per 24 uur kreeg. Maar slaapt vanaf 7 weken van 24:00 tot minimaal 8:00 uur door! (overigens, als ze 's nachts nog wel zou willen drinken, of straks weer gaat drinken 's nachts geen probleem!)

Zolang je kindje goed groeit, vrolijk is, en genoeg plasluiers heeft, is alles tussen de 5 en 50 voedingen per dag prima ;)

Clusteren heeft Nora ook een paar weken gedaan, vaak tussen 17:00 - 19:00 net een rottijd ivm koken/eten/afwassen, maar clusteren is heel natuurlijk! Belangrijk voor je kindje en voor je productie. Mijn tip... Niet op de klok kijken! Lekker aanleggen, en geloven in de volgende zin: "Het gaat weer voorbij!" ;)

Deel Deze Pagina