Baby 6 mnd doet "vreemd" met hoofdje s'nachts /s'avonds slapen, houd zichzelf wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lientje1985, Jun 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

Apr 18, 2016
    789
    5
    18
    Female
    NULL
    Limburg
    Hallo dames,

Mijn dochtertje is nu 6,5 mnd.
    Sinds ongeveer 2 weken is het slapen een regelrechte ramp :(
    Dan heb ik t wel alleen over de avonden / nachten, overdag slaapt ze heel zoet in zodra ik haar in der wiegje leg.

Ze wilt sowieso altijd met haar hoofdje tegen de bovenkant van de wieg aanliggen, dus zo leg ik haar al standaard neer bij het slapen en overdag is er dan dus ook geen probleem.

Maar sinds 2 weken zijn de nachten omgeslagen.
    Ze slaapt bij mij in bed en krijgt de borst als we gaan slapen.
    Dan valt ze ook aan de borst in slaap, maar begint binnen een paar minuten met draaien met haar hoofd, daarna draaien met haar lijfje en ze "gooit" als t ware haar gezicht omhoog en ligt dan gestrekt met haar hoofd omhoog.
    Dat was voor mij een teken dat ze hier dus ook met haar hoofdje tegen de bedrand aan wilt liggen, maar niks lijkt minder waar.
    Dit is niet wat ze wilt ? ze word wakker en als ik niet heel gauw iets doe ( aan de andere kant van mij leggen, speen geven ) dan is het huilen geblazen en ze houd niet op !

Dus ik probeer haar dan op een andere plek te leggen, maar ook dan blijft ze wiebelen en draaien, waardoor ze weer wakker word.
    Ik heb contact met het Cb gehad en heb al van alles geprobeerd ... :confused: ( zelf in slaap laten vallen zoals overdag, dus niet aan de borst in slaap laten vallen maar losmaken als ze klaar is, papvoeding geven, geen speen geven / juist wel een speen geven, negeren, wel inbakeren / niet inbakeren / tegen het hoofdeind aanleggen om te slapen zoals in haar wieg, in haar wiegje laten slapen zoals overdag )

Ik ben echt ten einde raad, ik heb geen idee wat ik verkeerd doe en wat ze nou bedoelt :(
    Heb al wat opgezocht over hoofdrollen bij baby's , hier lijkt het op maar verschil is dat mijn dame er wakker van word en andere kindjes het juist doen om in slaap te vallen.
    Heb er ook al aan gedacht om haar te laten onderzoeken i.v.m dat het iets medisch kan zijn, maar dan moet ze er overdag met het slapen toch ook last van hebben ?
    Kan er op Google ook echt niks over vinden, iemand enig idee of ervaring hiermee ??

Alvast heel erg bedankt !

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Geen ervaring, maar 6,5 maand is een beruchte periode. Mijn twee kinderen zijn, na te hebben doorgeslapen op 12 weken, beginnen te spoken met 6 maanden. Ze werden tot 14 maanden elke nacht een paar keer wakker. Vaak voor een voeding (bv). Wat doe je eraan? Niets, behalve het je zelf zo makkelijk mogelijk maken. Leg haar naast je (in bed) en als ze onrustig is, neem haar bij je, voed haar, leg haar weer terug. Het gaat echt vanzelf over. Hopelijk duurt het bij jou korter dan bij mij, maar op een gegeven moment gaat je lichaam er ook in mee.

CB adviseert vaak laten huilen, pap geven of dingen als inbakeren (op 6 maanden nog?), maar mijn ervaring is dat het gewoon bij de ontwikkeling hoort en dat je er niet veel aan doet.

3. lynole

lynole Fanatiek lid

Nov 22, 2014
    1,433
    587
    113
    Female
    Vervelend dat je dochter niet goed slaapt.

Dit gedrag was bij onze dochter het teken dat ze op haar zij/buik gelegd wil worden om te slapen.

Hopelijk vindt je snel een oplossing

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,335
    8,340
    113
    Amsterdam
    Als ik het goed begrijp slaapt ze overdag in haar wiegje wat goed gaat en snachts bij jou in bed? Zou je het dan niet kunnen proberen haar snachts ook in haar wiegje te leggen?

5. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

Apr 18, 2016
    789
    5
    18
    Female
    NULL
    Limburg
    @Nescio Bedankt voor je bericht : )
    Cb ben ik ook niet zo'n grote fan van, maar als je echt wanhopig bent vraag je zelfs hun om advies haha !
    Hmm berucht dus he ... zoiets merkte ik al een beetje ja

@Anke1988 Bedankt voor het meedenken! Dit ga ik zeker proberen vannacht

@Siepie85 Ja klopt , overdag ligt ze in haar wiegje en s'nachts bij mij.
    S'nachts in der wiegje hebben we ook al geprobeerd , maar dan hebben we hetzelfde probleem als in bed, dan gaat ze onwijs draaien en woelen en word ze wakker ....
    Maar bedankt voor t meedenken !

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,006
    113
    Gek idee, maar collegaatje met ukkie van 11 maanden had zo'n zelfde iets. Manneke had gewoon kriebel op zn koppie, zou t zoiets misschien kunnen zijn? Die gaat nu zekerheidahalve ook op zoek naar ander wasmiddel overigens.

7. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

Apr 18, 2016
    789
    5
    18
    Female
    NULL
    Limburg
    Even een update van vannacht ;

Ik durf nog niet echt te hopen, maar wat het voor nu op lijkt is dat ze dus inderdaad op haar buikje wilt slapen :)

Heb haar vannacht na het drinken op haar buikje laten rollen en ze was zo weg, zonder mokken, zonder huilen, zonder wiebelen of rollen ... kon me ogen niet geloven, heb een halfuur naar der liggen kijken ... :oops:
    Ze is in de nacht maar 1 x gekomen voor een voeding, daarna weer op haar buikje gerold en tot 07.30 doorgeslapen :D

Wil jullie heel erg bedanken voor de tips & het meedenken, ik wist zelf echt niet meer wat ik nog voor haar kon doen en als je kind ongelukkig is .... :(
    We gaan vanavond weer vol frisse moed naar bed ! :D

Share This Page