baby 11 weken is erg onrustig, huilt veel en slaapt overdag erg slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door karlijntjev, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karlijntjev

karlijntjev Actief lid

2 mei 2011
    366
    0
    16
    Boxtel Noord Brabant
    hopelijk hebben jullie wat tips en advies want deze mama weet het even niet meer.....

onze kleine man is morgen 11 weken oud en het is een heerlijk mannetje en zou hem voor geen goud meer willen missen maar echt lekker loopt het hier thuis niet..
    In het begin sliep de kleine al meteen goed in zijn eigen bedje zowel overdag als snachts. Ooit moppert hij wel even 5-10 min maar nooit in de avond. Ook volgen we vanaf het begin al echt een regelmaat van wakker worden - fles geven - knuffelen - spelen - verschonen - naar bed
    Tussen de 5 en 6 weken werd hij voor het eerst eigenlijk echt heel onrustig en zijn we begonnen met inbakeren en omdat hij altijd honger had zijn we nutrilon fort gaan geven met wat nutriton. Hij huilde eerst bijna altijd als we hem in bed legde overdag en werd ook altijd krijsend wakker maar toen werd het wat beter. En met krijsen bedoel ik dus echt vuurrood aanlopen en mega hard huilen en zo goed als niet te troosten.
    Het ging even 1 a 2 weekjes wat beter maar daarna ging het snel berg afwaarts. als we hem na de laatste voeding in zijn bedje leggen slaapt hij wel altijd zonder problemen en kan hij dus goed van 23u tot 6u slapen en ook na zijn eerste flesje leggen we hem terug en slaapt hij ook zonder problemen verder tot een uur of 9. Dan wordt hij meestal nog wel vrolijk wakker maar dan gaat het van kwaad tot erger richting het einde van de dag.
    Ik wou heel graag borstvoeding geven maar ik produceerde niks dus we moesten gedwongen flesvoeding geven. Dit houdt dus in dat ik wel maar een bepaalde hoeveelheid voeding per dag aan de kleine man mag geven. Ik geef nu 5 flessen van 180+6.
    Om 9u is hij eigenlijk te vroeg voor zijn voeding en probeer ik te wachten tot 10 u. Maar goed dat is dus eigenlijk niet goed want dan wijk ik af van de vaste routine...Als hij dat flesje heeft gehad en weer toe is aan bed dan krijst hij alles bij elkaar als ik hem in bed leg en met een beetje geluk slaapt hij binnen het half uur na veel troosten maar vaak valt hij pas in slaap als hij na dat half uur nog niet slaapt bij mij op de arm en slaapt vervolgens maar zo'n 45 min. Maar goed als hij dan wakker wordt kan ik hem geen eten geven. en dat riedeltje herhaald zich tot in de avond en hij voor de nacht naar bed moet. ik probeer om de 3.5 a 4 uur te voeden maar echte duidelijke honger signalen zie ik eigenlijk nooit omdat hij zo vaak zo hard boos/overstuur huilt...
    Het maakt deze mama iig gruwelijk onzeker omdat ik gewoon niet weet wat er met hem is of hoe ik hem op zijn gemak kan stellen en weer lekker in zijn bedje kan laten slapen... Over 2 weken moet ik weer werken en dan kan ik hem niet troosten en heel de dag rond dragen... het breekt mijn hart om hem zo achter te moeten gaan laten bij mijn schoonouders en ouders....

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Volgens mij zijn het gedeeltelijk sprongetjes waar hij last van heeft omdat ik lees dat het rond week 5 en6 erg was, toen even beter en nu weer erger dus misschien het 12 weken sprongetje
    Je hebt sprongetjes rond week 4,8 en 12 volgende rond week 19.

Verder vind ik de flesjes heel erg hoog, 180cc is best veel.

Je voed denk ik niet helemaal op verzoek?
    Probeer hem zoveel mogelijk op verzoek te voeden, dat is veel gemakkelijker voor hem en geeft meer rust

3. karlijntjev

karlijntjev Actief lid

2 mei 2011
    366
    0
    16
    Boxtel Noord Brabant
    hij was al een grote knul met de geboorte en is dat nog steeds is al 62 cm met 6700 gram. Hij volgt gewoon netjes zijn eigen groeilijntje dus hij is niet ineens te hard gegroeid gelukkig maar daarom krijgt hij die flessen.

Het voeden op verzoek wil ik heel graag alleen huilt hij overdag zoveel dat ik zijn honger signalen gewoon niet meer opgepikt krijg tot de 5 a 6 weken smakte hij duidelijk en begon hij zijn vuistjes op te eten zeg maar, dat doet hij niet meer... tips misschien waar ik op kan letten?

En ik was al bang dat het leek alsof zijn 8 weken sprongen gewoon doorloopt in zijn 12 weken sprong maar rust na die sprong heb ik niet gehad.....

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het zou kunnen dat je zoontje wat last heeft van lichte reflux, als ik je verhaal zo lees. Dat wordt vaak verward voor hongersignalen, maar is dan opkomend maagzuur, dat je kindje weg wil drinken.
    De oplossing zit 'm dan niet in MEER voeding gaan geven, maar juist in kleinere hoeveelheden per keer, voeding indikken, goed laten boeren tijdens en na de voeding, een half uur rechtop houden na de voeding en het bedje ophogen.
    Kijk eens of het beter wordt als je dat gaat doen, zou ik zeggen.

Deel Deze Pagina