Niet slapen op eigen kamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joolz, 28 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Hallooo lieve mama's,

Ik snap t niet meer...

Ons zoontje van 1.5 jaar heeft verborgen reflux gehad. Dit betekende voor het slapen: niet plat willen dus bij mama of papa. Niet meer in bed of box willen uiteindelijk (negatieve associatie). Met heeel veel moeite hebben we hem in bed gekregen. Daarna geleerd zonder ons te gaan slapen. Na de fles moest hij minimaal half uur rechtop en viel dan dus in slaap waardoor hij ons daar nog lang voor nodig had ook toen de reflux er niet meer was.

Tot 1 jaar op onze kamer gehouden daarna langzaam geprobeerd in zijn kamer te laten slapen. Ging redelijk maar was soms wel aan het gillen in zijn kamer. De laatste 2 maanden is het echt drama. Hij gilt alles bij elkaar. Laten huilen heeft geen zin hij houdt vol en gaat daarna helemaal niet slapen.

Het rare is: leggen we hem in een camping bed in onze kamer: slaapt als een roos en we hoeven er ook niet bij te blijven tot hij slaapt. Je kan weglopen zonder drama meneer is stil en gaat slapen. Slaapt hele nachten door en wordt pas 8 uur wakker. We hebben al het mogelijke al gedaan in zijn kamer. Bedje verschoven, erbij gaan liggen, gekeken wat hij misschien eng vindt maar we komen er niet achter....

Help?

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Dan misschien het campingbedje op zijn kamer, op de plek waar nu zijn ledikantje staat?

Vero0504 en Joolz vinden dit leuk.
  3. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Ook al geprobeerd! Ook gillen...:(

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    In campingbedje in eigen kamer al geprobeerd?
    Het campingbedje is "bekend" , mss is dat de truc?

Edit...zie dat dat al ggeprobeerd is

Joolz vindt dit leuk.
  5. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18

6. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Ja en het stomme is dat zijn camping bed er dus pas is sinds we gingen proberen hem op zijn kamer te laten slapen. Voor de zekerheid neergezet als niet lukte zodat ie niet in ons bed hoefde.

Bij de opvang slaapt ie overigens ook gewoon... is overdag thuis ook nogal een drama vaak.

7. Betsy

Betsy Niet meer actief

En als je naast hem gaat liggen op een matras terwijl hij in zijn (camping)bed ligt? Lampen uit en zelf ook je ogen dicht doet. Gaat hij wel liggen of is het dan ook huilen?

8. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    In zijn eigen kamer gaat hij huilen. Uiteindelijk wel ogen dicht maar als je ook maar aanstalten maakt om weg te gaan is het gelijk gillen. Of hij houdt zichzelf gewoon wakker. Dan vallen die oogjes steeds dicht en ineens doet ie ze wagenwijd open om te kijken of je er nog bent.

9. Betsy

Betsy Niet meer actief

En als je blijft liggen tot hij slaapt? En pas dan weg gaat? Misschien een paar dagen volhouden zodat hij zich weer veilig genoeg voelt om zelf in slaap te kunnen vallen?

10. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Ook geprobeerd maar dan gebeurt het volgende: na ongeveer 40 min wordt ie wakker en gaat ie no way meer slapen.
    Leg ik m weg, alleen, in onze kamer. Geen gepiep. Gaat liggen ogen dicht en gaat zelf slapen.

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Lastig... Ik zou dan ook doen wat Betsy zegt. Maar dan misschien een hele slaapcyclus blijven. Als hij dan na 40 min wakker wordt en merkt dat je er nog bent, gaat hij misschien wel weer slapen. Je hoort hem dan ook vast al wel een beetje wakker worden en kan paniek voor zijn door hem over zijn bolletje te aaien en toe te fluisteren dat hij weer lekker kan gaan slapen.
    En anders voorlopig maar in het campingbedje houden op jullie kamer en over een tijdje weer proberen.

Joolz vindt dit leuk.
  12. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ja zou ik ook doen. Als het echt niet lukt dan volgende maand maar weer een nieuwe poging...

Joolz vindt dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Afdeling stupide ideeën: nachtje van kamer wisselen? Kleine in jullie kamer en jullie in die van de kleine? Jullie slaapkamer ruikt naar jullie, zijn kamertje zal dat niet hebben. Kan je gelijk luisteren of de radiator oid herrie maakt.

Speelkwartiertje in bed, super leuk speeltje mee t ledikantje in bijv. niet om te slapen daarna maar om de associatie bed is leuk er ook een beetje er in te krijgen.

Tshirt met je luchtje om t matras.

Roodborstje2 en Joolz vinden dit leuk.
  14. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Toevallig zei ik dat net! Anders maar wisselen van kamer. Je gaat bijna denken dat ie iets ziet ofzo. Ik moet wel zeggen dat ik zelf erg onrustig in slaap kom als ik in zijn kamer lig.

15. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als je zelf ook last hebt in zijn kamer Is er toch wel iets aan de hand daar zou je denken.
    Zitten er daar vlak bij telefoons, televisies, modems, dat soort dingen? Sommige mensen hebben daar echt last van met slapen.

Vero0504 en Joolz vinden dit leuk.
  16. manaolana

manaolana Niet meer actief

Zijn bedje op jullie kamer ipv campingbedje? Hem dus eerst laten wennen aan zn eigen bed en daarna het bed naar zn eigen kamer verplaatsen?

Tijdelijk ruilen van kamer vind ik ook geen gekke gedachte. Wie weet waar je achter komt.

17. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Vanaf 5 maanden sliep hij in zijn ledikant op onze kamer. Daar zou hij toch aan gewend moeten zijn?

Van kamer ruilen of bij hem slapen inderdaad is nog t enige wat we kunnen bedenken. Ik heb zelf wel in zijn kamer geslapen apart van mijn man en hem toen hij kleiner was en sliep niet lekker daar. Maar ja waarvan? Niks geks verder.

18. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Waarom moet hij in zijn kamer slapen? Ik zou hem in het camping bedje bij jullie laten. Hij beseft zich misschien dat hij daar bij jullie ligt en dat is vertrouwd en veilig. Hij is nog zo jong.

19. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ieder zn ding hoor en als je (lang) samen wilt slapen prima maar ik vind 1,5 jaar niet “zo jong”. Ik zou tegen die tijd echt mijn slaapkamer voor mezelf willen hebben.

Pipo30 en Chelsey88 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina