Beste, Ons mannetje is nu 2 weken en 5 dagen. Afgelopen maandag gewogen en was toen 3800 kg. Hij drinkt om de 3 a 3,5 uur overdag en 3 tot 4 maximaal in de nacht. Hij drinkt per keer 90-115 cc overdag. Eind avond en de nacht en vroege ochtend wordt hij zelf wakker voor zijn fles maar dan drinkt hij meestal 75-95 cc maximaal, meer wil hij niet (te slaperig), dat betekent wel dat er nachts meestal maar 3 uur tussen de voedingen blijft. Is dit goed? Hoe kan ik dit veranderen zodat de slaapjes s nachts langer worden? Als ik het rek, werkt het alleen averechts dan is hij vervolgens te moe om genoeg te drinken. Een ander moeilijk punt is, dat hij tijdens het drinken zo slaperig wordt, ik moet hem tussen vaak steeds wakker houden. Soms behoorlijk gedoe en s nachts krijgt hij daardoor zo gewoon te weinig binnen en wordt dan soms al na 2 uur wakker. Overdag is hij na het drinken gewoon weer helemaal even alert, dan is het slaperige weer helemaal weg. Is dit zo slaperig worden tijdens de voeding normaal?
Hi PukjePuk, Bedankt voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Groetjes, Samara - Nutricia voor jou