Wanneer aanmelden psz?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door BuffySummers, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn zoontje is nu bijna 1 en ik vraag me eigenlijk af of er voor psz ook wachtlijsten zijn.?
    En wanneer moet je je kindje opgeven? Of wanneer hebben jullie dat gedaan?
    Ik ga binnenkort verhuizen en echt tegenover mijn flat zit een psz, ik ga ze sowieso maandag bellen, maar was even nieuwsgierig hoe jullie dat gedaan hebben.:)

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier is maar een klein dorpje en heb zo'n 4 maanden gewacht.
    Denk dat t per stad/ dorp wel verschilt.
    Ik vond 2 zelf wat vroeg dus pas met 2 ingeschreven, vond t ideaal. Geen gehuil en niks gehad, maar ook dat verschilt per kindje

Hier kon je gewoon tijdens de openingstijden naar de psz toe gaan, kind even laten snuffelen en inschrijven.

3. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik zou even informeren.
    Hier moest hij een jaar van te voren ingeschreven staan.

4. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Even iets anders: ik vroeg mij eigenlijk af wat de meerwaarde van een psz is?? Mijn zoontje word 2 dagen per week opgevangen door oma en gaat 1 dag naar het kdv. Moet ik hem dan ook nog bijv 1 ochtend per week naar een psz doen?
    Of is de psz meer voor kindjes die niet naar een kdv gaan?

Sorry Aaliyah, heeft niets met jou vraag te maken. Maar ik kom het steeds vaker tegen en vroeg het mij toch af..

Bedankt alvast!

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    mijn dochter gaat niet naar een kdv en heeft als vaste gastouder oma.
    Voor haar ontwikkeling vond ik het wel fijn. Het is hier een klein dorp dus de kindjes van de psz komt ze straks ook gedeeltelijk bij in de klas op de basisschool. Ze vind t leuk om met andere kids te spelen enz.

Als ze op een kdv gezeten had dan had ik zelf geen psz gedaan. Dat had ik dan niet nodig gevonden

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee gaat niet naar een psz ,maar toen ze net was geboren zei de buurvrouw al dat als ik haar er heen wou hebben toen al moest laten inschrijven.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb even gegoogled en er zitten wel aardig wat psz hier.
    Mijn zoontje gaat niet naar het kdv dus vandaar, anders zou ie nl ook niet naar een psz hoeven;)

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Vergeetn niet dat een kdv echt heel iets anders is dan een psz.
    Een kdv probeert een thuis situatie te bieden, en op de psz zijn ze echt met de ontwikkeling bezig.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi
    We willen ons dochtertje ook naar de psz laten gaan. Ik had al eens op het cb gevraagd of zij wisten wanneer je kan op geven. Zij zeiden dat je met 1½ jaar op kunt geven. Over wachtlijsten zij ze dat dat heel verschillend is. Nu zit de psz heel dichtbij ons, dus kan zo eens een keer heen lopen.

Ons dochtertje gaat niet naar een kdv, dus de psz lijkt mij dan wel geschikt voor haar, een mooie aanloop voor de basisschool dacht ik.

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik verbaas mij er eerlijk gezegd over dat mensen het verschil niet weten tussen psz en kdv.
    Hier kon je je kind met 2 jaar opgeven, en dan was het wachten op een plekje. Mijn zoontje kon meteen terecht.

11. Tink

Tink Niet meer actief

Wij waren dus duidelijk te laat met inschrijven. Heb dat gedaan toen ukje bijna 2 was, en toen bleek er een wachtlijst van bijna een jaar. Als het gaat zoals ze verwachten is ze dus pas ergens in oktober aan de beurt. Dan is ze bijna 3.
    Maar ze hebben ook gezegd dat er maar 1 kindje 'tussenuit' hoeft te vallen (door verhuizing of whatever) en dan mag ze in mei al komen. Dus daar hopen we stiekem een beetje op, al hebben we nog niks gehoord ;)

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier riep CB steeds dat je ze moet opgeven wanneer ze 1 jaar zijn. Staat ook gewoon in het groeiboekje van het CB.

Ik heb haar opgegeven toen ze ruim 1 was, en gevraagd of ze tot haar 3e mag wachten voor ze opgeroepen wordt (ivm komt buikbaby).

13. Tink

Tink Niet meer actief

Tsja, bij de 4e lees je dat boekje niet meer zo goed blijkbaar :D :D :D

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik lees nooit in het cb boekje..heb niet zoveel met het cb.....;)

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook niet zoveel met het CB maar sommige dingen zoek ik wel eens op. ;)

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hihi ja dat is wel slim:)

17. namya

namya Niet meer actief

mijn zoontje mocht pas naar de psz vanaf 2,5

heb hem wel op tijd ingeschreven want ze kunnen nog wel eens wachtlijsten hebben

18. Tamio

Tamio Niet meer actief

Waar ik eerst woonde kon je vanaf 1½ opgeven. Waar ik nu woon al vanaf de geboorte, maar mijn dochter was al 1½ toen ik hier kwam wonen. In eerste instantie kon ze ws. pas terecht als ze 2½ was maar na een paar keer bellen kon ze met 2 toch terecht bij de psz in de aangrenzende wijk (alle psz-en zijn van dezelfde organisatie hier) Gelukkig maar want ze heeft het vanaf dag 1 echt ontzettend naar haar zin.

Deel Deze Pagina