hongerige baby of misschien iets anders?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door carlo1987, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    hallo,

wie kan mij misschien helpen.
    mijn zoontje is vandaag 2 maanden oud. hij heeft vanaf de geboorte al flesvoeding. we gebruiken voeding van de kruidvat. bij 3 weken zijn we over gestapt op kruidvat comfort met JBPM ivm veel spugen. hier heeft hij eerste 2 dagen heel heftig op gereageerd met krampjes, daarna zakte dit weg. toen kregen we veel problemen met de voeding omdat die erg dik was. allerlei flesjes en speentjes geprobeerd. uiteindelijk gebruiken we sinds ongeveer 1 week de avent fles met speen 2 en doen we de voeding mengen met standaard. 180ml water-2 schepjes standaard voeding-4 schepjes comfort voeding. dit ging goed, op af en toe wat spugen na. maar daarbij heeft mijn zoontje nog steeds geen ritme met zijn voedingen en vraagt veel om een fles. regelmatig om de 2 uur en soms wel eens na 1 uur. hij doet helemaal niks met een fopspeen. ook al verschillende geprobeerd...avent, bibi, difrax. hij slaapt ook amper overdag en als die even slaapt zijn het hazenslaapjes want bij het minste of geringste is hij alweer wakker. ook in de wagen...lopen is goed maar ga niet stil staan.
    nou zijn we vandaag overgestapt op forte voeding. maar omdat hij nog steeds wat spuugt doen we deze mengen met de comfort.
    nou gebruiken we 180ml water-3schepjes comfort-3schepjes forte.
    overdag is het redelijk goed gegaan maar de avond is het alweer spoken...hij krijst de boel bij elkaar als die geen fles krijgt en komt nu al om het uur.
    weet iemand of dat hij wel zeker een hongerige baby is en hoe snel de forte voeding hoort aan te slaan??

ik word er zelf een beetje moedeloos van dat ik hem maar niet steeds kan geven wat die wil want dan gaat die straks over die liter heen.

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik vrees dat hij reflux heeft, zodra hij dan drinkt verzacht het de pijn in zijn slokdarmpje daarom komt hij zo vaak voor een fles. als je zelf ook enig vermoeden hebt dat hij dat heeft moet je er wel mee naar de ha want het wod anders steeds erger en z`n slokdarmpje raakt steeds meer geiriteerd dat doet ontzettend pijn bij zo`n ukkie.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Heb mijn bericht verwijderd en aangepast, sorry, ik had je post niet goed gelezen, ik zie dat je al bent begonnen met Forte, maar dat het nog niet echt helpt. Misschien dat hij toch wat last heeft van reflux, aangezien hij zoveel spuugt. Wellicht even een afspraak bij de ha maken.

4. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    en is er ook iets te doen aan die reflux? het gekke is wel dat hij al vanaf oud en nieuw de hele nacht slaapt. gaat meestal rond 21.30u na bed en komt pas in de ochtend tegen 8.00u soms 8.30u.
    als die reflux heeft zou die dan ook de nacht zo goed doorslapen??

5. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    ik moet er nog wel bij vermelden dat hij ook al snel na de fles op zijn vuistje aan het sabbelen is.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In overleg met wie wisselen jullie steeds van voeding? Zijn jullie in 1x overgestapt op comford? En wat een grote flessen drinkt hj al! Is dit zelf bedacht of op aanraden van een deskundige?

7. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    de comfort voeding is op aanraden van het consultatiebureau en zijn gewicht is nu 5,5kg en dan mag die volgens het consultatiebureau al 5x 180ml hebben.

Deel Deze Pagina