Babymassage

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pelikaantje, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Ik ben van plan om een cursus babymassage met mijn dochter te volgen.

Wie heeft dit gedaan?
    En is het aan te raden

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb het gedaan toen ons zoontje een maand of 3/4 was.
    Hier was het niet echt een succes, maar ik heb dan ook een druktemakertje wat toen al niet stil wilde liggen. Sommigen worden er ook rustig van, dus het kan alle kanten op.
    Maar die van mij wilde niks missen en was constant om zich heen aan het kijken.
    Zelf vond ik het vooral erg leuk om ECHt iets met zn tweetjes te doen en andere moeders met kindjes tegen te komen.
    Het masseren op zich vond ik ook erg leuk om te doen.
    Ik heb het alleen na de cursus nooit meer gedaan. Maar dat lag eigenlijk meer aan mijn zoontje.

3. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Samen met mijn zoontje een cursus babymassage gevolgd. Helemaal super! De lessen waren altijd op een maandagochtend, en zoonlief was nadien altijd helemaal relaxed en sliep dan als een roos die dag en nacht. ;)
    Zeker aan te raden dus! Lekker quality time met je kindje, allebei ontspannen en massage technieken leren die o.a. kunnen helpen tegen darmkrampjes etc.

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb 't bij m'n oudste gedaan. Tenminste, ik kreeg een privé-cursus bij me thuis, gratis, want de massagejuf was nét bezig met 'n vervolgcursus en had 'n 'proefbaby' nodig...

Mijn oudste vond het echter vervelend, gek genoeg. Ze vond het heerlijk lekker gekriebeld of geknuffeld te worden, maar masseren was haar 'ding' niet echt..

Hanne heb ik vanaf dat ze twee dagen oud was gemasseerd (dan is 't echt nog 'aaien met wat olie') en zij vindt het juist weer heerlijk. Je zíet 'r genieten...

Het is dus echt afhankelijk van je kind of het leuk is of niet.

Wat ik er wel echt fijn aan vind is dat je echt even 'n lekker moeder-kind momentje hebt. En 't schijnt ook goed te zijn qua binding en fysieke ontwikkeling en dergelijke, maar daar weet ik te weinig van...

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb een babymassagecursus gedaan en vond het superleuk. Ik heb er niet alleen babymassage geleerd, maar ook liedjes en yoga en gymoefeningetjes. Ik masseer haar nu elke week en vind het echt quality time met mijn dochter. Ik heb geen idee of ze er rustiger door wordt of dat het voor iets anders helpt, maar voor onze band is het super!
    De liedjes en bijbehorende oefeningen vindt ze echt leuk.

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik heb het ook gedaan en vond het ontzettend leuk en onze kleine meid vond het erg lekker. Achteraf had ik eerder moeten beginnen, de eerste les was met ongeveer 4 maanden (5 lessen). Onze dochter vond het erg leuk om om te rollen, zag de massage als "kietelen" en lag dus de hele tijd te lachen en probeerde constant mijn handen te pakken. Alle andere kindjes waren rond de 3 maaanden en die bleven netjes liggen ;) Kortom: het was zeker de moeite waard, maar het is "makkelijker" als ze iets jonger zijn.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik heb het van me schoonfamilie geleerd. Bij hun is het gebruikelijk dat baby.s van af dag een al gemasseerd worden. Wij passen het toe dus van af dag een en dochterlief vind het heerlijk. Dus ja hier was het gratis.

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ja ik heb het bij icare gevolgd, het werd mij aangeraden door de kraamverzorgster, omdat ik een traumatische bevalling heb gehad, en ze het belangrijk vond voor ons contact en daarnaast zag ze ook dat mijn uk een drifkikkertje was, en massage haar kon geruststellen.

nou drifkikker is het idd, maar het is ook zo ik moet altijd met haar voetjes beginnen kwa massage anders gaat het mis.
    ze vind het heerlijk, zelfs as ze heel hard gaat huilen werkt ze gewoon mee en laat alles toe

9. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Mijn zoontje vindt 't heerlijk! Je ziet hem gewoon helemaal ontspannen. In het begin viel hij ook heerlijk in een diepe slaap erna, maar die vlieger gaat helaas niet meer op. Hij gaat 's avonds óf in bad óf ik masseer hem voor het slapen gaan. Kan ie mooi lekker ontspannen!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb 6 lessen ofzo gedaan bij zo'n lokale zorginstelling, was wel prima, alleen had mijn dochtertje er niet zoveel geduld voor. Sommige kinderen bleven heel relaxed liggen, maar zij is altijd al een wurm geweest, dus ze vond het best, maar het moest niet te lang duren, want dan draaide ze alle kanten op.
    Daarna kregen we nog 6 lessen van diezelfde 'juf', gewoon privé bij mensen thuis. Ik heb nog 2 x om haar rekeningnummer gevraagd, nog een keer gemaild, een ander ook, maar dat vergat ze constant door te geven, voor die cursus heb ik daarom niets betaald.
    Met mijn zoontje ben ik niet op cursus gegaan.

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Leuk om te lezen ! Ik heb vanmiddag de eerste les.. ben nieuwsgierig wat we er van vinden

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij hebben privéles babymassage gehad met/voor ons dochtertje, bij ons thuis. Erg leuk, en ontspannend voor ons allemaal! We zijn er wel relatief laat mee begonnen, waardoor we al snel weinig meer hadden aan het geleerde omdat dochter begon weg te kruipen.

Deel Deze Pagina